K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-01-2010, 20:05   #581
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Værsgo, Benny.

Her er en bid af referatet (resten om handicappede kan du læse på linket).

Citat:
Line Barfod (EL):

Der bliver flere mennesker, der har brug for hjælp. Hvis man så ikke øger omfanget af den pose penge, der samlet er til fordeling, bliver der enten nogle, der slet ikke får hjælp, eller også får alle mindre hjælp. Det er det, jeg gerne vil have ministeren til at forholde sig til. Det nytter altså ikke, at ministeren siger, at det ikke er et enten-eller.

Når regeringen siger, at der skal være nulvækst, og at kommunerne ikke får flere penge, bliver man jo nødt til at forholde sig til, hvor pengene så skal komme fra. Og når der bliver flere handicappede, bliver der flere udgifter.

Jeg ved ikke, hvordan ministeren har det. Jeg har indtryk af, at der kommer flere og flere henvendelser fra handicappede - og det er mit indtryk, at mange at dem også kommer til ministeren - som har problemer med at få den hjælp, som de hidtil har kunnet få.

Man hører f.eks. om Benny, som har behov for at få hjælp 24 timer i døgnet, og hvis gasfyr gik i stykker lige inden jul, men som får afslag fra kommunen på at få hjælp til at få repareret sit gasfyr. Eller man hører fra Michelle, som har nogle svære fysiske og psykiske handicap, og som har brug for hjælp til f.eks. at få transport til den ungdomsuddannelse, hun gerne vil tage, så hun kan få mulighed for at være i et fleksjob eller skånejob, men kommunen giver afslag. De har ikke råd til at give så mange penge til handicappede.

Spørgsmålet er: Mener ministeren, at det er de handicappede, der skal bære det, at der bliver flere handicappede, eller er ministeren parat til at sikre, at der kommer flere penge i den kommende kommuneaftale?
http://www.ft.dk/forhandlinger/20091...01-20_1300.htm

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2010, 20:49   #582
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Hun er sg en dejlig kvinde -hende dér Line Barfoed.

En sand fighter og bestemt sin plads værdig på Tinge ikk´

(Tak for oplysningen zuza -bringer mig dog et lille håb om at vi og specielt Benny ikke for altid er glemt vel)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2010, 21:53   #583
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Thumbs down

Så sandt buster.

Og her lidt mere fra spørgerunden:

Citat: Tak. Så er det fru Line Barfod.
Kl. 17:27
Line Barfod (EL):
Ministeren svarer stadig ikke på det grundlæggende spørgsmål. Hvad mener ministeren der skal ske, når der bliver flere, der skal have hjælp, fordi de er handicappede? Skal den enkelte så have mindre hjælp, eller skal der bruges flere penge på området? Hvis der skal bruges flere penge på området, vil ministeren så sikre, at der kommer flere penge, eller mener ministeren, at de penge så skal tages fra børneområdet eller fra ældreområdet eller fra folkeskolen? Det koster penge, hvis man skal give folk en ordentlig hjælp, så de kan være en ordentlig del af samfundet. Det jo utrolig glædeligt, at der er flere børn, der klarer sig, selv om de bliver født for tidligt eller får nogle fødselsskader, det er utrolig glædeligt, at mange mennesker med et handicap lever meget længere i dag, end de gjorde tidligere, det er utrolig glædeligt, at mange ikke dør af sygdomme, som man døde af tidligere, men kan leve længere, men det koster også nogle penge. Hvem mener ministeren skal bære den byrde?

Kl. 17:28
Den fg. formand (Jens Vibjerg):
Tak. Så er det indenrigs- og socialministeren.

Kl. 17:28
Indenrigs- og socialministeren (Karen Ellemann):
Jeg synes igen, at det er vigtigt at få slået det fast, som jeg også startede med at sige i min besvarelse, nemlig at jeg simpelt hen er uenig i det her enten-eller, der igen bliver ridset op i et spørgsmål, fordi når en handicappet har behov for en bestemt type støtte, skal man ud fra rammerne af den konkrete borgers behov jo give den hjælp og støtte, der er det bedste valg både fagligt og økonomisk. Er økonomien så til stede til at gøre det? Ja, det mener jeg i høj grad den er. Kommunerne har nemlig yderligere fået flere penge til at løse deres opgaver. I aftalen bare for 2010 – for nu ikke at se tilbage – løftes kommunernes udgiftsniveau med 800 mio. kr. fra 2009 og frem, netop med henvisning, som jeg fik nævnt tidligere, til udviklingen på området. Så synes jeg også stadig væk i den her diskussion at det er vigtigt at få den økonomiske situation generelt i Danmark, den økonomiske situation, som vi nu står i, frem på banen, som finansministeren også har gjort det, som statsministeren også har gjort det, for der er da ikke nogen tvivl om, at den skaber udfordringer for samfundet og også for den sociale sektor. Derfor er der ikke bare råd til, at væksten i kommunernes serviceudgifter kan fortsætte i samme takt. Det stiller uundgåeligt krav til kommunernes styring af det her område.
Citat slut.

Kommentarer:
De da godt at ministeren mener at det giver udfordringer, men det giver jo ikke den hjælp til borgere der har behov. Tværtimod. Og det selv om der er givet flere penge til området.

Ministeren svarer bl.a. Citat: At begynde at trække netop skattelettelser ind i det er for mig at se at blande pærer og bananer i det her . Citat slut.

Det er skam relevant at dette siges om skattelettelserne. Det har jo et sammenhæng for den danske økonomi og er med til at der skal spares andre steder så der ikke er penge til at give syge den hjælp de har behov for.
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2010, 17:02   #584
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Fra 24 timer = En udtalelse fra en Glads. Komm. ansat! / link nederst

Jeg er HANDICAPPET - UFUNKTIONEL - og uden varme i min bolig!
19-01-2010 - 20:45
Skrevet af punto

Kære Benny Gerhard !

Se jeg har levet og arbejdet i Gladsaxe kommune i mange mange år.
Da jeg arbejdede i Gladsaxe kommune i sin tid i 1988 var der jo rygter blandt os ansatte om Gladsaxe kommunes , skal vi kalde jer sorte får. De borgere som gjorde livet surt for mange ansatte.

I din aktuelle situation kan kommunen give dig varmehjælp med det du er berettiget til efter loven, som alle andre pensionister i Gladsaxe kommune. Dit gasfyr er for egen regning, da du bor i ejerbolig, så lad nu være med at kværulere om den ting. Andre ejerboligejere må selv betale, du er ingen undtagelse.

Du får varmehjælp efter lovens tekst, men dit gasfyr er Gladsaxe kommune uvedkommende.

Hvorfor hetze dig ?.

Jeg er ved at være alvorlig træt af din evindelige kværuleren. Få dig et liv Benny, men skån dog kommunen, og Det sociale nævn for din gentagne klager.

________________________________________

Jeg er HANDICAPPET - UFUNKTIONEL - og uden varme i min bolig!
22-01-2010 - 10:44
Skrevet af benny gerhard


Kære Allan

Citat:
Du skriver i citat: Da jeg arbejdede i Gladsaxe kommune i sin tid i 1988 var der jo rygter blandt os ansatte om Gladsaxe kommunes , skal vi kalde jer sorte får. De borgere som gjorde livet surt for mange ansatte.
citat slut.

Hvad så når Gladsaxe Kommune, og kommunens ansatte, gør livet surt for handicappede borgere? Læs dette, og bliv bedrevidende http://www.benny-g.dk/laegekonsulent.htm

Bemærk, at kommunens sagsbehandler løj om mit funktionsnivau i sine oplysninger til lægekonsulenten , og ingen ansvarlige i kommunen har ønsket at rette op på dette. Dette blev på trods af modstridende STATUSOPLYSNINGER fra min egen læge, brugt til at fratage mig den nødvendige hjælp. Min læge har som det ses også kritiseret det i brev til afselingsleder EK.

Hvad lægekonsulenten gør, er totalt ligegyldigt når han arbejder for kommunen. I 1998 blev det vedtaget i - FÆLLESERKLÆRINGEN - af Sundhedsstyrelsen / Lægeforeningen og Karen Jespersen, at lægekonsulenter er "ansvarsfrie" når de arbejder i kommunerne. Det er kommunen der som øverste myndighed er den ansvarlige for hans gøren!

Citat:
Citat:
I din aktuelle situation kan kommunen give dig varmehjælp med det du er berettiget til efter loven, som alle andre pensionister i Gladsaxe kommune. Dit gasfyr er for egen regning, da du bor i ejerbolig, så lad nu være med at kværulere om den ting. Andre ejerboligejere må selv betale, du er ingen undtagelse.
citat slut:

Det har du ret i. Da kommunen fra 2001 til 2005 ved brug af urigtige oplysninger om mit funktionsniveau fratog mig 75% af min hjælp i 3½ år, og indtil Det Sociale Nævn omgjorde kommunens indgreb, havde jeg sikret min fremtid i stor friværdi i mit hus. Jeg har flere gange brugt af min friværdi i mit hus for at opretholde mit tidligere funktionsniveau, men desværre forgæves.

Friværdien i mit hus skulle jo netop dække udgifter i og på mit hus, reparation på bil, og andre udgifter, jeg ikke kan spare op til i dag.
Min fremtid var altså sikret indtil den sociale fadæse i Gladsaxe Kommune blev iværksat, og saboterede mit fysiske og økonomiske liv.

Citat:
Citat:
Jeg er ved at være alvorlig træt af din evindelige kværuleren. Få dig et liv Benny, men skån dog kommunen, og Det sociale nævn for din gentagne klager.
citat slut:

Mener du virkelig helt seriøst, at jeg skal "skåne" kommunen der i allerhøjeste grad har ødelagt mit tidligere "gode liv" som handicappet, så må det det stå for din egen mening?

Jeg er dog meget skuffet over, at blive udstillet som kværulant af en person der totalt mangler indblik i den virkelilge verden!

PS: Jeg synes at du skulle nærlæse - http://www.benny-g.dk/laegekonsulent.htm - en gang mere, og så er du meget velkommen til at sige undskyld da du så har en faktuel baggrund, til mine frustrationer!

Mvh. Benny G.

http://www.24.dk/user/benny%20gerhar...me_i_min_bolig
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 13:25   #585
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Tja Benny, hvis du fik de 2 millioner som Gladsaxe kommune skylder dig så var der jo både plads til liv og bolig.

Jeg har selv udtalt at du måske skulle vælge dine kampe med omhu; men jeg har stor respekt for din figther-vilje:

Man kunne næsten ønske at pågældende ville komme galt afsted. I det mindste sådan at han ville skifte perspektiv.
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2010, 17:03   #586
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Mail til Politikere i Folketinget og Byrådsmedlemmer i Gladsaxe Kommune

http://www.benny-g.dk/index.htm

http://www.benny-g.dk/gladsaxe_kommune.htm

"Det var ren kassetænkning" i Gladsaxe Kommune...

"Kemiske Ali" er død! Men "Kyhniske Kyhnauv" har "udbombet" mit liv som Handicappet, ved "kyhnisk" brug af løgne!!!

Afdelingschef Elinor Kyhnauv lod sagsbehandleren fjerne mit handicap "rent administrativt". Socialdirektøren og Borgmesteren som den socialansvarlige for kommunens borgere, havde ingen skrubler ved at fratage mig 75% af min hjælp fra august 2001 til maj 2005, hvor Det Sociale Nævn omgjorde kommunens beslutning, og jeg fik min nødvendige hjælp tilbage.

Jeg er erklæret 100% invalid i forhold til erhvervsevne. Jeg har kun en ringe håndfunktion. Jeg kan ikke selv foretage af- og påklædning. Jeg kan ikke selv gå i seng, og stå op igen. Jeg kan ikke selv klare toiletbesøg. Jeg kan ikke selv foretage indkøb, lave mad og gøre rent.

Gladsaxe Kommune sparede 2.141.064,85 kroner på, at lyve mig ud af mit handicap. Havde kommunen haft ret i de til i de til sagen benyttede påstande - som kommunen ved ikke er eksisterende - havde jeg haft et normalt, eller i det mindste, et helt andet liv!

I dag er jeg registreret i RKI, og mister måske mit hus!

I dag er jeg rent fysisk blevet sat 15-20 år tilbage set i forhold til hvad det tidligere i mit handicappede liv, og stik imod lægernes spådomme var lykkedes, at genoptræne mig til. I dag er jeg totalt, og ved brug af kommunens løgne om mit funktionsniveau, blevet
bombet mange år tilbage, - tilbage til et uværdigt liv, og så økonomisk betrængt, at jeg står registreret i RKI.

Se min hjemmeside:

1. http://www.benny-g.dk/index.htmm Forside.

2. http://www.benny-g.dk/historie.htm Læs: Vigtig opsummering af livsforløb fra 2001, da jeg mistede min hjælp.

3. http://www.benny-g.dk/laegekonsulent.htm Læs: Lægekonsulentens "diskrepans" mellem læge og sagsbehandler.

4. http://www.benny-g.dk/handicapkonsulent.htm Læs: Det Sociale Nævns afgørelse, og handicapkonsulentens vurdering.

Benny Gerhard


Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 497
Styrke: 4

Citat: Fra http://www.k10.dk/showthread.php?t=2564 hvor vi kæmper mod uretfærdighed!

Det burde ikke blot være en regel men en "lov", at lægekonsulenten henviser til hvilke læge- og speciallægeerklæringer han som lægekonsulent, og i.h.t. ministeriets retningslinjer har "oversat".

Derved er han forpligtet til, at foretage en direkte oversættelse af den til ham forelagte lægedokumentation!

Derved kan han (selvom han er ansvarsfri som læge) som kommunalansat personligt drages til ansvar for at ændre på, og lyve om borgernes helbredstilstand!
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)

Sidst redigeret af Benny Gerhard; 02-02-2010 kl. 17:08.
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2010, 21:11   #587
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
HØRT -og bøjer mig i støvet for din ukuelige kampgejst
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2010, 13:10   #588
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
HØRT -og bøjer mig i støvet for din ukuelige kampgejst
Klap dig selv på skulderen, når du skal støves af buster!
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2010, 16:34   #589
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Jeg venter spændt på svar fra avisen.dk!

"[email protected]" <[email protected]>

dato 9. feb. 2010 12.23
emne"Kassetænkning" i Gladsaxe Kommune
sendt afgmail.com

skjul detaljer 9. feb. (2 dage siden)



Kære Maja

Jeg mener men er ikke sikker på, at jeg fik sendt brev af 02.02.2010. Det er ikke sendt via denne mail-adresse, så jeg prøver igen.

Det må have jeres jeres interesse, set ud fra det tidligere læste, om "ansvarsfrie" lægekonsulenter i kommunerne!

Min tråd på http://www.k10.dk/showthread.php?t=2564 har pt. haft 46189 besøg!
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2010, 15:29   #590
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Tak for hilsenen
Citat:
Hej Benny Gerhard

Du ønskes et rigtig stort tillykke med fødselsdagen.
Alle os på K10 håber at du vil få en rigtig god dag.
I dag fylder jeg 65 år, og bliver dermed voksen.

Mit voksenliv blev forinden nedbrudt, og ødelagt af Gladsaxe Kommune!


I 1983 blev jeg påkørt af en modkørende ikke ædru bilist, hvor jeg efterfølgende var blevet lam i arme ben, og indre organer. Jeg overlevede i en RESPIRATOR, og blev af læger dømt til et liv i kørestol på en institution.

Jeg har været utroligt ”heldig” hvad skaden angik, da jeg ikke fik ødelagt nervebanerne i ryggen. I løbet af de første år aftog lammelserne, jeg fik langsomt førligheden tilbage, og havde pludselig en masse at kæmpe for.

Jeg kunne med heldet på min side, igen begynde at dyrke min sportslidenskab på højeste niveau, dog med begrænsninger der ikke gør glæden mindre.

Jeg har brugt 16 års intensiv træning på at nå topmålet af min handicappede karriere, og det gjorde jeg i 1999 - da jeg i følgeskab af 2 handicaphjælpere - præsterede, at cykle 35 kilometer fra Fredensborg til Hellerup som deltager i motionscykelløbet ”RITTER CLASSIC”. (jeg skal hjælpes på, og af cykel)

Desværre kom denne succesoplevelse til at koste mig førligheden for 2´den gang. Første gang en spritbilist, og nu Gladsaxe Kommune der med påstand om, at – jeg selv ”evnede” at cykle over lange stræk – fratog mig 75% min nødvendige hjælp i 3 år.

Det har kostet mig mange hundreder tusinde kroner af friværdi i mit hus, og altså den friværdi jeg skulle blive gammel for! I dag har jeg således kun min førtidspension at leve af, men altså ikke noget til fremtiden.

Det har bragt mig i stor bankgæld, og tirsdag den 23. februar 2010 skal jeg møde i fogedretten, og det kan således blive enden på – et succesfuldt liv som handicappet!

PAROLEN MÅ VÆRE – er du handicappet – så prøv ikke på noget positivt!

Benny Gerhard http://www.benny-g.dk/index.htm
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension