K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-05-2010, 17:03   #11
Zania
Hvor skulle jeg ellers være
 
Zanias avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Lokation: Østjylland
Indlæg: 194
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Zania er ny på vejen
Sygemelding til flere viste sig også at være en god ide her. Blev ringet op af en aktør, selvom jeg 1-2 uger før var blevet sygemeldt, også til jobcentret. Så ringede han til dem og fik det bekræftet. Selvom jeg havde sygemeldt mig der. Ellers er det måske godt at gøre det skriftligt.
Zania er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2010, 21:20   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Cillenolle Se meddelelser

Det er da rigtigt, at det ikke viser at kammeraten har talt med nogen,
Nææh, men hvis det fremgår at samtalen har varet f.eks. 3 minutter, så har det jo nok ikke været et ubesvaret opkald.
Og hvis de nægter at den samtale har handlet om en sygemelding, så kan de vel fortælle hvad samtalen så handlede om.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2010, 22:12   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Nææh, men hvis det fremgår at samtalen har varet f.eks. 3 minutter, så har det jo nok ikke været et ubesvaret opkald.
Og hvis de nægter at den samtale har handlet om en sygemelding, så kan de vel fortælle hvad samtalen så handlede om.
Ja vovse det må man formode de kan for de har jo notat pligt som de jo selvfølgelig overholder
  Besvar med citat
Gammel 24-05-2010, 13:59   #14
nille1979
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2010
Lokation: Holbæk
Alder: 44
Indlæg: 22
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
nille1979 er ny på vejen
Sidste sommer Fik jeg bevilliget kontanthjælp mod tilbagebetaling, fordi jeg var blevet "selvforskyldt fyrret". Jeg ringede til sagsbehandleren for at høre hvad det var for noget, og hun fortalte mig, at jeg ifølge deres oplysninger var udeblevet ulovligt fra mit løntilskudsjob, og derfor var blevet fyrret. Jeg fortalte hende, at der ikke var nogle af deres begrundelser der holdte. At jeg havde ringet og sygemeldt mig, og at jeg løbende havde ringet til dem for at holde dem informeret om situationen, så derfor kunne det ikke være "selvforskyldt". Samtidig fortalte jeg hende også, at jeg aldrig havde fået en fyreseddel, så der var ikke rigtig nogle af deres agumenter der holdte. Jeg var hverken "selvforskyldt" eller "fyret". Jeg var dagen efter på kommunen, med udskrifter af min telefonregning, hvor jeg havde understreget de gange jeg havde ringet til mit "x" job. Et par dage efter blev bevillingen ændret, så jeg i stedet kunne modtage alm kontanthjælp, uden tilbagebetalingspligt...
Så min erfaring er, at de bruger dukumenteret oplysninger. Og det er jo hvad en specifiseret regning er.
Hilsen Nille
nille1979 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2010, 23:59   #15
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
Jeg vil da også mene at han skal finde en udskrift af sine telefon opkald og hvor han har ringet til kommunen for at sygemelde sig og vise dem det. Udover det- er det ikke sådan at de kun må trække indtil næste kontakt-dvs ikke flere dage end hvor de har haft kontakt med ham igen efter sygemeldingen??? Han skal selv skrive (klage) om at i værste fald må de kun trække fra dato til dato, og iøvrigt kan de ikke trække noget som helst når han har ringet til begge steder og sygemeldt sig(han har ikke ringet for at kun ønske dem god morgen og lagt på,vel)?
sane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2010, 00:29   #16
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
problemet er de siger begge steder de ikke har modtaget opkald men efter hans samtale spiefikation ellerh vad det hedder er der 2 opkald et til komunen og et til aktiverings steder beviser han har ringet men ikke om han sygemelde sig men ved sikkert mere imorgen men heldigvis havde han CBB mobil
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2010, 06:42   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
problemet er de siger begge steder de ikke har modtaget opkald men efter hans samtale spiefikation ellerh vad det hedder er der 2 opkald et til komunen og et til aktiverings steder beviser han har ringet men ikke om han sygemelde sig men ved sikkert mere imorgen men heldigvis havde han CBB mobil
Så må de jo kunne fortælle hvad disse 3 opkald har handlet om, notatpligten du ve'
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2010, 09:11   #18
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
problemet er de siger begge steder de ikke har modtaget opkald men efter hans samtale spiefikation ellerh vad det hedder er der 2 opkald et til komunen og et til aktiverings steder beviser han har ringet men ikke om han sygemelde sig men ved sikkert mere imorgen men heldigvis havde han CBB mobil
Man må bare lave en klage og vedlægge beviser på, at man har ringet derind. Og som Vovse meget godt siger, har kommunen jo notatpligt. De SKAL skrive i journalen, hvad f.eks. en opringning til kommunen har handlet om. Så det bliver jo netop op til kommunen selv at bevise, hvad opringningerne har handlet om.
Skriv i klagen at de har notatpligt, og at de må så bevise, hvad opringningerne ellers har handlet om.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2010, 10:14   #19
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
nemlig regnerm ed jeg høre fra ham idag s¨lad os se hvad der sker
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Føler mig så udstødt... Vær sød at hjælp hvis du kan gkthomsen Din historie 20 26-08-2012 16:30
Kan man få hjælp-til fys- hvis Pinny Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 13-11-2011 16:33
Hvis man på jobprøvning kan arbejde mere end ½tid er der så ineg hjælp af få ? Den syge Spørgsmål ang fleksjob 4 12-09-2011 21:04
Lidt hjælp, hvis muligt Phönix Dit og Dat 4 17-03-2009 18:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension