K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-05-2014, 18:56   #11
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
kommer også an på hvor praktikken er,i Herning er der en faktaderfiken fleks jobberi 5mdr, mens de skulle se om de havde råd til hende, den syntes så efter 5mdr ikke hun passede i butikken, så fik de en ny.

Hende havde de så i 5 mdr inden det gik op for dem de ikke havde råd til at have hende, nu kunne man så sige hun var vandt til kasse arbejde efter 5 mdr, så hun søgte ind i rema hvorhun nu har være i praktik i 6 mdr, de har måske råd til at ansætte hende efter sommerferien, så har de også hafr hende gratis i 9 mdr.mit bud er der ikke kommer job.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2014, 21:39   #12
Lund30
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 44
Styrke: 12
Lund30 er ny på vejen
Ja der er desværre mange steder, som udnytter folks gratis arbejdskraft og især på dette tidspunkt på året, hvor mange skal holde sommerferie det har jeg selv prøvet
Lund30 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2014, 22:55   #13
henrikb
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2014
Indlæg: 117
Styrke: 11
henrikb er ny på vejen
Der er ingen tvivl om der er firmaer som udnytter folk i praktik men der er heller ingen tvivl om hvis man møder op på et praktiksted med den tanke i hovedet så laver man ikke det man burde og ryger ud efter perioden er ovre

Uanset hvad man tror så er det vores opgave at møde op og gøre det bedste vi kan både for firmaet men vigtigst skab din arbejdes plads find selv ting og opgaver du kan lide sørg for at gøre dig selv u-undværlig sæt en ære i at gør dine opgaver lige lidt bedre end de skulle gøres hver gang
sådan har jeg altid gjort det og det er ikke mange steder jeg har været hvor jeg ikke fik job bagefter

Nogle steder tog jeg så kun jobbet med bagtanken at bruge det til at komme videre da det nu engang er meget lettere at få det gode job hvis man allerede har et job


Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
kommer også an på hvor praktikken er,i Herning er der en faktaderfiken fleks jobberi 5mdr, mens de skulle se om de havde råd til hende, den syntes så efter 5mdr ikke hun passede i butikken, så fik de en ny.

Hende havde de så i 5 mdr inden det gik op for dem de ikke havde råd til at have hende, nu kunne man så sige hun var vandt til kasse arbejde efter 5 mdr, så hun søgte ind i rema hvorhun nu har være i praktik i 6 mdr, de har måske råd til at ansætte hende efter sommerferien, så har de også hafr hende gratis i 9 mdr.mit bud er der ikke kommer job.
henrikb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2014, 23:39   #14
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lund30 Se meddelelser
Tak for jeres svar:-)

Det er ikke fordi jeg ikke gider i praktik, men de steder han vil have mig hen kan jeg ikke lige se mig selv i, jeg vil gerne selv kunne vælge så jeg kunne få noget positivt ud af det. Men på den anden side synes jeg også det er at spilde min tid når jeg ved det ikke føre et job med sig. Og jeg føler ikke rigtig det er meget anderledes fra jeg var på bistand til jeg kom på ledighedsydelse , jeg føler stadigvæk at der er andre der bestemmer over mit liv
Åhh ja vi er mange der kender følelsen af at være kommunens ejendom og følelsen af at spilde tiden ,jeg har været i flere afprøvninger ,har jo været ledig i ca 8-9 år

Jeg ser slet ikke en arbejdsprøvning som en mulighed for at komme i job ,sker det er det fint nok ,men jeg ser det som mit adgangs kort til at blive revuderet for at bevare en indtæk at leve for.

Hvis du gerne selv vil vælge så skulle der være rig mulighed for at du selv søger praktik steder til afprøvning af arbejdsevnen,det bliver der set positivt på.

eller er det en anden form for praktik de vil have dig ud i
nogle gange kan man sendes ud med henblik på at se om du i det hele taget står til rådighed for et job.

Du skal naturligvis vide hvorfor du skal i praktik er det en revudering kan du ikke sige nej med mindre du kan forsørge dig selv,for det er betingelsen at men skal så på din arbejdsevne igen ,for at bevare den ydelsen du får
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 29-05-2014 kl. 23:43.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2014, 06:53   #15
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg har også været i 3 arbejdes prøvninger, hvor det var tydeligt at jeg bare blev brugt til ferie afløser.

Men jag var i en arbejdes prøvning i en tiger butik som ville ansætte mig som flekser og jeg er ret sikker på det var derfor jeg fik fleks, de sagde de gerne ville ansætte mig i fleks og så havde jeg fleks, det ligger 9år tilbage
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2014, 20:58   #16
Lund30
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 44
Styrke: 12
Lund30 er ny på vejen
Hvis jeg skulle være heldig og finde et rigtig fleksjob i stedet for praktik er der så ikke noget med, at jeg skal være der i 9 mdr for at gå fra ledighedsydelse som jeg er på nu, til jeg overgår til fleksydelse. Eller får jeg mere ud af det fra dag 1 af.
Lund30 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2014, 21:10   #17
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lund30 Se meddelelser
Hvis jeg skulle være heldig og finde et rigtig fleksjob i stedet for praktik er der så ikke noget med, at jeg skal være der i 9 mdr for at gå fra ledighedsydelse som jeg er på nu, til jeg overgår til fleksydelse. Eller får jeg mere ud af det fra dag 1 af.
Hvis du nu er på ledighedsydelse svarende til kontanthjælp vil du få mere ud af det fra dag et i lønnet flexjob. Dette pga. Beregningen af flexløntilskuddet.

Efter 9 måneder i flexjob vil du ved ledighed få højere ledighedsydelse svarende til ca. 90% af dagpengesatsen.

Flexydelse er det der svarer til efterløn for flexjobbere.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2014, 21:37   #18
Lund30
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 44
Styrke: 12
Lund30 er ny på vejen
Ok det var godt nyt, det er ikke til at holde rede i alle de forskellige forklaringer man får rundt omkring.
Lund30 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension