K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-11-2011, 12:06   #11
FredeFup
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-10 2011
Lokation: Furesø Kommune
Indlæg: 35
Styrke: 13
FredeFup er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaCP Se meddelelser
Ønsker virkelig at folk får den hjælp de har behov og ikke ser negativt på den
hjælp?

fromme ønsker er gratis! særlig når folk hjælpes i densorte gryde!!!
FredeFup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2011, 12:20   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er som om Mette Frederiksen fuldstændig 'glemmer' at der også er ikke-arbejdsparate mennesker på kontanthjælp. Syge, skæve eksistenser, misbrugere mf.

Det er på tide de får kulegravet sagerne, enig. Og så skal de arbejdsmarkedsparate have kontanthjælp og hurtigst muligt ud på arbejdsmarked, og de ikke-arbejdsmarkedsparate have en anden form for ydelse hvor de kan blive udredt uden pisk.

Men der er da helt klart en stor del som ikke har tilknytning til arbejdsmarked pga sprog, dårlig integration og manglende vilje.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2011, 17:32   #13
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Og så skal de arbejdsmarkedsparate have kontanthjælp og hurtigst muligt ud på arbejdsmarked, og de ikke-arbejdsmarkedsparate have en anden form for ydelse hvor de kan blive udredt uden pisk.

Men der er da helt klart en stor del som ikke har tilknytning til arbejdsmarked pga sprog, dårlig integration og manglende vilje.
Problemet opstår egentlig der, hvor kontanthjælpen er blevet en erstatning for et medlemsskab af en A-kasse med tilhørende ret til dagpenge.

Derfor har vi en del af desse såkalte "arbejdsduelige" / arbejdsparate i kontanthjælp-systemet i så væesntlig grad, at der ikke bliver plads til at yde en ordentlig indsats over for gruppen med nedsat arbejdsevne med afsæt i handicaps / sygdom.

I dag er det hele (måske med vilje) blandet sammen i én stor pærevælling, så kan kan bokse på de arbejdsparate og ramme de funktionsnedsatte med ingen eller begrænset arbejdsevne.

Der skal en lovændring til.

Lov nr. X om lønforsikring.
------------------------------

Kapitel 1: Ledighed
----------------------

§1.1: Gør det lovpligtig at ingen arbejdsgiver må ansætte arbejdskraft, uden at arbejdskraften er forsikret i en A-kasse imod økonomisk tab ved ledigang.

§ 1.2: Ansætter en arbejdsgiver alligevel uforsikret arbejdskraft, hænger arbejdsgiveren på hele regningen, såfremt den uforsikrede lider økonomisk løntab ved evt. ledigang.

§1.3: Medlemmer af en A-kasse er berettiget til udbetaling af forsikringsydelse samme dag de tilmeldes.

§1.4: For at forsikringsydelse kan udbetales er forsikringstager pligtig til at stå til rådighed for anvist arbejde.

§1.5: Præmien (forsikringens pris for det enkelte medlem) reguleres inden for fagområder, således, at den samlede økonomi i ordningen ikke giver underskud.

§1.6: Præmieydelsen betales ved deling imllem arbejdsmarkedets parter efter et nærmere aftalt delingsforhold.

§1.7: osv ... osv ... og sikkert en mængde andre §'er ...


Kapitel 2: Sygdom
---------------------

§2.1: Alle arbejdstagere pålægges i et arbejdsforhold at tegne en lovpligtig sygeforsikring med et minimumsforsikringsniveau - ordningen skal hvile i sig selv, således at forsikringstagerne i samlet flok betaler alle udgifter til ordningen.

§2.2: osv ... osv ... og sikkert en mængde andre §'er ...


Konsekvensen ved indførelse af et sådan system, det er, at vi ikke ser arbejdsduelige uden andre væsentlige problemer end ledighed i det sociale hjælpesystem - der således kan forbeholdes de funktionsnedsatte og syge.

Dertil at arbejdsmarkedets parter - arbejdsgiver og arbrejdstager - betaler for arbejdsmarkedets "mobilitet" - som det så smukt hedder - når arbejdsgiver kan hyre & fyre, næsten som det passer ind i produktionen.

Bliver en arbejdstager syg under ansættelsen, modtager atbejdstageren ydelse fra sygeforsikringen indtil raskmelding eller visitering til ydelse efter regler for funktionsnedsatte / kronisk syge.


Helt ærlig - hvor svært kan det være at lave et enkelt, forståeligt og for alle partet overskueligt system for de arbejdsduelige ?

Det behøver vi da ikke at have "offentlige finanser" indblandet i ?

Det ordner arbejdsmarkedets parter da meget bedre selv ...

De offentlige hjælpesystemer kan herefter bruge deres ressourcer på de der er ved permanent at falde ud af arbejdsmarkedet eller befinder sig permanent uden for arbejdsmarkedet - frem for at de som aktuelt er blevet et formidlings- og ydelseskontor for arbejdsmarkedets parter, der grundlæggende godt kan selv.
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2011, 18:24   #14
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Så har jeg lige inviteret Mette F her ind på k10.. og har bedt hende om ikke at være ligesom hendes forgænger Støjsenderen..

Bedt hende om at få et godt samarbejde med Karen H .. de skal se på sygedagpengeloven.. og kommunernes krumspring når man nærmer sig de 52 uger...
Og så ellers behandle de syge borgere på en sober måde....
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2011, 09:05   #15
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Så har jeg lige inviteret Mette F her ind på k10.. og har bedt hende om ikke at være ligesom hendes forgænger Støjsenderen..

Bedt hende om at få et godt samarbejde med Karen H .. de skal se på sygedagpengeloven.. og kommunernes krumspring når man nærmer sig de 52 uger...
Og så ellers behandle de syge borgere på en sober måde....
Knus Lone
God ide Lone, jeg tænker kan vi syge mon også behandle andre på en sober måde?..........................

Jeg læste et par indlæg her og undrer mig over, at mange synes kun at kunne se deres egen navle....

I skønne dejlige udsatte mennesker, når der bliver sat en gennemgang i værk, følger alle de "afdelinger" i nævner jo med og derved bliver de jo også set på og gennemtjekket, arbejdet osv osv osv.....

I er da nød til at give folk, der kan arbejde og især med vores område, en chance for at komme igang, i forventer at rom blve bygget på en dag, det gjorde den ikke, men den brændte sq på en!

Tag det nu roligt, og lad Mette og de andre, der griber ind i vores områder, komme igang med hverdagen og arbejdet, inden i farer op som trold af en æske og smider dem på porten, hvem kan da arbejde og gøre sit bedste i dette skrigeri?

Og inden i spørger..nej jeg er ikke S ...men glæder mig over en meget bedre tone i debatter osv på borgen, den håber jeg da smitter i lovgivningen, hvilket vi selvfølgelig hjælper til med, ved at lade dem arbejde i ro.....
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2011, 09:11   #16
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FredeFup Se meddelelser
hjælp?

fromme ønsker er gratis! særlig når folk hjælpes i densorte gryde!!!
Jammen så gør hvad du kan for at hjælpe dig selv også......i stedet for hele tiden, at vente på at nogen skal hive dig op af den.

Frede jeg kender ikke din situation, men jeg ser dine udgydelser her på siderne, og du smider kun galle ud.....

Prøv at indgå i debatterne, kom med noget konstruktivt, vi har alle oplevet meget dårlige ting i systemet - nogen mere end andre, men det betyder ikke at man hjælper hverken sig selv eller andre ved at se alt negativt, man er jo nød til at gribe fat om et eller andet reb og hive sig selv op, og er man heldig har man nogen ved sin side (familie, venner, sr, psykolog, læge, ja enddog online venner) der hjælper til i den anden ende og trækker i torvet, men ingen hjælper en der bare er gal, sur, negativ og lader sig trække i stedet for at hjælpe til...... det er min erfaring....i livet

Ønsker dig virkelig alt det bedste Frede, pas nu på dig.
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2011, 09:24   #17
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
en lille tanke...........................hvem er det liiige der bestemmer, hvad der skal stå i en sag...

hvem er det liiiiige der bestemmer hvilke papirer går til lægekonsulenter......

hvem er det liiiiige der skal stå for revurderingen........

hvem er det liiiige der sender kronisk syge til den ene korrupte speciallæge efter den anden.......til overpriser........bare for at få det resultat "de" ønsker

hvem er det liiiige der bestemmer om en sag er tilstrækkeligt belyst.......

hvem er det liiiiige der indstiller til dit eller dat.......

mette f starter blot et nyt spil for galleriet - intet nyt under solen - mit bedste bud er at ud af de 45000 er der ca 44000 der burde have været sendt på pension for længst.

der sker INTET så længe afklaring sker i kommuner

der kan spares milliarder ved en hurtig og uvildig afklaring - hvor mange ansatte er der i sdp afsnit på landsplan?

hvor mange mennesker knækker psykisk på grund af sagsmishandlingstider på 10-15 ÅR?

hvor meget betaler kommunen eksta pr md for en ftp i forhold til en kthjlp ?

ikke afklaret nok til flex, ikke afklaret nok til pension, men sørme afklaret nok til aktivering, det er overlagt kassetænkning - især når flere læger advarer mod det, og bliver man yderligere invalideret af aktiveringen, ja så er det bare ærgeligt

afklaring uden ansvar, eller afvikling?

tallene taler jo.......45000 "der ikke kan arbejde"
hvor mange ansatte er der til at fortælle dem at de bestemt ikke er syge ?

ca 5000 + det løse - til et sted mellem 30 og 60.000 kr pr md
hvor mange sp.lægeerklæringer har de i snit a ca 6000 kr ? 5-10 stk ?
hvor mange andre undersøgelser bliver man sendt til af kommunen? og hvad koster de?

men selvfølgelig, det går jo ikke at skære ned på det offentlige "de er jo venner"
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2011, 09:35   #18
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af SÅrdnok! Se meddelelser
en lille tanke...........................hvem er det liiige der bestemmer, hvad der skal stå i en sag...

hvem er det liiiiige der bestemmer hvilke papirer går til lægekonsulenter......

hvem er det liiiiige der skal stå for revurderingen........

hvem er det liiiige der sender kronisk syge til den ene korrupte speciallæge efter den anden.......til overpriser........bare for at få det resultat "de" ønsker

hvem er det liiiige der bestemmer om en sag er tilstrækkeligt belyst.......

hvem er det liiiiige der indstiller til dit eller dat.......

mette f starter blot et nyt spil for galleriet - intet nyt under solen - mit bedste bud er at ud af de 45000 er der ca 44000 der burde have været sendt på pension for længst.

der sker INTET så længe afklaring sker i kommuner

der kan spares milliarder ved en hurtig og uvildig afklaring - hvor mange ansatte er der i sdp afsnit på landsplan?

hvor mange mennesker knækker psykisk på grund af sagsmishandlingstider på 10-15 ÅR?

hvor meget betaler kommunen eksta pr md for en ftp i forhold til en kthjlp ?

ikke afklaret nok til flex, ikke afklaret nok til pension, men sørme afklaret nok til aktivering, det er overlagt kassetænkning - især når flere læger advarer mod det, og bliver man yderligere invalideret af aktiveringen, ja så er det bare ærgeligt

afklaring uden ansvar, eller afvikling?

tallene taler jo.......45000 "der ikke kan arbejde"
hvor mange ansatte er der til at fortælle dem at de bestemt ikke er syge ?

ca 5000 + det løse - til et sted mellem 30 og 60.000 kr pr md
hvor mange sp.lægeerklæringer har de i snit a ca 6000 kr ? 5-10 stk ?
hvor mange andre undersøgelser bliver man sendt til af kommunen? og hvad koster de?

men selvfølgelig, det går jo ikke at skære ned på det offentlige "de er jo venner"
Jammen se da hvilken vinkel, der der poppede op.....og bestemt ikke en dårlig en, må jeg tilstå Vi har søreme også talt om den vinkel herhjemme, den der jobsikringsvinkel, (hov det ord kendte min apple ikk)
og jeg ved da også godt, at det er sket før, men jeg håber helt ind i mine ødelagte knogler, at der tages tilløb til andre parametrer som der kikke ud fra, at der findes andre briller frem, før man skrotter eller flytter..... for lige at bruge nogle populære udtryk.....

For jeg VED at der er nogle der gemmer sig, jeg VED også at der er rigtig mange der skulle være i flex ell på ftp og jeg VED at de vil falde over de mange der simpelthen bare er i aktivering men uden nogen ydelse overhovedet og det er så der jeg HÅBER på at denne regering vil os det anderledes, derfor NÆGTER jeg at se negativt på det, før vi er nået dertil og jeres bange anelser måske opfyldes......

Jeg VIL simpelthen ikke leve i dette negative h****** mere! har levet der i så mange år nu...læs selv : "Vigtigst er ro" - tråden..... jeg har taget en beslutning om, at livet kan være positivt, hvis man selv vil på trods af smerter og begrænsninger i hverdagen, min kommunen skal ikke bestemme om jeg er glad eller ej! Det skal jeg!

Derfor disse positive og måske nye øjne på vores regering.....

Giov dem en chance, før i slæber dem til skafottet
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2011, 09:43   #19
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
sagsbehandlerne!

Citat:
Oprindeligt indsendt af SÅrdnok! Se meddelelser
en lille tanke...........................hvem er det liiige der bestemmer, hvad der skal stå i en sag...
sagsbehandlerne!
hvem er det liiiiige der bestemmer hvilke papirer går til lægekonsulenter......
sagsbehandlerne!
hvem er det liiiiige der skal stå for revurderingen........
sagsbehandlerne!
hvem er det liiiige der sender kronisk syge til den ene korrupte speciallæge efter den anden.......til overpriser........bare for at få det resultat "de" ønsker
sagsbehandlerne!
hvem er det liiiige der bestemmer om en sag er tilstrækkeligt belyst.......
sagsbehandlerne!
hvem er det liiiiige der indstiller til dit eller dat.......
sagsbehandlerne!
mette f starter blot et nyt spil for galleriet - intet nyt under solen - mit bedste bud er at ud af de 45000 er der ca 44000 der burde have været sendt på pension for længst.

der sker INTET så længe afklaring sker i kommuner

der kan spares milliarder ved en hurtig og uvildig afklaring - hvor mange ansatte er der i sdp afsnit på landsplan?

hvor mange mennesker knækker psykisk på grund af sagsmishandlingstider på 10-15 ÅR?

hvor meget betaler kommunen eksta pr md for en ftp i forhold til en kthjlp ?

ikke afklaret nok til flex, ikke afklaret nok til pension, men sørme afklaret nok til aktivering, det er overlagt kassetænkning - især når flere læger advarer mod det, og bliver man yderligere invalideret af aktiveringen, ja så er det bare ærgeligt

afklaring uden ansvar, eller afvikling?

tallene taler jo.......45000 "der ikke kan arbejde"
hvor mange ansatte er der til at fortælle dem at de bestemt ikke er syge ?

ca 5000 + det løse - til et sted mellem 30 og 60.000 kr pr md
hvor mange sp.lægeerklæringer har de i snit a ca 6000 kr ? 5-10 stk ?
hvor mange andre undersøgelser bliver man sendt til af kommunen? og hvad koster de?

men selvfølgelig, det går jo ikke at skære ned på det offentlige "de er jo venner"
sagsbehandlerne gør som de får besked på, men udførslen af arbejdsfunktionen er sagsbehandlernes ansvar, det er først som sidst deres valg. man kan håbe på at der nu bliver sat et special korps af sagsbehandlere ind, de ekstra hoveder kan sikker udlånes fra fagforeninger og patientforeninger, i den gode sag tjeneste
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2011, 09:53   #20
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Østerbro...gider du ikke ændre farven? Kan slet ikke læse dit indlæg,,,,og det er da brand ærgerligt
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad skal jeg gå efter? Mermaidmum Alt det andet 2 03-08-2013 13:47
Hvad skal der ske efter arbejdsprøvning? hej Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 26-02-2012 21:57
Hvad skal der ske efter endt arbejdsprøvning??? mijanse82 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 14-02-2012 21:12
Skal på ledighedsydelse efter 6 års Flexjob OdinTor Spørgsmål ang fleksjob 1 03-10-2011 05:49
"Gladsaxe Kommune bør kigges efter i sømmene" Maybe Dit og Dat 4 25-04-2009 10:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension