K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-05-2010, 08:41   #1
Nullemusen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Indlæg: 86
Styrke: 14
Nullemusen er ny på vejen
Hjælp til klage

Hej alle sammen

Jeg overvejer at sende følgende klage til min kommune, har i nogen forslag til §§ eller lign jeg kan henvise til? samt erfaring med at klage, altså om det hjælper noget?

Jeg i møde ser at xxx kommune redegør hvorfor det er fundet hensigtsmæssigt ikke at indrage mig i mit sagsforløb, herunder henvisning til anden aktør, valg af aktør og det aktive forløb. Jeg beder samtidigt xxx kommune om at genoverveje om det valgte aktive forløb er det mest hensigtsmæssige udfra mine behov og skånehensyn helbredsmæssigt, og i forhold til at kunne afklare hvad det videre forløb skal være i min sag.

Jeg finder ikke det tvungne aktive forløb, for afklarende eller hensigtsmæssigt rent helbredsmæssigt, for at kunne klarlægge fremadrettet indsats. Første dag jeg deltog i det aktive forløb, mødtes vi og skulle gå tur, vi starter op på med den korte tur på 7 km for efterfølgende at skulle styrketræne i ca. 1 1/2 time eller svømning. Af mine følger og skåne hensyn samt seneste udtalelse fra speciallæge anbefales såfremt aktivering påtænkes at det ikke er af psykisk eller fysisk belastende karakter.

Samt hvorfor jeg ikke er blevet vejledt omkring min mulighed om at klage over henvisningten til anden aktør, valg af aktør og det aktive forløb:

Jeg beder også xxx kommune redegøre hvorfor div. mail korrespondance med kommunens medarbejdere og rapport fra seneste afklaringsforløb af 6 måneders varighed ikke er at finde i min aktindsigt samt hvorfor kommunen ikke har kommenteret den seneste rapport?

Jeg overvejer selv:
Bekendtgørelse af aktiv socialpolitik- herunder kapitel 1 § 1 stk. 3. Modtageren skal ud fra sine behov og forudsætninger have mulighed for indflydelse og medansvar ved tilrettelæggelsen af hjælpen.


Retssikkerhedslovens § 4
3.1.
§ 4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunen og amtskommunen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed.

Det er nedenstående jeg ikke føler overholdes:

Samt denne udtalelse fra Beskæftigelsesministeren (Claus Hjort Frederiksen):
Jeg vil lige korrigere. Altså, det nye lovforslag, vi fremsætter, vil åbne mulighed for, at myndighedsansvaret kan overdrages til andre aktører. Og det vil fremgå af det lovforslag, jeg fremsætter i februar 2009.
Der vil en sygemeldt få mulighed for at vælge mellem flere aktører, hvis jobcentret skønner, at flere aktører er næsten lige effektive i forhold til at bringe personen tilbage i beskæftigelse. Henvisningen af den syge til en anden aktør skal være skriftlig, og den sygemeldte vil kunne klage over at blive henvist til en anden aktør. Og klagen skal, som for andre afgørelser truffet af jobcentret, indgives til Beskæftigelsesankenævnet inden 4 uger.
Jeg mener derfor ikke, at der er grundlag for at frygte for de sygemeldtes retsstilling, når vi foreslår, at kommunerne også skal have mulighed for at inddrage andre aktører i indsatsen over for sygemeldte borgere.

Kilde :

http://s-dialog.dk/print.aspx?site=n...view&id=252525

Sidst redigeret af Nullemusen; 24-05-2010 kl. 09:55.
Nullemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2010, 12:02   #2
nille1979
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2010
Lokation: Holbæk
Alder: 44
Indlæg: 22
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
nille1979 er ny på vejen
Hej Nullemus
Sidste sommer tog min sagsbehandler på Jobcenteret røven på mig, i stor stil... Jeg stod i en situation som jeg på ingen måde, bare kunne ignorere. En flink medarbejder det samme sted fortalte mig om ombudsmanden, som holdte til lige over på den anden side af gaden. Jeg henvente mig med det samme, og han hjalp mig med at skrive en klage som blev sent til Jobcenteret. Der gik ikke en uge, før der var blevet taget stilling. Og de fejl som var blevet lavet, på min bekostning selvfølgelig, blev der rettet op på.
Hvis du går ind på din kommunes hjemmeside, kan du finde kontaktoplysningerne på denne ombudsmand. Aftal en tid og mød op velforberedt, og med alle de spørgsmål osv som du vil have svar på. Man skal klage når det er nødvendigt, men det er som om, at det slår lidt hårdere, hvis man kører det igennem ombudsmanden. Det er i hvert fald min erfaring.
Håber det bedste for dig
Hilsen Nille
nille1979 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2010, 12:29   #3
Nullemusen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Indlæg: 86
Styrke: 14
Nullemusen er ny på vejen
Tak for dit råd :-)

Jeg har lige forsøgt at finde min kommunes ombudsmand via. deres hjemmeside, dog forgæves, hvad kan jeg kigge under?
Nullemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2010, 12:42   #4
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Det behøver ikke at være en ombudsmand, det kan også være en rådmand eller andet.
Hvis du oplyste kommunen, så ville det være nemmere at finde det til dig.

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2010, 13:36   #5
nille1979
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2010
Lokation: Holbæk
Alder: 44
Indlæg: 22
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
nille1979 er ny på vejen
Har lige været inde og tjekke min kommunes hjemmeside. Jeg gik ind under: Borger - Borgervejledningen - Borgervejleder.
Så det er Borgervejlederen Du skal finde, og ikke Ombudsmanden.. Min fejl.. ;-)
nille1979 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til klage til skatteankenævn... jette2 Alt det andet 1 23-03-2011 18:32
Hjælp til klage. Road66 Alt det andet 5 08-09-2010 08:19
Hjælp til §100 klage velcro Alt det andet 10 21-11-2009 20:57
Hjælp til at skrive en klage Bambi Alt det andet 6 26-03-2009 13:27
Hjælp til klage til borgmester Dorthemusen Alt det andet 9 28-10-2008 15:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension