K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-11-2010, 10:59   #11
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
helt klart: ANMELD til Datatilsynet!

Det ER og BLIR personfølsomme oplysninger som ingen andre har lov til at rode rundt med -uanset undskyldningen!

Om i skal gøre det i fællesskab, ja, det må i jo finde ud af -men KLART det skal anmeldes.

Der ER jo netop en grund til at vi har en lovgivning på området og den skal ALLE overholde, længere er den ikke i min verden.

(Personligt er jeg MEGET obs på hvor og hvilke papirer der flyder rundt om mig og mine, det er ikke til diskussion. Netop også selvoplevet hvor stor skade det kan have for den uskyldige borger!)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 12:04   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Donna Se meddelelser
Rolig nu. Selvfølgelig er det svært uheldigt, men mon ikke det rent faktisk er et henneligt uheld. Vi kan alle lave fejl, ingen er perfekt. Lad nu være med at ryge i flint og klage over det mindste.
Hvis nu, at du havde fået 5 aborter, "det hvide snit" eller havde haft flere forskellige kønssygdomme, hvordan ville du så have det hvis disse oplysninger ved "et hændeligt uheld" landede hos "hende den emsige i blokken overfor"?

Nej, det er ikke et hændeligt uheld, det er ren og skær sjusk.

En kommunalt ansat, som arbejder med personsager, bør ikke have gang i mere end 1 sag af gangen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 12:15   #13
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Jeg klagede for noget tid siden til lederen af jobcenter pga dårlig sagsbehandling.

Jeg fik et brev fra lederen som var tiltængt en anden borger, hvori at det ikke var den sagsbehandler jeg havde klaget over, jeg ringede og gjorder hende opmærksom på det og hun sendte så det rigtige brev til mig.

Kan man også gå videre med den sag, jeg ønsker at skade Sorø Jobcenter lige så meget som de har skadet mig!!!
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 12:23   #14
marseen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-11 2010
Lokation: århus
Indlæg: 12
Styrke: 14
marseen er ny på vejen
det er nok noget så simpelt som printeren der er på spil. man tager bunken fra printeren uden at chekke og får en andens print med.nr to går ud for at hente sine print, de er der ikke. han bander lidt, printer igen og glemmer alt om det
marseen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 12:27   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af marseen Se meddelelser
det er nok noget så simpelt som printeren der er på spil. man tager bunken fra printeren uden at chekke og får en andens print med.nr to går ud for at hente sine print, de er der ikke. han bander lidt, printer igen og glemmer alt om det
Det kan sagtens være en mulighed, men når man har med personfølsomme ting at gøre, stiller det altså nogle krav til omhu m.m.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 12:31   #16
Stonie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2010
Lokation: Værløse
Alder: 61
Indlæg: 167
Styrke: 14
Stonie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Donna Se meddelelser
Rolig nu. Selvfølgelig er det svært uheldigt, men mon ikke det rent faktisk er et henneligt uheld. Vi kan alle lave fejl, ingen er perfekt. Lad nu være med at ryge i flint og klage over det mindste.
Det er ikke et spørgsmål om at ryge i flint !
Det er et spørgsmål om at de skal overholde de regler der er, og som de banker os stakkels borgere oven i hovedet med.
Hvis der ikke bliver gjort opmærksom på en sådan fejl vil den opstå igen.
Prøv selv at glemme et enkelt stykke papir, så vil du erfare at dine undskyldninger er nyttesløse og at konsekvenserne er vidtrækkende.

At man så kan sidde og fryde sig lidt over at en offentlig ansat får ørene i maskinen er jo bare et xtra plus.

Måske EkstraBladet vil være interesseret.
__________________
"Du er ikke syg nok til at få Førtidspension"....
"Nej, men det bliver jeg inden jeg er færdig med jer"
Stonie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 13:01   #17
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hopper, go for it

-men det kræver jo at du har bevisbyrden i orden, så at sige.

Held og lykke
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 13:27   #18
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Jeg mener afgjort også at det bør medføre en anmeldelse til datatilsynet. Den borger bør have besked om hændelsen. Hvis kommunen ved en fejl kommer til at lægge personfølsomme oplysninger på deres hjemmeside skal kommunen fx. fortælle det til vedkommende.

Det samme bør gøre sig gældende i dette tilfælde. Det er meget vigtigt at kommunen får gennemgået deres procedurer omkring behandling af persofølsomme oplysninger. Det handler ikke om forfølgelse af den enkelte medarbejder, men om sikre procedurer og vores retssikkerhed.

At indgive en anmeldelse til datatilsynet sikrer at sikkerheden i den (og andre) kommuner bedres, både af hensyn til borgere og ansatte.

At undskylde sig med menneskelige fejl, er måske sympatisk men har intet med retssikkerhed og datasikkerhed at gøre. Det er jo netop menneskelig fejlbarlighed at systemerne skal sikre os imod. Hvis man lukker øjnene for fejl kan man være forvisset om at de vil ske igen.
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 13:32   #19
Mila
Hvor skulle jeg ellers være
 
Milas avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-08 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 105
Styrke: 15
Mila er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af empowerment Se meddelelser
Jeg mener afgjort også at det bør medføre en anmeldelse til datatilsynet. Den borger bør have besked om hændelsen. Hvis kommunen ved en fejl kommer til at lægge personfølsomme oplysninger på deres hjemmeside skal kommunen fx. fortælle det til vedkommende.

Det samme bør gøre sig gældende i dette tilfælde. Det er meget vigtigt at kommunen får gennemgået deres procedurer omkring behandling af persofølsomme oplysninger. Det handler ikke om forfølgelse af den enkelte medarbejder, men om sikre procedurer og vores retssikkerhed.

At indgive en anmeldelse til datatilsynet sikrer at sikkerheden i den (og andre) kommuner bedres, både af hensyn til borgere og ansatte.

At undskylde sig med menneskelige fejl, er måske sympatisk men har intet med retssikkerhed og datasikkerhed at gøre. Det er jo netop menneskelig fejlbarlighed at systemerne skal sikre os imod. Hvis man lukker øjnene for fejl kan man være forvisset om at de vil ske igen.
Det kan jeg kun være enig i - jeg har også oplevet at få tilsendt dele af en anden borgers RP - midt inde i min - min advokat tog sig af at anmelde det og sagsbehandler på koomune trak bare på skulderen da jeg på møde med hende sagde hun havde sendt det til mig...
__________________
-----------------------------------
Venlig hilsen

Mila..
Mila er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 20:17   #20
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
En af de første gange jeg bad om agtindsigt....var der papir med på en anden.

Og det er såmænd sket 2 gang...ialt...at der var en andens agter i min sag.

Om det den der printer ud eller ej...så er det noget der ikke burde ske...og i mine øjne...sjusk...
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
akter sendt tilbage hajfinnen Alt det andet 0 16-08-2013 13:53
Fået en andens papirer og crp.nr Mella Politik og Samfund 4 25-06-2013 14:19
Vedr.flytning og sags-akter. Birkes-musen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 07-06-2012 11:23
kopi af min sag muntha Spørgsmål ang fleksjob 6 25-08-2008 23:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension