K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-08-2015, 17:34   #261
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Hej

Når man skal op til rehabiliteringsteam for anden gang, vil mødet blive kortere idet
kommunen i og med syntes at min sag skal op igen (går ud fra at det også er fordi de peger på FP)vil mødet blive kortere og ik så mange spørgsmål?

På forhånd tak
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2015, 22:04   #262
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Hej Star

Om mødet bliver kortere anden gang er der vist ingen der kan gætte, alt afhænger af om dine papirer er tydelige nok til den endelige afgørelse.
Mit eget møde nr. 2 blev ca 3 gange så langt som det første med mange spørgsmål til mig og mine bisidere. Derefter blev der kæmpet for at jeg kom tilbage på fleksordningen i stedet for et ressourceforløb indtil sidste undersøgelse og klinisk funktion blev hørt.

God vind til mødet...

Hilsen Moi
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2015, 12:01   #263
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Tak for svar

Efter hvad klinisk funktion skriver, kan det ikke være skrevet tydligere hvordan de vudere min arbejdsevne nemli lig 0, det har både min nye sb. Sagt og min bisidder.

Det er jo godt at jeg har været ved klinisk funktion, det der tilgængæld er rigtig træls
Er at det endeligt også stod meget tydeligt i mine papire fra arbejdsprøvninger, læge journaler osv. Prøv lige og tænk hvad det koster i kroner og øre at blive ved med at sende
Folk afsted for det kunne jo være......

Er så forarget de penge kunne bruges til ældre eller I børnehave. Jeg bliver simpelthen så gal og tænker at rehab. Teamet sumbelthen ikke er kompetente nok,, når de blandt andet sender folk. (Bla.mig) ud til SANO Som koster ca. 50-55.000
For et ophold på 4 uger, velvidende og veldokumenteret at genoptræning, fys. Beh. Er
Afprøvet til hudløshed ...og det ikke har hjulpet


Kan virkelig ikke forstå det i disse sparetider...
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2015, 12:10   #264
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Forstår så godt det du skriver. Det er frustrerende.

Eneste gode er at det giver en masse mennesker arbejde. Som nu de der arbejder hos SANO og alle de som arbejder hos diverse anden aktører. Men der er godt nok også nogle i toppen af de virksomheder, der scorer kasse på det.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2015, 12:18   #265
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Jeg kan ikke være mere enig Star
Den arbejdsevne jeg havde tilbage efter mine blodpropper har teamet og jobcenteret gennem de sidste 4 år af min sag, fået ødelagt så godt og grundigt at førtidspensionen var sidste og eneste løsning (det er også hvad min sidste speciallæge-undersøger, neuropsykologen sagde)
Med rette indsats på rette tid kunne meget have været reddet
Hvad kommunen tjener på gyngerne mister de i allerhøjeste grad når turen i karrusellen slutter og så er det bare op til os at få det bedste ud af resterne.

Jeg håber du kommer godt i mål med din sag Har du fået en tid til teamet eller venter du stadig på lægeerklæringen?
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2015, 13:15   #266
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Forstår så godt det du skriver. Det er frustrerende.

Eneste gode er at det giver en masse mennesker arbejde. Som nu de der arbejder hos SANO og alle de som arbejder hos diverse anden aktører. Men der er godt nok også nogle i toppen af de virksomheder, der scorer kasse på det.
Lige præcis.

Jeg tænker tit, at jeg dog har været med til, at holde en masse mennesker beskæftiget i de 15 år jeg kæmpede med systemet.

Tænk på hvor mange stillinger der kunne nedlægges, hvis fp og fleks tildeltes på baggrund af en enkelt speciallægeerklæring og en enkelt arbejdsprøvning.

Så vi er bestemt med til, at holde hjulene i gang.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2015, 15:52   #267
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Moi Se meddelelser
Jeg kan ikke være mere enig Star
Den arbejdsevne jeg havde tilbage efter mine blodpropper har teamet og jobcenteret gennem de sidste 4 år af min sag, fået ødelagt så godt og grundigt at førtidspensionen var sidste og eneste løsning (det er også hvad min sidste speciallæge-undersøger, neuropsykologen sagde)
Med rette indsats på rette tid kunne meget have været reddet
Hvad kommunen tjener på gyngerne mister de i allerhøjeste grad når turen i karrusellen slutter og så er det bare op til os at få det bedste ud af resterne.

Jeg håber du kommer godt i mål med din sag Har du fået en tid til teamet eller venter du stadig på lægeerklæringen?
Nej skal have lavet en ny LÆ 262 har bestilt tid
Efterfølgende uge tale med sb. Om der er noget nyt der skal tilføjes rehab. Planens indledende del, og derefter sendes den vel videre til rehab. Teamet
Så..... Orker det næsten hellere ikke mere det sidder langt op i halsen nu,



Føler ik jeg har noget energi overhovedet det skal bare overståes...
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2015, 22:23   #268
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Jeg har desperat brug for et godt råd...

Jeg står og skal op til REHAB for anden gang, det har sb. Og deres team vurderet, efter at klinisk funktion klart har skrevet bla. at der ingen arbejdrest er tilbage, ingen udviklingsmuligheder osv.

Jeg står og er i en rigtig træls situation og det er at jeg igennem 4-5 mdr. Har haft tiltagende mave smerter som nu er ulidelige, har kvalme opkast vrider mig og vandre rundt til 3-4 stk. Om morgenen For nogle mdr. Siden fik jeg syreneutralisende piller, hvis ik det hjælp skulle jeg komme igen...,til en gastro. Undersøgelse.

Mit dilemma er at jeg et bange for at REHAB. Ville udsætte min sag pga. Af dette selvom det ikke har noget at gøre med mit oprindelige problemer.

Hvad siger i ? Er jeg helt galt på den?

På forhånd tak
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2015, 22:43   #269
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Ro på Star

Da du af klinisk funktion bliver vurderet til ikke at have en restarbejdsevne og ingen udviklingsmuligheder er der jo ingen grund til at Teamet vil udsætte mødet. At du bliver vurderet for syg til at arbejde nu ændrer ikke deres indstilling selvom du eventuelt skulle få føjet flere diagnoser til, det bliver du jo ikke mere arbejdsdygtig af
Måske er du endda så heldig at have overstået dine gastro undersøgelser og fået svar på din nye problematik inden mødet i Rehab Teamet.

Hilsen Moi
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2015, 23:09   #270
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du gør som rigtig mange andre gør....ser det værste der kan ske...men helt uden at vide noget om det...

Du bør se om ikke du kan få dine tanker helt over på noget andet....sådan at du ikke tænker på din sag....

At de skulle udsætte eller at det skulle ændre noget....efter de har udtalt at du ingen arbejdsevne har og ingen udviklingsmuligheder.....ja det er helt hen i vejret...

Som @Moi så rigtigt skriver....det at du har fået noget mere galt med helbredet....efter at de har udtalt at du ingen arbejdsevne og ingen udviklingsmuligheder har.....ja det ændre jo ikke noget som helst....ud over måske at gøre det værre...

Men men sager må ikke overbelyses...og hvis det du fejlede før var nok til at de siger at du ingen arbejdsevne og ingen udviklingsmuligheder har....ja så behøver de ikke belyse sagen mere...

Det eneste du har gang i nu....ja det er at ødelægge dit helbred yderligt....hvilket ikke er særligt smart...

Ved godt at det er nemmere at sige end at gøre....men du er nødt til at tvinge dig selv væk fra din sag og over på noget andet....uanset om det så er kryds og tværs opgaver eller gå ture....osv osv....hvad der nu passer til dig...

Husk at du er den eneste som dette går ud over....og det fortjener du ikke...

Dette indlæg skal ses som et venligt men bestemt los i bagdelen .....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension