K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-10-2015, 14:38   #281
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Jeg beklager men det forstod jeg ikke helt..
Vil det sige at der IKKE er en pagraf der siger at en sag ikke må overbelyses?

På forhånd tak
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2015, 18:50   #282
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det står ikke direkte i en paragraf....at de ikke må overbelyse en sag....men det følger af nedenstående..

Alle forvaltninger skal anvende officialprincippet/officialmaksimen..

Se herunder

Citat:
OFFICIALMAKSIMEN

199. Det er helt grundlæggende princip i dansk forvaltningsret, at det påhviler den enkelte forvaltningsmyndighed selv, eventuelt i samarbejde med andre myndigheder at fremskaffe fornødne oplysninger om de foreliggende sager eller dog at foranledige, at private, navnlig parterne, yder medvirken til sagens oplysning. I ansøgningssager gælder dog den begrænsning, der følger af forvaltningslovens § 29, se herom ovenfor under pkt. 185-189.

Det er endvidere forvaltningsmyndighedernes pligt at sørge for, at de fornødne oplysninger skaffes tilveje på den hurtigste og mest hensigtsmæssige måde. En sag skal således undersøges af myndigheden så langt, som det er nødvendigt i det enkelte tilfælde for at træffe en forsvarlig afgørelse. Ved vurderingen af, hvor omfattende undersøgelser der bør foretages, indgår en række hensyn. Foruden hensynet til at nå frem til den materielt rigtige afgørelse spiller hensynet til, at afgørelsen træffes uden unødig forsinkelse, en væsentlig rolle.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=60828

Det var årsagen til at jeg skrev at det nok bliver svært at bruger "overbelysning" af en sag...i din sag...

Du skal hvis du vil prøve alligevel....få dem overbevist om at det ikke er nødvendigt at lige skulle få nye oplysninger ind igen...

Du kan da godt forsøge det...men de vil have forholdsvist nemt ved at sige at de oplysninger der ligger ja de er for gamle...

Du kan måske....dette uden at kende til din sag indgående....måske bruge Helsingør dommen....hvis du mener at din sag er fuldt ud oplyst...altså så oplyst at de har kunne træffe en korrekt afgørelse..

Du kan læse dommen her http://www.k10.dk/media/Udskrift-af-dombogen.pdf
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2015, 21:04   #283
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Ja det står ikke direkte i en paragraf....at de ikke må overbelyse en sag....men det følger af nedenstående..

Alle forvaltninger skal anvende officialprincippet/officialmaksimen..

Se herunder



Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=60828

Det var årsagen til at jeg skrev at det nok bliver svært at bruger "overbelysning" af en sag...i din sag...

Du skal hvis du vil prøve alligevel....få dem overbevist om at det ikke er nødvendigt at lige skulle få nye oplysninger ind igen...

Du kan da godt forsøge det...men de vil have forholdsvist nemt ved at sige at de oplysninger der ligger ja de er for gamle...

Du kan måske....dette uden at kende til din sag indgående....måske bruge Helsingør dommen....hvis du mener at din sag er fuldt ud oplyst...altså så oplyst at de har kunne træffe en korrekt afgørelse..

Du kan læse dommen her http://www.k10.dk/media/Udskrift-af-dombogen.pdf
Tak for svar Web..

At sige at ens sag er for gammel kommer vel an på hvad der tidligere har stået i ens papire.
Hvis ens sag har været på REHAB for 6 mdr. Siden og der forsat ikke er beh. Muligheder, udviklingsmuligheder , ingen arbejdsevne og dette er skrevet af klinisk funktion for få. Mdr. Siden kan de ikke sige at det er for gammelt så bliver jeg simpelthen
Rigtig gal.... Det vil sige det er ikke noget nyt at det er sådan denne gang står det bare meget meget præcist

Ja nu må vi se hvad det ender med når jeg igen skal for REHAB.
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2015, 21:32   #284
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Når ens sag er fuldt ud oplyst...ja så SKAL kommunen træffe en afgørelse i sagen og ikke bare trække den unødigt ud...

Problemet er bare at det ikke sker i mange sager...

De får lov til at trække folks sager ud....

Der er ingen konsekvenser for kommunerne når de gør det..

Det er økonomisk kassetænkning når det er værst..

Der er desværre ikke så meget man som borger kan gøre....når man bliver udsat for dette..

Man kan klage igen og igen...henvise til feks Helsingør dommen...

Man kan også konstant rette henvendelse til kommunen med krav om at der sker noget...sådan at man dækket de ting der evt mangler i belysningen...

Som du beskriver dine papirer....ja så mangler der jo ikke noget...og kommunen burde have truffet en afgørelse...

Så det eneste du faktisk kan gøre...ja det er at klage igen og igen til alle som vil høre på dig...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2015, 22:15   #285
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Når ens sag er fuldt ud oplyst...ja så SKAL kommunen træffe en afgørelse i sagen og ikke bare trække den unødigt ud...

Problemet er bare at det ikke sker i mange sager...

De får lov til at trække folks sager ud....

Der er ingen konsekvenser for kommunerne når de gør det..

Det er økonomisk kassetænkning når det er værst..

Der er desværre ikke så meget man som borger kan gøre....når man bliver udsat for dette..

Man kan klage igen og igen...henvise til feks Helsingør dommen...

Man kan også konstant rette henvendelse til kommunen med krav om at der sker noget...sådan at man dækket de ting der evt mangler i belysningen...

Som du beskriver dine papirer....ja så mangler der jo ikke noget...og kommunen burde have truffet en afgørelse...

Så det eneste du faktisk kan gøre...ja det er at klage igen og igen til alle som vil høre på dig...

Mange tak web..

Du kan tro at jeg vil nævne det hvis de ligeeeee syntes jeg også skal
Prøve noget nyt... Igen for det kunne jo være..

Nu har jeg læst dommen et par gange igennem jeg plejer godt at kunne læse dansk... Men hvor står der i dommen " at sagen ikke må overbelyses og trækkes i langdrag" kan vitterlig ikke finde det😳
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2015, 23:25   #286
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er ikke en dom om overbelysning....

Så man skal passe på med at sammenblande det...

Dommen er kort sagt en dom over at en kommune ikke visiterede en borger til fleksjob da de kunne og burde...

Altså når en kommune har nok til at visitere til en bestemt ydelse...ja så SKAL de gøre det...

Derfor....hvis de har nok i din sag som du siger...ja så SKAL de træffe afgørelse...og det var derfor jeg sagde at du måske kunne bruge den dom...

Jeg sagde tidligere at du nok ikke ville kunne bruge overbelysning til særligt meget...

Måske min fejl at jeg ikke fik sagt tydeligt nok at de to ting ikke kan/skal blandes sammen...

Håber det er lykkes mig bedre denne gang..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2015, 21:27   #287
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Hej

Vil gerne høre jeres erfaring til REHAB.TEAM : Hvor stædigt eller hvor hårdt
Syntes i, i skulle forsvare jer selv til selve mødet før i fik tilkendegivet at i blev indstillet til flex eller FP. Selvom i havde alle papirerne i orden og der endeligt slet ikke burde være noget i tvivl??

Hvor mange af jer følte at i har været nødt til at diskutere Og oplevede i at det blev midt ubehaligt?

På forhånd tak
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2015, 12:32   #288
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Kære alle har nu været op til REHAB. Team for anden gang
Mødet varede 6-7 min.
Blev indstillet til FP. jeg er utrolig lettet men det er ikke
Rigtig gået op for mig endnu...

Held og lykke til jer alle fremover
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2015, 13:34   #289
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Tillykke Star, hvor er det godt at høre at du endelig kom i mål
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2015, 13:43   #290
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
tillykke med at din sag er ved at afslutte for dig
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension