K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-08-2008, 09:36   #1
Roadrunner
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2008
Indlæg: 4
Styrke: 0
Roadrunner er ny på vejen
Hej alle.

kort fortalt er vi en famillie med 6 børn, min kone har haft førtidspension i omkring 10-12 år efter et trafikuheld hvor hun pådrog sig piskesmæld.
Hun får mellemste førtidspension og ekstra børnepenge.
Jeg er så uheldig at jeg kom til skade i 2005 og har ikke kunnet vende tilbage til arbejdsmarkedet har heller ikke kunnet klare Flexjob så pt. er jeg røget på kontanthjælp og afventer hvad der yderlig skal ske, har søgt førtidspension i forbindelse med at jeg ikke kunne få sygedagpenge og skulle overgå til kontanthjælp efter 1½ år, jeg er klar over at hvis vi flytter til sverige så vil det nok skade min sag, men omvendt jeg vil ikke lade systemet styre mit liv i x antal år, så hvis vi flytter til sverige så må jeg jo tage den derfra.

Mit spørgsmål er fgl.
1. man kan vel tage sin førtidspension med sig til Sverige eller er det noget jeg har misforstået ? (man kan jo søge dansk førtidspension fra Sverige)
2. hvis jeg har forstået det korrekt så vil man stadig få børnepenge og de ekstra børnepenge udbetalt fra danmark ?

Det var unægtelig en meget kort version, men håber på nogle svar eller fortolkninger af loven på området for jeg fatter ikke ret meget at det jeg har fundet, dog vil jeg mene at jeg har læst at der ikke skulle være problemer med at tage pensionen med til sverige og at børne penge samt de ekstra børnepenge vil fortsætte, men man bliver noget usikker når man læser rundt omkring.
---------------------------------------------------------------------------
Kl 10:07

Glemte nok at skrive at jeg fik afslag på førtidspension som jeg søgte på det forliggende grundlag, (fik at vide det var den eneste mulighed for at forlænge mine sygedagpenge hvilket jo er en højre ydelse end kontanthjælpen, men den blev nu kun forlænget 1 måned) så pt. afventer jeg en speciallæge erklæring, men som beskrevet er det ikke så meget min sag det handler om, mere om min kone fortsat vil få udbetalt det hun får i dag inkl. børnepenge samt ekstra børnepenge

-----------------------------------------------------------------------------

Kl 10:27

Ja nu tog jeg mig sammen og ringede til den sociale sikringsstyrelse og de fortalte mig at der ikke skulle være nogen problem i at tage sin førtidspension med til sverige uanset om det er de gamle regler fra før 2003 ikke så lenge det er indenfor EU, men hun kunne ikke sige noget om børnepenge samt de ekstra børnepenge men det kunne jo være at nogen her på forumet ved noget om det

Sidst redigeret af Hejdien; 18-08-2008 kl. 13:21. Årsag: Sat tre indlæg sammen til et, har skrevt klokkeslet
Roadrunner er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2008, 10:44   #2
rolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
rolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2006
Indlæg: 127
Styrke: 18
rolle er ny på vejen
sverige

hejsan roadrunner hvorfor vil i flytte til sverige ???? er der en bestemt grund til at i vil flytte her over til sverige bor selv i sverige kh rolle
rolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2008, 11:17   #3
Roadrunner
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2008
Indlæg: 4
Styrke: 0
Roadrunner er ny på vejen
hej Rolle,

for at prøve noget nyt, desuden har vi et hus i sverige så det er noget vi længe har snakket om, men da den ælste af børnene er 14 år så er det også ved at være sidste udkald efter vores mening, men det er jo heller ikke noget man bare lige gør så det er gennemtænkt så godt det nu er muligt, så håber vi jo at det bliver positivt.
Dog er dette her ikke malmø, men ca 500km længre nord på
Roadrunner er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2008, 11:30   #4
rolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
rolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2006
Indlæg: 127
Styrke: 18
rolle er ny på vejen
sverige

okey det tror jeg er bedre at flytt der op de 500 km betyder sikkert også at i vil få en andern holning til sv jeg for min del bor i skåne er lige for ca 6 ½ md blevet smidt af det danske ydelsesystem pga jeg bor i sv og har gjort det siden jeg blev syg i dk det var derfor at jeg spurgte om hvadi ville til sv efter jeg vil ønske jer held og lykke i det nye land kh rolle
rolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sverige redy Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 29-05-2013 15:47
Førtidspension med til Sverige...hvad siger reglerne ? mig73 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 15-05-2011 03:16
Sverige og arbejdsskade i Dk aloecare Spørgsmål ang fleksjob 13 07-05-2011 08:52
fleks, førtidspension, Sverige 2010???? aloecare Spørgsmål ang fleksjob 2 13-05-2010 21:47
Ledighedsydelse men bor i sverige inneb Spørgsmål ang fleksjob 19 02-02-2009 18:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension