K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-11-2014, 01:24   #151
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej der skal ikke krydses af om det er direkte fleksjob eller pension eller ressourceforløb..

Der skal stå på skemaet om det drejer sig om sagstypen fleksjob, ressourceforløb, førtidspension....

Eller om det drejer sig om et jobafklaringsforløb...

Der er forskel på hvordan sagen skal behandles...

Men læs det her under §3 stk 4.

Citat:
Stk. 4. Det skal fremgå af rehabiliteringsplanens forberedende del, hvorvidt der er tale om en sag, der skal behandles i rehabiliteringsteamet med henblik på en vurdering af ressourceforløb, fleksjob eller førtidspension, eller om der er tale om en sag om jobafklaringsforløb. Er der tale om en sag om jobafklaringsforløb, skal det fremgå, om sagen vedrører det første jobafklaringsforløb, og derfor alene forelægges rehabiliteringsteamet til en vurdering af, hvilken indsats, der skal indgå i jobafklaringsforløbet, jf. § 25 a, stk. 4, i lov om ansvaret for og styringen af den aktive beskæftigelsesindsats.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms...id=164070#Kap2

Ud over dette...

Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Jeg tror rehab skemaerne er lidt forskellige fra jobcenter til jobcenter. I det skema til den forberedende del jeg udfyldte med min sagsbehandler var der heller ingen steder der blev krydset af om det drejede sig om FP, fleks, ressource forløb etc.

Derimod kan jeg i papirerne jeg har fået som aktindsig efterfølgende se at der sammen med Rehab planens forberedende del er sendt en følgeseddel "Følgeseddel til sager der sendes til sekretariatet for Rehabliteringsteam" . På den følgeseddel har sagsbehandleren (eller hans sekretær) krydset af hvad ansøgningen vedrører.

Så jeg tror bare det er forskelligt fra kommune til kommune ( Jeg bor i Københavns kommune).
Man kan se den følgeseddel på side 51 følgende links http://www.ft.dk/samling/20121/almde...29/1301007.pdf

Det er åbenbart noget materiale KBH kommune har givet til folketinget på spørgsmål om de interne arbejdsgange i københavns kommune...

Spændende læsning hvis man har tålmodigheden til at se de mange sider igennem..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2014, 16:41   #152
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Nej der skal ikke krydses af om det er direkte fleksjob eller pension eller ressourceforløb..

Der skal stå på skemaet om det drejer sig om sagstypen fleksjob, ressourceforløb, førtidspension....

Eller om det drejer sig om et jobafklaringsforløb...

Der er forskel på hvordan sagen skal behandles...

Men læs det her under §3 stk 4.



Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms...id=164070#Kap2

Ud over dette...



Man kan se den følgeseddel på side 51 følgende links http://www.ft.dk/samling/20121/almde...29/1301007.pdf

Det er åbenbart noget materiale KBH kommune har givet til folketinget på spørgsmål om de interne arbejdsgange i københavns kommune...

Spændende læsning hvis man har tålmodigheden til at se de mange sider igennem..




Hej Web. Hvis jeg ikke har misforstået det link du henviser til
Så skal den forberedendel stå under sagstype
Om der er FP, flex eller ressourceforløb er det ik korrekt?

Nu har jeg læst det igen og det eneste der fremgår under sagstype: står der LEDIGHEDSYDELSE og Intet andet?
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2014, 01:36   #153
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Hej til alle


Nu har jeg sendt rehab skema tilbage uden underskrift,
Da jeg bla. Ønskede nogle bilag der manglede , og andet jeg jeg
Gerne vil have uddybet som jeg ik helt forstod sb. mente.


Mit spørgsmål er endelig: hvor mange månder har det taget
Jeres sb. Fra at i får af vide at den skal stilles for REHAB team ( fra sb.side) Til at den bliver sendt videre til REHAB.teamet endelig ???

Er der nogle grænser for hvad man syntes er rimligt?? Hvad siger
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2014, 08:53   #154
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Min tog urimelig længe og jeg tror heldigvis ikke at ret mange oplever så lang tid.

Jeg fik at vide i januar 2013 at jeg skulle møde rehabiliteringsteamet og jeg mødte dem februar 2014.

Det eneste der skete i mellemtiden var udfyldelse af skema og to møder med klinisk funktion og en tur ved egen læge til LÆ265.

Ellers trak de bare tiden ud i dtil jeg hyrede en socialjurist for at få gang i sagen og det kom der heldigvis herefter.

Jeg fornemmer at der for de fleste går ca. 3 mdr. Fra de får at vide at de skal møde teamet til alt er klart til det og herefter kan der komme evt. Ventetid på en mødedato, hvis der er mange som står i kø for en mødedato
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2014, 12:54   #155
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Min tog urimelig længe og jeg tror heldigvis ikke at ret mange oplever så lang tid.

Jeg fik at vide i januar 2013 at jeg skulle møde rehabiliteringsteamet og jeg mødte dem februar 2014.

Det eneste der skete i mellemtiden var udfyldelse af skema og to møder med klinisk funktion og en tur ved egen læge til LÆ265.

Ellers trak de bare tiden ud i dtil jeg hyrede en socialjurist for at få gang i sagen og det kom der heldigvis herefter.

Jeg fornemmer at der for de fleste går ca. 3 mdr. Fra de får at vide at de skal møde teamet til alt er klart til det og herefter kan der komme evt. Ventetid på en mødedato, hvis der er mange som står i kø for en mødedato

Hej gisne tak for svar.

Ja jeg ved sb. Har travlt, dog syntes jeg det er så urimeligt at man skal vente flere måneder på bare at få ens sag klar til REHAB. Teamet, hvis man som mig ikke mangler noget i ens sag udover LÆ 265 (fik tid samme uge)og udfyldning af selve rehab. Teamet som i mit tilfælde tog et par dage og som jeg selv har udfyldt, nu her 3 mdr. Efter er den stadig væk ik klar da jeg har sendt den tilbage til. Sb. Uden underskrift, da jeg bla. syntes
Der manglede nogle bilag.

Lige om hjørnet er jule/ nytårsferie.... Syntes det er frusterende og hvad nu hvis alt den ventetid bliver skyld i at ens papire så måske bliver 'For gamle' til at de vil bruge det??

Og man har ingen indflydelse på noget
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2014, 14:39   #156
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Nej, det tager tid og er frusterende.

MEN det er også utrolig vigtig at du gør som du gør, nemlig ikka accepterer det før skema og bilag er præcis som du vil have det.

For det er jo på baggrund af skema/bilag at teamet allerede inde de møder dig får en fornemmelse for din situation
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2014, 14:55   #157
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Nej, det tager tid og er frusterende.

MEN det er også utrolig vigtig at du gør som du gør, nemlig ikka accepterer det før skema og bilag er præcis som du vil have det.

For det er jo på baggrund af skema/bilag at teamet allerede inde de møder dig får en fornemmelse for din situation

Tak for svar gisne

Ja du har ret det er vigtigt skema og bilag er vedlagt i det omfang man kan genkende sig selv så der ik er nogle mangler, men bagefter tænker jeg om jeg går med "for små sko" bla. Blev der i sidste arbejdsprøvning nævnt kort at jeg
Havde haft psykolog samtaler( efter eget ønske 4 samtaler) dette fremgår dog ikke af notatet

Dog har sb. ikke lagt det med som bilag, i udtalelsen står der at jeg igennem min arbejdskade har lidt mange tab, og der igennem har let ved tåre og
At jeg er har været meget ked af det, der står noget om min stærke smerter som er grund til min utrolige træthed .

Udover det står der at jeg er meget venlig og fornuftig og er ikke
Appelerende, og at der fra hendes side ikke kan gøres noget yderligere
Der kan udvikle min arbejdsevne.

Det syntes jeg da er vigtig at tage med eller????


For når der kun står nævnt at jeg har haft kontakt til deres interne psykolog
Kunne jeg også haft en eller anden psykisk diagnose oven i
Tænker jeg at teamet måske ville tænke?

Sidst redigeret af Star; 20-11-2014 kl. 14:58.
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2014, 15:26   #158
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det ville jeg også finde vigtigt kom med.

Min egen læge pointerede også det med ikke at være appellerende, da de ellers kan bruge det til noget psykist pg også med med trætheden. Jeg lærte ihvertfald (kan ikke huske hele forklaringen) at kroniske smerter trætter kroppen fysisk og derved øger ens søvnbehov
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2014, 23:30   #159
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Godaften til alle

Jeg springer lige lidt tilbage i tiden
Nemli i 2010, hvor jeg kom ud for en arbejdskade.


Jeg har et spørgsmål som jeg ikke har fået svar på.
Og som jeg håber i måske
Kender til.

Få uger efter min arbejdskade, fik jeg uro i mit venstre ben men kun fra knæ og ned til ben/ tæerne, og højre arm kun fra albuen og ned siden hen også højre knæ og ned til fod/ tæerne og venstre albue og ned, uroen blev stille rolig værer og afløst af en kriblen,kraplen, prikkende følelse, siden har det spredt sig til begge "hele"ben og begge "hele"arme som jeg har døgnet rundt.

Specielt venstre ben har jeg jag eller en smerte som føles som en tynd tråd, speciælt efter aktivitet,( ved selv meget korte gang) nogle gange kan ben smerterne om aften/ natten være meget voldsomme.


Jeg syntes selv at det er blevet være, altså smerterne der skal så lidt til før jeg får disse jag/trykkende i benet.


Jeg blev henvist efter eget ønske til en nerveledningsundersøgelse, som også var normal.

Hvis det er neuropati,som min læge mener, kan sådan noget forværres over tid? Jeg syntes ik jeg gøre noget for at fremprovokere det.

egen læge mener at det er uden tvivl neurogene smerter,
Men hvordan kan det hænge sammen med nerveledningsundersøgelse viste at den var normal???

Nogen der kender til noget ligende?
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2014, 08:35   #160
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Ved jo ikke om det er det samme som er sket for mig.

Jeg har pga min rygskade en sovende/smertende højre arm og trækker lidt på højre ben (det bliver hurtig "træt"). Min rygskade sidder i højre side af rygraden.

Der kunne heller ikke ses noget i undersøgelserne, men jeg fik den forklaring af nerverne var blevet flosset i kanten og det kunne give disse symptomer også selv om selve nerven ikke direkte er afklemt.

Og "denne flossethed" kan ikke aflæses i undersøgelserne, men det var både neurologens og kiropraktikerens måde af forklare det på.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension