K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-06-2013, 15:01   #1
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Hvilke læge papirer skal sagsbehandler forholde sig til

Skal min sagsbehandler ikke forhold sig til special læge papirerne..??
I et brev fra hende skriver hun at hun har lavet sin vurdering ud fra papirer fra min læge som er over 3 år gamle, istedet for at kigge på mit special læge papir som er 3 mån gammelt....

Og et andet spørgsmål..

Hvis jeg nu valgt at tage på bakken, i danmarks akvarium what ever, et sted hvor jeg jo ved at der vil være andre mennesker så jeg ved jeg blir syg med min kemiske overfølsomhed..

Men at jeg vælger at prøve også kan jeg så gå hvis det går galt og jeg ikke kan få vejret...

Hvorfor må kommunen så sidde og sige at går jeg udenfor min dør i min fritid så kan jeg sagtens møde i alle aktiveringer ogsåselv nede i den lokale silvan fordi så må jeg alligevel kunne tåle alt..

Jeg vælger vel selv om jeg vil ligge og kaste op hele aftenen efter mine børn er gået i seng... Er det ikke et frit valg..??

Jeg ville bare aldrig gøre det for et job...
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2013, 16:35   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
Skal min sagsbehandler ikke forhold sig til special læge papirerne..??
I et brev fra hende skriver hun at hun har lavet sin vurdering ud fra papirer fra min læge som er over 3 år gamle, istedet for at kigge på mit special læge papir som er 3 mån gammelt....

..
Ja sagsbehandleren bør forholde sig til de aktuelle og nyeste lægelige oplysninger. Måske har hun set forkert i papirerne. Jeg synes da, du bør oplyse det til hende, at der er noget nyere siden for 3 år siden..... Der kan være tale om en menneskelig fejl fra sagsbehandlerens side.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2013, 20:08   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
de skal også forholde sig til de nye regler og der kommer nok et ressourceforløb

Efter 1.1.2013:
frem for pension
tilbydes i stedet et individuelt tilrettelagt ressourceforløb i 1-5 år af gangen med mulighed for flere forløb. Målgruppen for ressourceforløb er personer, hvor det er overvejende sandsynligt, at de i fravær af en særlig indsats vil ende på førtidspension. Et ressourceforløb er en helhedsorienteret indsats, som kan indeholde både social-, beskæftigelses-, uddannelses- og sundhedsfaglige tilbud. Borgeren får én gennemgående sagsbehandler, som skal koordinere borgerens sag. Deltagerne i et ressourceforløb modtager samme ydelse som hidtil. Kommer man eksempelvis fra kontanthjælp

men for at komme i betragtning til et ressourceforløb, skal alle andre muligheder være udtømte.
så ja din sagsbehandler skal forholde sig til de nye lægepapir
men man undgår ikke en prøve af ens arbejdsevne, med mindre man dårligt kan klare sig selv. det er ikke for sjov de nye regler er lavet

så for at komme videre i din sag, må du også erkende at kommunen skal vurdere din arbejdsevne og det er helt op til kommunen og vurdere.
det skal lægerne ikke vurdere, med mindre du vil få varig skader. og det er ganske få som kan blive vurderet til det af lægerne
det hjælper ikke noget at lægen skriver du bliver dårligere i perioden, det gør alle stort set når de ligger til pension
men det skal være et varigt nedsat helbred. husk et ressourceforløb eller arbejdsprøvning har absolut ikke noget med et rigtig arbejde at gøre.

Sidst redigeret af MTVRV1; 20-06-2013 kl. 20:12.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2013, 20:39   #4
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
de skal også forholde sig til de nye regler og der kommer nok et ressourceforløb

Efter 1.1.2013:
frem for pension
tilbydes i stedet et individuelt tilrettelagt ressourceforløb i 1-5 år af gangen med mulighed for flere forløb. Målgruppen for ressourceforløb er personer, hvor det er overvejende sandsynligt, at de i fravær af en særlig indsats vil ende på førtidspension. Et ressourceforløb er en helhedsorienteret indsats, som kan indeholde både social-, beskæftigelses-, uddannelses- og sundhedsfaglige tilbud. Borgeren får én gennemgående sagsbehandler, som skal koordinere borgerens sag. Deltagerne i et ressourceforløb modtager samme ydelse som hidtil. Kommer man eksempelvis fra kontanthjælp

men for at komme i betragtning til et ressourceforløb, skal alle andre muligheder være udtømte.
så ja din sagsbehandler skal forholde sig til de nye lægepapir
men man undgår ikke en prøve af ens arbejdsevne, med mindre man dårligt kan klare sig selv. det er ikke for sjov de nye regler er lavet

så for at komme videre i din sag, må du også erkende at kommunen skal vurdere din arbejdsevne og det er helt op til kommunen og vurdere.
det skal lægerne ikke vurdere, med mindre du vil få varig skader. og det er ganske få som kan blive vurderet til det af lægerne
det hjælper ikke noget at lægen skriver du bliver dårligere i perioden, det gør alle stort set når de ligger til pension
men det skal være et varigt nedsat helbred. husk et ressourceforløb eller arbejdsprøvning har absolut ikke noget med et rigtig arbejde at gøre.
Det er netop det der står i min nyeste diagnose at jeg gør...

Ved al tvangs aktivering og arbejdsprøvning vil der ske forværring af patientens tilstand og al udsættelse af kemi vil forværrer symptomer og sygdom yderligerer..... Står der i min diagnose..

Men de vil ikke forholde sig til det...

Har skrevet til min sagsbehandler hun danser udenom og vil ikke tage hensyn til min nyeste diagnose...

Skal have skrevet til job center chefen og spørge hvorfor min sagsbehandler må bruge sin egen vurdering i en sag hvor der ligger et læge papir som kan fortælle hende præcis hvad der kan ske osv...
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2013, 20:43   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu kan jeg ikke huske om det var dig....men klag dog over at de ikke vil bruge helt nye oplysninger....

Gør det højt oppe og ikke til en lavere nede...men det er selvfølgelig op til dig....

Men hvis du ikke klager over det...ja så kommer der jo ikke til at ske noget i din sag...

Man er desværre nødt til at skrue bissen på nogle gange...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2013, 21:06   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
Har skrevet til min sagsbehandler hun danser udenom og vil ikke tage hensyn til min nyeste diagnose...
Ergo så er det ikke sb du skal diskutere med.

Nu er det tid til, at klage, så det kan forstås.

Du bør skrive en klage hvori du klager over, at din sb ikke vil forholde sig til de seneste lægepapirer, som ligger i din sag.
Samtidig bør du klage over, at din sb ikke vil respektere din sygdom, med de skånehensyn den kræver.

Og her kan du passende finde noget på nettet omkring din sygdom, som du så vedlægger.

Klagen bør du sende til borgmesteren og samtlige byrødder.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2013, 15:48   #7
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Ja tror jeg skal igang med at formulerer mig et brev.. og har heldigvis en masse gode papirer omkring min sygdom...
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2013, 22:07   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
Ja tror jeg skal igang med at formulerer mig et brev.. og har heldigvis en masse gode papirer omkring min sygdom...
Altså, jeg har jo den holdning, at "hellere en klage for meget, end en klage for lidt".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2013, 21:23   #9
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Også lige mit lamme spørgsmål.. Hvordan får jeg mailen til borgmesteren...???
mener hvordan finder jeg hendes mail..? skriver man bare en mail til rådhuset og stiler den til borgmesteren eller hvad..?
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2013, 21:39   #10
Mileo
Hjemmevant på K10
 
Mileos avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2012
Lokation: Limbo
Indlæg: 268
Styrke: 14
Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10
FibroMcs

Jeg ville aldrig sende en mail...men et anbefalet brev...eller et personligt afleveret brev, og lige få en bekræftelse i form af af evt kvittering/stempel med dato på at dit brev er afleveret og modtaget..

/Mileo
Mileo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan skal man forholde sig til sagbehandelerens konklusion. Bergmann2000 Spørgsmål ang fleksjob 7 30-06-2014 11:19
Må sagsbehandler se bort fra mine special læge papirer..?? FibroMcs Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 27 19-04-2013 08:26
hvornår er læge papirer forældede? Tzari Alt det andet 9 23-01-2013 23:19
Skal jeg gemme alle papirer eskemand Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 23-01-2013 11:01
Sagsbehandler, nu som læge? mokkasine Alt det andet 45 15-10-2007 13:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension