K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-06-2015, 22:41   #241
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja hvis de siger sådan....funktionsevnen er varigt nedsat til det ubetydelige i forhold til arbejdsmarkedet....ja så betyder det at du ikke vil kunne arbejde...

Det bør så...hvis kommunen ellers er enig...betyde førtidspension...

Jeg kan være i tvivl om din sag så skal op igen nu hvor du er midt i et ressourceforløb...hvis jeg har forstået det rigtigt...

Umiddelbart ville jeg synes den skal...da klinisk funktion skriver sådan...

Et ressourceforløb skal jo lede dig nærmere til en bedre arbejdsevne....og det skriver de jo rent ud ikke vil ske...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2015, 22:53   #242
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Tak for svar web.

Indholdet i mit resourceforløb
Var udredning på klinisk funktion
Og ophold på Sano.

Du har ret, men så tænker jeg at den bliver de vel nød til at følge, ellers er der jo
Ingen ide med at henvise folk til udredning ??

Jeg fik tildelt resourceforløb i marts mdr. I 2 år.
Jeg har været meget heldig med at kunne komme til meget hurtigt. Begge steder
Så inholdet er således opnået hvis du forstår ?

Håber ikke de pluselig finder på alt muligt andet
Men er lidt nervøs ved tanken
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2015, 00:15   #243
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg ville ikke være så bange...

Kommunerne kan ALENE og KUN bruge klinisk funktion....til deres lægelige udredninger....

Hvis de siger at din arbejdsevne er ubetydelig...ja så er der ikke andre som kan sige noget andet...

Det eneste som jeg tvivler på...ja det er om de vil afbryde dit ressourceforløb og tage sagen op i rehab teamet...

Jeg kan kun forstille mig at de vil gøre det...men igen....alle disse forløb ja de er jo nye og der er nok ikke rigtig nogen god rettesnor for kommunerne...

Men du kan jo spørge dem skriftligt om de vil tage sagen op i rehabteamet....og hvis de ikke vil...ja så kan du jo søge en §17 stk 2....på det foreliggende grundlag...

En ting du absolut ikke må...det er at sige at du ikke er villig til det ressourceforløb....for hvis du gør ja så kan de smide dig af det....og så er du måske henvist til kontanthjælp indtil de har fået sagen afgjort...

Med det de har skrevet....klinisk funktion....ja så burde en §17 stk 2 på det foreliggende grundlag gå igennem uden problemer...

Alle borgere har denne ret....til at bede dem undersøge om man er berettiget til en førtidspension....

Dette kan man godt bede dem om uden at samtidig sige dermed at man ikke er villig til ens ressourceforløb...

Du kan jo evt når du spørger dem om de vil tage sagen op i rehabteamet....lige lade en bemærkning falde om de vil det eller om du skal søge den §17 stk 2...

Alt skriger jo til at de skal tage sagen op....så mon ikke de gør det...Specielt hvis formålet med dit ressourceforløb er blevet opfyldt....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2015, 00:19   #244
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Det vil da være økonomisk uansvarligt af kommunen at forsætte et ressourceforløb hvor alle de planlagte ting er færdiggjort.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2015, 00:22   #245
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Tusınd tak for svar web.

Jeg vil ringe til min fagforening i morgen
De har fulgt min sag tæt, pga. Af min arbejdskade
Og høre hvad de mener.
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2015, 06:27   #246
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Altså, kan jo kun svare ud fra min egen sag, hvor jeg mødte klinisk funktion inden jeg mødte rehabiliterings teamet.

Her skrev klinisk funktion noget i samme retning som ved dig og det rehabiliterende team vægtede det med ingen udviklingsmuligheder meget tungt og de kunne derfor ikke sende mig i ressourceforløb.

Jeg fik pension, men jeg ønskede også pension, fordi arbejde var for hårdt ifht familieliv, ryg m.v og det respekterede de.

Det er nok svært at sige hvad dit team anbefaler til, men iflg loven må teamet ikke tilsidesætte klinisk funktions rapport og lade være at vægte den. Men det er jo ikke det samme som ikke at høre på hvad det er du ønsker.

I min kommune ville indstillingen nok pege på en pension
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.

Sidst redigeret af gisne; 25-06-2015 kl. 06:30.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2015, 08:25   #247
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Tak for svar gisne.

Det samme ønsker jeg også nu, det har jeg ikke altid gjordt.

Mit er så omvendt jeg fik henvis. Til klinisk funktion efter tildeling af RF og det
Ægrer mig at min sb. Ikke henviste mig til Klinisk funktion dom loven jo også mener man skal iforbindelse. Med rehab. Teamet
Men brugte kommune lægens udtalelse i min sag.

Så det var først da jeg gjorde rehab. Opmærksom på at de jo ikke måtte bruge kommune lægens journal notat men endeligt burde henvise til klinisk funktion som loven siger at jeg måske derfor fik det som indhold i et RF???

Ja det bliver ret spændende skal ringe til fagforeningen idag og høre hvad min bisidder anbefaler
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2015, 07:59   #248
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Efter at have modtaget "anbefaling og vurdering"
Af klinisk funktion har jeg
Mest lyst til at ringe til SB. Med det samme, så vi kan mødes og snakke videre forløb i min sag
(Vil gerne have den op til rehab.
Team igen, nu hvor de ikke kan pege på noget)

Men min fagforening syntes at det skal være sb. Der kontakter mig og ikke omvendt for at sætte en aftale istand?

Er lidt utålmodigt...... Og vil ikke unødvendigt trække min sag ud.

Men Er der en eller anden taktisk årsag til at fagforeningen vudere sådan??
(de er med som bisidder i min sag)
På forhånd tak
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2015, 08:07   #249
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Hvordan er det nu. Du er på ressourceydelse og håber at et møde med Rehab teamet igen vil resultere i en førtidspension. Er det ikke sådan det er?

Jeg forstår så godt du vil have det møde aftalt og tænker da også du godt kan henvende dig til sagsbehandleren og få et møde istand, nu alt du skulle i ressourceforløbet er gjort og afsluttet.

Hvad er fagforeningens begrundelse for at vente på at sagsbehandleren indkalder dig?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2015, 08:19   #250
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Hvordan er det nu. Du er på ressourceydelse og håber at et møde med Rehab teamet igen vil resultere i en førtidspension. Er det ikke sådan det er?

Jeg forstår så godt du vil have det møde aftalt og tænker da også du godt kan henvende dig til sagsbehandleren og få et møde istand, nu alt du skulle i ressourceforløbet er gjort og afsluttet.

Hvad er fagforeningens begrundelse for at vente på at sagsbehandleren indkalder dig?
Hej Akvamarin
Ja det er rigtigt

Det ved jeg faktisk ikke selv spurgte ikke, men Måske sb. Selv skal forslå
Rehab. Teamet og det er derfor.

Tænker bare at med den nye regering er det måske bedre
At jeg ikke venter da de kan komme med forringelser på det område...

Måske i mit tilfælde en ubegrundet bekymring men ja den er der desværre.
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension