K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-06-2014, 17:48   #1
tsp
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2014
Indlæg: 3
Styrke: 0
tsp er ny på vejen
Flex, rejse

Hej.

Jeg synes ikke jeg kan finde svar nogen steder. Og min sagsbehandler har ikke svaret.

Men jeg fik godkendt flex den 1 januar 2013. Jeg har aldrig haft et arbejde i flex. Da jeg teknisk vis stadig er sygemeldt. Som min sagsbehandler siger. Så jeg ikke bliver kastet ud i noget, før jeg er udredet.

Jeg har en sjælden muskelsygdom. Og de er ved at finde ud af om jeg har en psykose. Så jeg går og snakker med en psykolog. Der gør jeg ikke er i arbejde og derfor står "syg".

Jeg ved at jeg har ferie med løn. Så det er ikke et problem.

Men må jeg tage ud og rejse? Da vi har fundet en afbudsrejse.

Hurtigt svar vil blive værdsat :-)
tsp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2014, 17:52   #2
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
Du skal kontakte din sagsbehandler. Om du kan gå lov afhænger af om det forsinker din behandling (og sikkert humører hos din sagsbehandler). Men der er sikkert nogle kloge hoveder med paragraffer.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2014, 17:56   #3
tsp
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2014
Indlæg: 3
Styrke: 0
tsp er ny på vejen
Tak. Men det vil ikke forsinker noget. Da min tid hos psykolog ikke bliver påvirket. Okay jeg vil prøve at tage fat i hende igen. Og håber hun svare.
tsp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2014, 18:07   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
hvis du er godkendt til fleks - så skal du bare 14 dage før melde ferie til sagsbehandler.

Jeg plejede at skulle sende en kopi af mit feriekort til ydelsesafdelingen - som så fratrak i ledighedsydelsen.

Hvis du ikke kan få fat i sagsbehandler imorgen, så prøv at ringe til ydelsesafdelingen eller jobcenterets hovednummer og sig at du som ledig fleksjobber skal melde ferie, men ikke kan få fat i din sagsbehandler. - så må de kunne finde en anden som kan plotte det ind i systemet

P.s sygemeldt som fleks betyder ikke noget, det var jeg også og skulle bare melde ferie som alle andre ledige fleksjobbere og var i udlandet flere gange
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2014, 18:34   #5
tsp
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2014
Indlæg: 3
Styrke: 0
tsp er ny på vejen
Tak.

Det var også mest den del og man må rejse i udlandet under sygdom når man er tildelt flex. Jeg var mest bekymret om.
tsp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2014, 19:20   #6
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af tsp Se meddelelser
Det var også mest den del og man må rejse i udlandet under sygdom...
Du skal være opmærksom på at du måske ikke er forsikret under rejse hvis du er syg, du skal søge et forhåndstilsagn hos forsikringsselskabet/offentlig-rejesygesikring.

Når du er syg, hvilket du jo er i det offentlige system, er du kun i nogle tilfælde omfattet fuldt ud i udlandet, i tilfælde af sygdom og tilskadekomst.
Det samme gælder hos rejseforsikringen.

Det koster omkring 200kr at få forhåndstilsagn, og tager 4-5 dage, skal det gå hurtigere koster det dobbelt.

At rejse uden at være dækket ved sygdom kan kost dyrt, jeg har eksempler på 2 personer jeg kender som har fået regninger på over 500.000 for noget der ikke var særligt usædvanligt, og i det tilfælde kan det være huset eller sommerhuset der ryger... eller den fede pensionsopsparing.

Vi har da også set eksempler i pressen på folk der ligger et sted og ikke kan få kvalificeret hjælp og heller ikke kan komme hjem, fordi de af en eller anden grund ikke er dækket ind overfor forsikring.

Og...
En anden ting er at du må jo lige have været i afklaring, det skal man efter 12 måneders ledighed, syg eller ej.
Hvad kom man frem til er ?
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2014, 19:23   #7
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 15
malofa er ny på vejen
Jeg blev orienteret om, at jeg ikke havde ret til ferie som sygemeldt flexer - altså samme regler som andre sygemeldte.

Jeg ville få en udtalelse fra psykologen, hvis jeg var dig. Umiddelbart klinger en mulig psykose og rejse måske ikke helt godt i manges ører. Men hvis psykologen siger god for det, vil det være en fordel for dig at få en udtalelse på dette...
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension