K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-01-2010, 09:42   #1
Vivian
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 13
Styrke: 15
Vivian er ny på vejen
Stop af sygedagpenge

Så har min kommune stoppet mine sygedagpenge uden varsel, dvs jeg har ikke modtaget noget brev om en afgørelse men kun min "lønseddel" hvor der står dette er sidste sygedagpengeudbetaling.

Der står at der henvises til tidligere afgørelse herom, men jeg har ikke modtaget andet end dette brev.

Jeg har været sygemeldt i 1½ år nu pga depression og angst. Dertil er der så kommet diagnosen skizotypisk sindslidelse, men denne diagnose har kommunen endnu ikke fået med i papirerne.

Så nu står jeg og kan ikke betale mine regninger hvilket selvfølgelig er meget stressende og ved ikke hvad jeg skal stille op.

Kan i evt. hjælpe mig med hvad jeg skal gøre?

Mvh Vivian
Vivian er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2010, 09:49   #2
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Det kan de selvfølgelig ikke, da det skal i høring først.!
Så du skal selvfølgelig klage over det med det samme.

Her er en lille guide som kan hjælpe.
http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2010, 09:49   #3
Hønsehuset
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2008
Indlæg: 18
Styrke: 16
Hønsehuset er ny på vejen
Kommunen kan ikke bare stoppe dine sygedagpenge,de skal sende dig et brev 14 dage før de stopper dem, du skal jo også have en besked om at du skal partshøres.se eventuelt dette link. http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop.

Sidst redigeret af Hønsehuset; 11-01-2010 kl. 09:55.
Hønsehuset er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2010, 10:44   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Du skal med det samme skrive til dem og du skal skrive til dem at du gør opmærksom på følgende ...


1 Du ved ikke hvad tidligere afgørelse er for en du har ikke modtaget nogen

2 Du har ikke fået et varsel om stop som du skal i følge §7 A

Citat:
§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.

Stk. 2. Hvis kommunen træffer afgørelse om yderligere foranstaltninger, skal disse sættes i værk i umiddelbar tilknytning til ophøret af den nuværende foranstaltning.
3 Du er ikke partshørt

4 der er i brevet hvor de meddeler at de stopper sygedagpenge ikke vedlagt ankevejledning

Så skal du og det er meget VIGTIGT med det samme sætte dig ned og få skrevet en aktindsigts erklæring .

Den finder du under nyttige link ...
den skal du få afsted MED det samme .. er du heldig tænker de ikke over hvad det er du har gang i men ved at få aktindsigt kan du se om der ligger det brev de har nævt og ligger det der ikke så kan de ikke senere når du anker komme og hævde at de har sendt det for er det der ikke er det ikke sendt ...

Men inden man stopper sygedagpenge i det hele taget ja så sender de først et brev om at de agter at stoppe dine penge den og den dato , og at der ikke er forlængelses muligheder efter de og de § og du skal så partshøres ...


Men det er vigtigt at du skriver til kommunen allerde i dag .. du har fået dine penge i denne måned som jeg forstår det ? så du burde jo have penge til denne måned og så skal du have gang i noget inde næste måned , jeg ved ikke om du er gift eller hvad men er du ikke det så skal du være forberedt på at du skal søge kontanthjælp indtil du forhåbentligt kan få genoptaget dine sygedagpenge men meget få kommuner stopper dem og så giver de dig ret og siger nååå ja vi snød lidt med det brev og håbede du ikke opdagde det ...


Så derfor er det vigtigt at du får søgt kontanthjælp .. med det samme....

jeg ved ikke om du er enlig eller gift om du er over eller under 25 men med diagnosen skizotypisk sindslidelse er du hvis du er under 25 berettiget til kontanthjælp for over 25

håber det hjælper dig lidt ellers må du skrive igen ..

held og lykke med det hele
  Besvar med citat
Gammel 11-01-2010, 12:09   #5
Vivian
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 13
Styrke: 15
Vivian er ny på vejen
Hej igen

Mange tak for jeres svar, har med det samme skrevet en klage og en begæring om aktindsigt og været på jobcentret hvor jeg fik en kvittering for at have afleveret dem.

Dog mente hun at jeg ikke skulle søge kontanthjælp lige med det samme, da hun selv synes min sag så underlig ud.. jeg skal derfor snakke med min sagsbehandler i morgen, som ville ringe til mig.

Er dog stadig stresset da jeg står med en husleje jeg ikke kan betale... Jeg får udbetalt sygedagpenge hver uge, og jeg manglede pga julen lige det sidste til at kunne betale min husleje, men jeg regnede jo ikke med at sygedagpengene ville blive stoppet, dermed kunne jeg tage af den første uges sygedagpenge til huslejen... snydt igen :S
Vivian er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2010, 16:10   #6
Vivian
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 13
Styrke: 15
Vivian er ny på vejen
Snak med sagsbehandler

Ja så fik jeg en snak med min sagsbehandler og det viser sig at det var en forbandet systemfejl.. flot at det kan ske overfor en som har tendens til psykoser når hun bliver udsat for stress, men nu skulle jeg da få mine sygedagpenge indtil de får lavet ressourceprofil på mig...

Man skal godt nok være rask for at være syg og tåle det man bliver udsat for i system danmark :S
Vivian er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2010, 17:55   #7
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
jow jow da ...... dette system er sku ikke for gamle folk og små børn uden tænder..
det kræver balls of steel.... ingen tvivl om det ....
håber det retter sig lidt ind for dig .... min fulde sympati
mvh eders ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
stop af sygedagpenge stjerne10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 03-06-2013 21:15
Stop af sygedagpenge Patte85 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 14-12-2011 00:00
Sygedagpenge stop jetterk Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 31 20-07-2011 10:25
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
sygedagpenge stop lilleper Alt det andet 16 13-06-2010 22:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension