K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-10-2007, 17:46   #21
Berit p
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2007
Lokation: esbjerg
Indlæg: 91
Styrke: 17
Berit p er ny på vejen
Jeg ved endnu ikke hvad/hvem jeg stemmer på. Men min far sagde engang : hvis du ikke stemmer kan du heller ikke tillade dig at klage over styret. Så derfor stemmer jeg. Men p.g.a. mit arbejde kender jeg mange af politikerne personligt. Derfor ved jeg ikke hvem jeg stemmer på. Jeg tillader mig nemlig at lade mig påvirke af hvilket indtryk de har givet mig. Så deres personlighed kommer nok til at styre temmelig meget hvor jeg sætter mit kryds.
Berit p er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2007, 18:04   #22
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg lader mig påvirke af, at skolerne er ved at brase sammen.

Jeg lader mig påvirke af, at syge bruges som gratis arbejdskraft.

Jeg lader mig påvirke af, at børnene mangler voksne til at passe dem.

Jeg lader mig påvirke af, at de ældre sidder i våde bleer i timevis.

Jeg lader mig påvirke af, hvor meget jeg har tilbage til mad, når jeg har betalt mine udgifter.

Jeg lader mig påvirke af, at alle mine venner, familie og bekendte går ned med stress.

Jeg lader mig IKKE påvirke af tomme løfter.

Jeg bruger mine sanser - ser, lytter, mærker osv., hvordan det går.

Kun handling tæller - det, jeg kan se med egne øjne.

Og det, jeg har set de sidste 6 år, er KUN blevet værre, ikke bedre.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2007, 18:29   #23
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Jeg lader mig påvirke af , at min datter også får en, eller ihverfald har mulighed for en god skolegang, og det har talentcamp 05 hjulpet med.

Så nu fokuseres der også på børn med særlige forudsætninger, og det glæder mig.

Men allerhelst så jeg da gerne der kom niveaudeling tilbag ei klasserne, så man slap for de specialklasser, hvor man putter alle i som ikke lige passe rind.

lone
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2007, 18:50   #24
tuxon
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2007
Indlæg: 181
Styrke: 17
tuxon er rigtig godt på vej
Jeg AGITERER skam ikke for at stemme blankt ! - ABSOLUT IKKE !
Det var vist heller ikke politisk agitation denne tråd skulle handle om !
Jeg har altid afgivet min stemme - se hvad dét har ført til !
Men dénne gang er der ikke én politiker jeg stoler på !
Hvis jeg stemmer på en politiker jeg ikke tror på, som går ind for en politik, jeg heller ikke tror at vedkommende vil gennemføre - for at opnå noget helt tredje (vælte den nuværende regering) - er jeg så et hak bedre end dem på Christiansborg ?
NEJ - jeg kán ikke stemme denne gang !
Alle jer der der tror på noget af det, skal da for alt i verden stemme - lad os så se hvad dét fører til !
Jég har bare ikke flere illusioner !
tuxon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2007, 19:12   #25
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
lone t

Jeg har forstået på det at du har et barn der klare sig godt men bliver tilsidesat netop pga det.

Men jeg forstår ikke at du skriver at du ønsker niveau indelig i klasserne så man ikke længer behøver speciel klasser ..

på de folkeskoler mine unger har gået på der er der for længst afskaffet special klasser , desværre med det til følge at mange af de virkelig tunge børn havner blandt "normale" børn, og det har jeg i og for sig ikke noget problem med, hvis der fulgte ressourcer med og hvis der fulgte lokaler og lære med , men det gør der som det er i dag ikke....

Der er undervisnings differencering og formular og papir og fanden og hans pumpestok der skal laves af lærene , der er underbemanding i folkeskolen , når man når 5 klasse så er det ikke ualmindeligt at skolen aflyses fordi der ikke er vikarer , min datter har ikke været på toilettet på sin skole nogen sinde pga uhumske forhold ..

jeg tror ikke på at det bliver bedre med den nuværende regering ( jeg høre dem snakke og snakke og snakke) men jeg ser ikke noget blive bedre ...

Min datter går på en rimlig ny skole, så der er ikke så meget forfald endnu, men nu er hun mit andet barn på den skole og jeg kan se det bliver værre og værre år for år...

nabo skolen (den hun rigtig høre til ) der falder gelænderne ud af væggene det samme gør afskærmingen op til første sal og jeg ser ingen forbedring ...

Jeg vil mene at de rigtig dygtige børn skal have en chance , men det er ikke gjort ved at lave elite skoler ... det er gjort ved at skabe en folkeskole der kan rumme dem og give dem muligheder ...

Men det går ikke så godt med differencering i alle skoler...

Jeg kan forstå at du tilslutter digtalent camp
til jer der ikke ved det så er talent camp det der er beskrevet her lanceret af bertel Harder (ret mig lige hvis jeg tager fejl Lone )


Citat:
Et talent skal opmuntres. Et talent skal bruges. Dygtige elever og studerende skal møde udfordringer, de ikke får i dag, og som undersøgelser viser, de savner. Giver vi dem udfordringer, kan de blive meget bedre, de kan inspirere klassekammerater og medstuderende, og de kan bidrage til, at Danmark kan følge med i den globale konkurrence om de gode job."
Jeg ville være ked af at være en af dem der gik under begrebet janteloven men når jeg læser om talent camp så ser jeg ikke meget andet end det boglige talent ..

Min datter (11 år ) er et ganske almindeligt gennemsnitsbarn, hun har ikke specielt svært ved at lære , hun skriver og regner og alt et lille stykke over gennemsnittet ...

MEN hun kunne bruge en skole der lagde mere vægt på hendes forcer der går i en helt anden retning nemlige det kreative ...

Hun har malet og tegnet og digtede og skrevet LANGT over et gennemsnits barn i hele sit liv .. ergo hun er ekstrem kreativ ...

Det er også en evne som man bør fremelske og vedligeholde hos et barn og ikke kun dem der kan klare sig bogligt ...

Jeg skal nok lige understrege at vi ikke har nogen problemer i den retning men kun takke være en god lære der har set hendes talent og sørger for at fremhæve det og fremelske det i en stor grad , og samtidig gør meget opmærksom på at ikke kun boglige karakter virker men også de bløde værdier.

derfor er der i mine øjne en brist i bertel harders fine udmelding og vores regering forkusere alt for meget på det boglige der skal også være plads til de mange andre talenter ...

og i mine øjne har skole systemt spillet fallit , børnene skal ind i kasser og det skal være boglige kasser .. skolerne forfalder , lærene flygter og der kommer ikke nye til ...

Regeringen har siddet nu i 6 år og et par enkelte gode tiltag udradere ikke alt det makværk der ellers er lavet ...

Og jeg ved hvad jeg taler om, min den ældste er 20 år og den yngste er 11 år derimellem har jeg en på 18 så vi har været i skole systemet mange år og set hvordan det kun er gået tilbage

For min del mener jeg at den siddene regering har vist at der ikke er plads til mennesker der ikke passer ind i en kasse , de har vist en uvilje mod at hjælpe de svageste i samfundet, de har vist os at det ikke mener at det har nogen betydning om folk er fattige....

Kan de andre lave det om ? det ved jeg ikke men de andre har kun gjort det værre igennem 6 år , så nu er det på tide at vi får en anden regering der kan vise os om de kan noget andet og bedre

Jeg kan ikke tilslutte mig nogen politik 110 % men jeg kan sige at det til hver en tid må være bedre at have en regering der er om ikke andet så NØD til at arbejde hen over midten i stedet for den blok politik der nu føres ...

en regering der sender deres unge i krig UDEN at have bredt flertal er ikke en regering der er ønskeværdig i mine øjne
  Besvar med citat
Gammel 28-10-2007, 19:15   #26
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af tuxon Se meddelelser
Webmaster.
Hvad jeg mente var : at det i det hele taget er en sjov ide, at komme med udspil, som man mister vælgere på !
Ahh jeg troede at du mente at det var en sjov ide at stemme på SF og så lagde du det link....til noget der drejer sig om socialdemokraterne....
Det var det jeg ikke forstod...da det jo ikke har så meget med SF at gøre...

Om de mister stemmer på det...tja...nogle gør de vel...men de kan jo også vinde en del...som ser dem som mere åbne...

Forsat god aften...
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2007, 19:55   #27
Berit p
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2007
Lokation: esbjerg
Indlæg: 91
Styrke: 17
Berit p er ny på vejen
Måske kunne det misforståes eller også er det fordi jeg ikke er så god til at udtrykke mig.

Men selvfølgelig lader jeg mig også påvirke af en masse andre ting end lige hvordan en politiker er personligt. Lad mig give et eksempel på hvad jeg mener.

Skolelukninger: Den skole jeg har gået på og som mine børn også gik på var med i puljen om skolelukninger. Jeg kender så en politiker personlig der sidder i byrådet og skal være med til at stemme. Ham får jeg så ud på skolen sammen med nogle andre politkere. De får at se hvor god en skole det er o.s.v. Til sidst stiller de sig op og "lover" at det ikke bliver den skole der lukker. Det bliver en af de andre. Da jeg arbejder sammen med vedkomne ved jeg at han ikke har været ude på de andre lukningstruede skoler. Alle forældre ånder lettet op. Vores skole er bevaret. Så kommer afstemningen. Og HAN stemmer for at vores skole skal lukke. Hvis han så havde været imod og alle andre havde stemt for så kunne man forstå det. Men han stemte FOR.

Det er her jeg mener at det kommer til at påvirke min stemme. Jeg har masser af andre episoder med både høj som lav politiker. Og sådan nogle episoder lader jeg altså påvirke min beslutning om hvor jeg sætter krydset.
Berit p er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2007, 20:01   #28
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Berit P kan godt følge dig og tror det er en meget menneskelig og normal reaktion

(desuden lyder han som en idiot )
  Besvar med citat
Gammel 28-10-2007, 20:06   #29
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Berit P... så tror jeg, vi er enige.

Man skal se på HANDLINGER, og ikke ord. Ord er taknemmelige, især når man vil høste stemmer. Der bliver lovet en masse, som ikke kan opfyldes.

Men jeg tror da også, der er forskel på kommunalpolitikere og på landspolitikere.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2007, 20:19   #30
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
lone t

Jeg har forstået på det at du har et barn der klare sig godt men bliver tilsidesat netop pga det.

Men jeg forstår ikke at du skriver at du ønsker niveau indelig i klasserne så man ikke længer behøver speciel klasser ..


Jeg vil mene at de rigtig dygtige børn skal have en chance , men det er ikke gjort ved at lave elite skoler ... det er gjort ved at skabe en folkeskole der kan rumme dem og give dem muligheder ...



Jeg kan forstå at du tilslutter digtalent camp
til jer der ikke ved det så er talent camp det der er beskrevet her lanceret af bertel Harder (ret mig lige hvis jeg tager fejl Lone )
Heijden Du har næsten ret med hensyn ttil talentcamp 05 :-) Der sidder heldigvis en god psykolog som hedder Ole Kyed og han siger man også skal se på det kreative i børnene, så det talent hvis man har det fremelskes.

Niveaudeling mener jeg der er brug for, da det både hjælper de stærke, elever og dem som lige skal have det engang mere.
Ergo så kan de stærke få bøger på et sværrer niveau og dem som ikke forstod det første gang, behøver ikke sidde og føle at de er "dumme"(det det nu ikke ile op, )

Men igen vores datter ville ikke været blevet opdaget ved en niveaudeling absolut ikke, for hun underpræsterer, og skolen fandt kun ud af det ved et tilfælde. netop fordi jeg blev syg, ville de have hende op til skolepsykolog.

Jeg kan sagtens følge dig Heijden og der var ikke noget jeg ønskede mere end hvis skolerne kunne magte disse børn, men ikke destomindre ligger jeg inde med 11 afslag fra folkeskoler i Århus der siger de ikke magter opgaven, De kan give hende det sociale men ikke det faglige.

Vores datter er så startet på Mentiqa i Hadsten da hun ikke havde andre muligheder, og her der lærer de ja tingene på et højere niveau, MEN det vigtigste de lærer er at være sig selv og ikke lukke sig inde i en bås.

Desuden gøres der rigtigt meget udaf de fag som de hadede i folkeskoleen, eller privatskolen hvor de kom fra. Så musik og billedekunst har en stor plads på skeamaet.

Skønskrift gøres der også meget udaf, for mange af disse børn de skriver ikke bogstaver de tegner bogstaver og er ikke kommet videre end fra tegne stadiet.

Så har de selvfølgelig filosofi (det er en stor del af deres hjerne fyldt med til daglig,)Tysk fra 5 klasse. og latin.. ellers så undervisdifferenseres der i alle fag.

min datter går i en klasse de kalder mellemklassen, der er fra 3klasse til 5. der går sammen, men alle undervises udfra deres evner.

Jeg er fuldstændig ligeglad om min datter vil være advokat eller skraldemand bare hun er lykkelig ;-)

Så Mentiqa er bestemt ikke eliteskole, på Mentiqa betyder trivsel langt mere end karaktere og højt niveau. Men desværre så er Altheneskolen i Søborg blevet en eliteskole..

Det største problem er nok at 40% af de her børn, dem Bertel Haarder kalder mensabørn de rent fasktisk går med selvmordstanker i en alder af 10 år og før.
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad må man sige vej til MP84 Spørgsmål ang fleksjob 6 13-08-2013 15:38
Folketingsvalg på K10 ( hvad stemmer i ) halse Politik og Samfund 30 04-07-2012 00:04
hvad vil de sige med det der nono222 Politik og Samfund 5 29-02-2012 10:54
hvad mon de vil sige Fodfolket Politik og Samfund 0 15-09-2011 15:30
hvad stemmer k10 brugerne? de4aks Politik og Samfund 70 15-09-2010 14:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension