K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-04-2010, 19:06   #1
p.m.o.
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2010
Indlæg: 22
Styrke: 15
p.m.o. er ny på vejen
Vedr. lægekonsulentens personlige holdninger mm.

Er ny her på siden, men kunne godt tænke mig at høre om, hvor meget en lægekonsulent kan tillade sig at anføre skrifligt, udfra de oplysninger der er til rådighed.

Citat fra lægekonsulent, Thomas Clasen lolland kommune vedr. min FP´er ansøgning.:

Der er formelt ikke nogen psykisk diagnose. Men med den foreliggende sygehistorie må det være klart, at klienten har lært sig en reaktionsmåde for at slippe for et for ham ubærligt pres - f.eks. ved krav om deltagelse i arbejde....
Og
Så samlet har klienten formelt gode ressourcer men reelt rigtig dårlige ressourcer. Der er ikke grund til yderligere helbredsafklaring. Klientens funktionsevne må beskrives som praktisk - ikke ved forskellige ikke rammende diagnoser. Citat slut.

Eller som han senere skriver, lige inden sagen sendes til pensionsnævnet i Nykøbing F.:
Citat:
Psykiatren, ( Niels Bjørndal som er en af landets mest annerkendte og benyttede på sit felt, i region sjælland ), oplyser sin holdning til arbejdsevnen. Det ligger udenfor psykiaterens ekspertområde, specielt da psykiateren inddrager fysiske forhold som de væsentlige, citat slut.

Desuden beskriver han, at selvom der er mistanke om en hjerneskade udfra psykiatrens beskrivelse af mig, er der ikke yderligere anledning til at indhente yderligere helbredsafklaring. Det var på dette grundlag min sag blev afvist, da pensionsnævnet ville have min muligvise hjerneskade undersøgt ved scanning.?!
Ikke nok med det, så bedømmer han udfra 10 års læger, speciellæger, ortopæder, psykiatre og de 100 vis af dokumenter, af der er tale om diffuse diagnoser og dette udfalder som, ikke værende bassis for væsentlige funktionsnedsættelse, men dog nok nogen - som han skriver i sit sidste notat, uden dato eller stempel eller noget....?!

Jeg er totalt nede over dette her, da jeg efterhånden som tiden går, bliver mere og mere nedtrykt. Dette ******* går ud over mine børn og min kæreste, da det fylder mig med vrede og bitterhed, ved ikke at modtage en reel sagsbehandling. Er lige tilflyttet ny kommune og har fået ny sagsbehandler, er stadigvæk sygemeldt (2½ år) og venter nu på endnu et afklaringsforløb. Det er så kun nr. 4 i rækken på godt 10 år. F... hvor er det kvalmene at kunne konstatere........!

Håber at der er nogen herinde som kan hjælpe mig.!

Hilsen p.m.o.
p.m.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2010, 19:58   #2
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hej pmo og velkommen hertil

py ha, ja det lyder da som noget af en hmmm....-person, til lægekonsulent, suk!

Jeg syntes lige da jeg læste navnet på denne at der var noget jeg kunne genkende og ganske rigtigt, se hvad jeg fandt: http://avisen.dk/m121861.aspx

Det er jo selvfølgelig ikke til megen trøst, at du ikke er alene men måske den kan sætte det i perspektiv til din egen sag/udtalelse.

Personligt kender jeg ikke til denne lægekonsulent men måden det er gjort på er jo desværre ikke enestående!

Kan forstå at du har blot lidt kendskab til systemets gang så det bedste du kan gøre for dig selv, er at blive i denne tråd, så vi alle bedre kan følge og rådgive dig

Jeg formoder at du allerede har flg: Aktindsigt?
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2010, 20:11   #3
p.m.o.
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2010
Indlæg: 22
Styrke: 15
p.m.o. er ny på vejen
Tak for din hjæpsomhed.! Har skrevet lidt med "Hobelev" om personen, og kender ikke til resultatet af de 14 sygdomsramte klienter fra Lolland, desværre.!
Min nedtur idag, skyldes nok at jeg har sorteret, 12 års sagsaktindsigter hvor der bare er begået, så utrolige feljlskøn af sagsbehandlere, jobkonsulenter og lægekonsulenter.!
Det gør mig negativ at kunne konstatere, magtbegærlighed ifh. egne beføjelser og direkte usaglig og lovoverskidende sagsbehandling, set udfra sociallovgivningen og førtidspensions paragrafferne.

Jeg vil lige tjekke dit link, vedr. lægekonsulenten. Tak !

p.m.o.
p.m.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2010, 20:21   #4
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
selvtak, pmo og ja, håber da der er bare lidt du kan bruge.

uhh, ja, den med magtbegærlighed er nok liiiiige den der er svær at forstå ikk´-sådan er det ihvertfald også for mig/os
Kan sagtens følge dig og på et tidspunkt var jeg parat til at politi anmelde sagsbehandler og kommunen!

(betragter mig selv som et rimeligt ærligt og redeligt menneske så det er mere end svært at forstå disse hersens uvæsner!)

Du skal være velkommen retur når og hvis du har brug for hjælp
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2010, 20:43   #5
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
Citat:
Der er formelt ikke nogen psykisk diagnose. Men med den foreliggende sygehistorie må det være klart, at klienten har lært sig en reaktionsmåde for at slippe for et for ham ubærligt pres - f.eks. ved krav om deltagelse i arbejde....
Og
Så samlet har klienten formelt gode ressourcer men reelt rigtig dårlige ressourcer. Der er ikke grund til yderligere helbredsafklaring. Klientens funktionsevne må beskrives som praktisk - ikke ved forskellige ikke rammende diagnoser.
Jeg må da indrømme at dette for mig lyder som noget volapyk, fordi jeg hverken kan få ud af det hvad er det han præcis skriver og ikke skriver... Måske er det bare min egen forståelsesevne den er gal med...

I bekendtgørelsen om lægeerklæringer står der klart og tydeligt hvad en læge må skrive og ikke skrive, og patientklagenævnet støtter heller ikke de subjektive overvejelser(hvis den ikke er subjektiv- så skal den dokumenteres og beskrives grundigt), og iøvrigt så findes der en pjece som beskriver samarbejde mellem kommuner og læger, og hvad en læge må og burde skrive i en sådan lægeerklæring og hvad ikke burde. Desværre er det sådan at hverken sagsbehandlere eller læger har sat sig ned og læst disse ting.
Ved dog ikke om alt det her gælder for en lægekonsulent ansat af kommunen...
sane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2010, 21:06   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
et spørgsmål har han gået direkte imod lægerne.

for når man skriver
Så samlet har klienten formelt gode ressourcer
diffuse diagnoser og dette udfalder som, ikke værende bassis for væsentlige funktionsnedsættelse

så vil det nok give et afslag. formåder der også ligger en arbejdsprøvning i din RP.
hvad siger den?

hvis andre læger ikke har skrevet ubetydelig erhvervsevne og ingen behandlingsmuligheder.
det skal andre læger have skrevet, ellers er chancen for pension meget lille
har han helt klart ikke overholdt loven.

Men vil gå udfra det han skriver, ligger der ikke nogle helt klaret diagnoser, som direkte peger på nedsat erhvervsevne.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2010, 22:59   #7
p.m.o.
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2010
Indlæg: 22
Styrke: 15
p.m.o. er ny på vejen
Tak for Jeres opmæksomhed.!

Det luner sgu, at der er nogen som frivilligt hjælper mig med gode råd og opmuntring, en noget broget tid.!!!

Jeg vil lige orienter om følgene, så det måske er lidt lettere at se problemstillingen.:

Tilbage i April 2006, flyttede jeg til Lolland med min familie, lejede et hus, flyttede skole for 2 børn, 7 og 9 år samt en lille på 1½ år. Desuden flyttede min kæreste sin uddannelses med til Nykøbing Falster.

Desværre var det under omstændigheder, hvor min kærestes kommune fejler i sagsbehandlingen vedr. faderen til de to børn på 7 og 9 år. Der var tale om en voldsdømt og alkoholiseret psykopat, som havde trumatiseret sine ulykkelige børn.
Vi valgte at flytte, starte for os selv og jeg trådte så ind i rollen som, den far de aldrig fik, havde eller får, indtil de selv må bestemme.

Efter endt pratik som opfyldte alle krav for en arbejdsprøvning, resulterede i mit fleksjobs bevis,(2006) 29-01-2007 i Grøn Verden i Købelev, blev så starten på min arbejdsskade som betød kun 5½ mdr.s tilbagevenden til arbejdsmarkedet.
Indledningsvist i forløbet, havde min indlærning af stedets produktion af engangs paller, efter at stå op i 2 mdr. med en 5 kg. tung sømpistol - uden noget lofthæng eller instilligt arb. bord.
Arbejdes byrderne blev alt for krævende og de folk som blev lovet mig, var ikke i stand til at virke som arbejdsmænd, da de selv var under arbejdsprøvning eller bistand.

Så Sep. 2007 blev jeg syge meldt, grundet min tennis/golfalbue, betændelse i skulderleddet og udposningen i 2 nakkehviveler.
I mellemtiden har jeg, besøgt 3 hospitaler, 3 privathospitaler, 1 krisepsykolog, 1 fys., 1 massør og gennemført et 5 ugers afklaringsførløb, med efterfølgende 3 ugers praktik.

Ja, nu slår vi sgu 2010, 31 mrd. senere og er stadigvæk sygemeldt, grundet nedbrydende aktiverings tiltag, af jobcentret.

Stopper lige her, da det fylder vildt meget lige nu.
Vender tilbage.!

p.m.o.
p.m.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 02:08   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hej p.m.o

Jeg ved ikke om dette er noget for dig...men du kan da lige se om ikke du passer ind der DR Dokumentar Søger Igen
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 15:31   #9
p.m.o.
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2010
Indlæg: 22
Styrke: 15
p.m.o. er ny på vejen
Okey, er tilbage nu men, jeg må se at benytte mig af de muligheder som ligger foran min situation, forstået på den måde at jeg vil holde på min ret til at få en fair behandling gennerelt set.!

Er ved at samle alle mine sagsakter sammen, så jeg kan få et overblik på de mange vurderinger, skøn, formodninger og faktuelt dokumentation, som bygger på sagsforløbet.

Høre stadigvæk ikke fra min sagsbehandler, nu på 3. dag.?
Hun er vist også hængt hårdt op, hvad jeg kan forstå. Syntes ofte at man sammenlignes med personer, som er endnu dårligere stillet end en selv. -det på trods af at man selv har det af ******* til.!

Hilsen p.m.o.
p.m.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 19:53   #10
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Høre stadigvæk ikke fra min sagsbehandler, nu på 3. dag.?

den kender vi alt for godt desværre.
har snakket med en sagsbehandler 4 gange på et år
udover nogle parthørig hvor man har 8 dage til at skrive.
mens en lægekonsulent har et halvt år.
dejligt system
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Bør læger ytre sig om personlige holdninger i medierne LINGLING Politik og Samfund 23 13-08-2013 00:48
tilsidesætter diagnose til fordel for egne holdninger Heidi86 Alt det andet 18 08-10-2010 18:26
Magteliten og det personlige ansvar Benny Gerhard Politik og Samfund 2 20-06-2008 11:16
Fejl ang. personlige besked Admin Pluto Dit og Dat 0 04-07-2007 00:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension