K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-08-2015, 19:12   #1
Marut
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-08 2015
Indlæg: 4
Styrke: 0
Marut er ny på vejen
Arve industriens pension og førtidspension

God aften.

Jeg står i den situation at jeg arver fra min far. Men jeg arver fra industriens pension. og jeg arver både en engangsbetaling (som jeg godt ved der intet sker ved) men så kommer der ud over det, løbende udbetalinger på 108.000 om året, vil disse løbende udbetalinger blive modregnet i min førtidspension da det jo er arv? Men det stadig en mdr/årlig indtægt som er skatteberettiget.
Marut er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2015, 19:44   #2
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
hvis du er efter 2003 0g enlig må du have 73.300 kr år i indtægt udover din førtidspension før der sker noget - løbende indtægter

er i 2 i hustanden- par må i have ca 116.000 kr år før der sker noget .-

desværre er det som ftp ligegyldigt hvad indtægten er når den er løbende ( hver mdr ) overskrider den de beløb jeg skrev - bliver din ftp nedsat med 30 kr pr 100 kr . desværre

men stadig noget kan du beholde .

er du ftp FØR 2003 er reglerne måske anderledes - de regler kender jeg ikke


stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2015, 20:56   #3
Marut
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-08 2015
Indlæg: 4
Styrke: 0
Marut er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
hvis du er efter 2003 0g enlig må du have 73.300 kr år i indtægt udover din førtidspension før der sker noget - løbende indtægter

er i 2 i hustanden- par må i have ca 116.000 kr år før der sker noget .-

desværre er det som ftp ligegyldigt hvad indtægten er når den er løbende ( hver mdr ) overskrider den de beløb jeg skrev - bliver din ftp nedsat med 30 kr pr 100 kr . desværre

men stadig noget kan du beholde .

er du ftp FØR 2003 er reglerne måske anderledes - de regler kender jeg ikke


stribe ftp
Det er efter 2003! Det også hvad jeg har læst, men andre siger bare at så længe det er arv. Så kan de ikke gøre noget. Og selv min advokat mener ikke det har betydning? Men det jo bare ikke det man læser rundt omkring?
Marut er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2015, 21:14   #4
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
De løbende udbetalinger vil blive regnet som personlig indkomst og modregnet som stribe skriver. Det er det der står alle de steder jeg har læst om det på nettet. Det er kun engangs udbetalingen, der ikke modregnes.

De renteindtægter du vil få, når din formue forøges, vil også blive modregnet.

Du kan gå ind og lave beregningen selv her https://www.borger.dk/Sider/handling...4-f3114812b821

Sidst redigeret af Akvamarin; 07-08-2015 kl. 21:23.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2015, 22:15   #5
Marut
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-08 2015
Indlæg: 4
Styrke: 0
Marut er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
De løbende udbetalinger vil blive regnet som personlig indkomst og modregnet som stribe skriver. Det er det der står alle de steder jeg har læst om det på nettet. Det er kun engangs udbetalingen, der ikke modregnes.

De renteindtægter du vil få, når din formue forøges, vil også blive modregnet.

Du kan gå ind og lave beregningen selv her https://www.borger.dk/Sider/handling...4-f3114812b821
Sjovt når jeg prøver den beregner og sætter de 108.000 ind, så vil jeg få mere udbetalt end jeg får nu Så tvivler på den beregner er sååå god igen haha
Marut er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2015, 22:16   #6
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Det er hvad jeg ved uden betydning om det er arv eller om det er forsikringer - arbejde mv -. DESVÆRRE .

Ville ønske jeg kunne sige andet , men det kan jeg ikke .

Alt der er løbende - mdr oveni indtægten tæller med . og ikke nok med det som det nævnes kommer renterne .,

Jeg har sat min engangs erstatning ind . Bare et eks og hvert år når jeg får penge fra renter - kommer skat susende og tar deres del.

Så det er Kun engangs erstatninger der er fredet . uanset beløb - dog ikke mht renter .

men håber trods beløbet er en hjælp .

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2015, 22:21   #7
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Marut Se meddelelser
Sjovt når jeg prøver den beregner og sætter de 108.000 ind, så vil jeg få mere udbetalt end jeg får nu Så tvivler på den beregner er sååå god igen haha
virkelig Det er ikke fordi den laver en samlet beregning af hvor meget du får udbetalt total? Altså pension plus indtægter?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2015, 22:39   #8
Marut
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-08 2015
Indlæg: 4
Styrke: 0
Marut er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
Det er hvad jeg ved uden betydning om det er arv eller om det er forsikringer - arbejde mv -. DESVÆRRE .

Ville ønske jeg kunne sige andet , men det kan jeg ikke .

Alt der er løbende - mdr oveni indtægten tæller med . og ikke nok med det som det nævnes kommer renterne .,

Jeg har sat min engangs erstatning ind . Bare et eks og hvert år når jeg får penge fra renter - kommer skat susende og tar deres del.

Så det er Kun engangs erstatninger der er fredet . uanset beløb - dog ikke mht renter .

men håber trods beløbet er en hjælp .

stribe ftp
Jamen hvad så hvis man får de 108.000 som engangsbeløb hvert år?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
virkelig Det er ikke fordi den laver en samlet beregning af hvor meget du får udbetalt total? Altså pension plus indtægter?
Ja det giver ikke rigtigt mening
Marut er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2015, 22:57   #9
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Løbende udbetalinger skat der som hovedregel betales skat af.

Alt som der skal betales skat af indregnes som indtægt ifht din pension. Også en engangsudbetaling, hvis den er skattepligtig, kun skattefri udbetalinger får fri.

Du modregnes ikke 1:1, men med 30kr i pensionen for hver 100kr du modtager
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2015, 01:39   #10
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
MARUT

Ja den var god . godt med noget humor

Du ku jo prøve at foreslå om de ikke ku lave engangs betalinger engang imellem - og se hvad de svarede

bare husk de tal og over det er det som jeg skrev 30 kr pr 100 kr de modregner .
jeg mener ikke alt det modregninger - måden det foregår på og gensidig forsørgerpligt er fair . det er så min mening og ved godt alle ikke er enige med mig .

Nu er dit en arv - andre har i årevis betalt ind til div forsikringer - pensioner og får et mindre chok n¨år det går op for dem de kun modregnes . Det var nok ikke li det de tænkte på .
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension