K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-10-2007, 10:27   #31
ann
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2005
Indlæg: 23
Styrke: 19
ann er ny på vejen
Hej
jeg må indrømme jeg græd,da jeg læste din besked for jeg er helt ude og s....
Nu siger han at han ikke lige synes,at han sagde det på den måde med medicinen,men sådan hørte jeg det altså,da jeg sagde,at jeg kunne gå op i medicin.
Men altså han har sagt,at jeg ikke kan sygemelde mig fra kurset og at jeg skulle møde op,for ellers er det kontanthjælp og det har min mand også hørt,den gang med medicinen var min mand ikke med,så det kanjeg ikke bevise.
Men jeg er så ked af det,for vi må gå fra huset,hvis jeg kommer på kontanthjælp.
pension er udelukket siger sagsbehandleren.
Du må meget gerne hjælpe mig med noget oplæg.
Jeg føler mig så magtesløs,hvis jeg sætter familien i den dårlige økonomiske sitiuation.
Men jeg kan ikke mere,bliver nød til at sygemelde mig,ellers går det helt galt
ann er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2007, 10:45   #32
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Kære Ann det er ikke rigtigt og din sagsbehandler følger ikke loven ...du har ret til at melde dig syg på ledighedsydelse og det kan din sagsbehandler ikke lave om på...

Du får ledighedsydelse mens du er sygemeldt og du skal så gå til opfølgning...

DET STÅR I LOVEN !


Hvis hun truer dig med det så er du nødt til at klage over det til borgmesteren i din kommune og beskæftigelsesankenævnet.

Og tro mig du vil få ret !
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2007, 20:25   #33
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
ann jeg prøver at skrive et udkast til dig som du kan bruge her i løbet af weekenden men rolig de kan ikke med loven i hånden tage din ledighedsydelse
  Besvar med citat
Gammel 06-10-2007, 13:06   #34
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af mokkasine Se meddelelser
Tak for de krydsede fingre

Jeg forstår hvad du mener, det er en i forvejen ydmygende situation at stå i (at modtage sygedagpenge), det er det ihvertfald for mig og jeg kan godt tro en sagsbehandler er klar over dette og ved man kan være nem at kanøfle.

Jeg har netop læst bogen "Syge i tvangsarbejde", som varmt kan anbefales til andre i samme situation:

http://apk2000.dk/netavisen/artikler...ngsarbejde.htm

Den kan købes (billigt) via iBooks. Ca. 200,- kr

Hvor længe var du i arbejdsprøvning?

Tak for dit svar
Hej Mokkasine.

Takker for bog tippet.

Det var vist meningen at jeg skulle have været i arbejdsprøvning i max. 3 måneder, men eftersom jeg var meget syg, blev revahuset ved med at forlænge det, så jeg nåede at være der i ca. 7 måneder. Jeg forsøgte flere gange at kontakte kommunen, for at forklare at jeg var syg, men det gled vist ikke rigtigt ind på lystavlen (selvom jeg havde flere lægeerklæringer som bevidste at jeg talte sandt). De truede mig med, at hvis jeg stoppede i arbejdsprøvningen, så ville jeg komme på kontanthjælp (jeg var på sygedagpenge), så jeg gjorde virkelig mit bedste og pressede mig selv for at kunne gennemfører arbejdsprøvningen.

Jeg var i arbejds prøvning i en lille butik, hvor der kun var et ægtepar og så mig. I starten var de meget søde, men de havde aldrig prøvet at have nogen i arbejdsprøvning før, så de anede ikke hvad det indebar. Jeg tror ikke de forstod, at jeg var syg (man kan for det meste ikke se det på mig), og tilsidst, da jeg sagde at nu kunne jeg simpelthen ikke klare mere, fik jeg at vide at de var meget skuffede over mig og så kunne jeg så gå rundt og have dårlig samvittighed over det.

Kommunen straffede mig så ved at bilde mig ind, at mine sygedagpenge ikke kunne forlænges mere og jeg kom på kontanthjælp. Det måtte jeg så overleve på, imens jeg søgte førtidspension, og det var ikke særlig sjovt.

Nogle ting lærte jeg dog under denne process, og det var at SIGE FRA, og lære at sige NEJ. Så dette råd må du have med på vejen. Føl selv efter hvordan du har det og stol på dine egne fornemmelser. Du skal ikke lade kommunen kanøfle dig.
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2007, 10:10   #35
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hej.

Er der nogen der ved hvordan man får kommunens sagsbehandlere til at fremlægge alle relevante lægepapirer for lægekonsulenten?
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2007, 11:03   #36
ann
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2005
Indlæg: 23
Styrke: 19
ann er ny på vejen
Hej

Det er jeg meget taknemmelig for

ANN
ann er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2007, 11:20   #37
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
ann jeg har skrevet et udkast til dig, men der er et par ting vi lige skal være opmærksom på, det kursus du skal på hvad er det for noget ? og er det noget du ved at du skal på , på et givet tidspunkt eller er det noget du allerede er indkaldt til ?

jeg har lige pløjet et par principafgørelser igennem og der er noget der taler for at man ikke må fratage folk deres ledighedsydelse hvis ikke kurset tager hensyn til feks ens given sygdom (kig på denne principafgørelse ) http://www.ast.dk/afgoerelser/princi...edighedsydelse

Derfor skal du være obs på om det er et kursus du ved kommer på et tidspunkt men som du endnu ikke har fået tid og dato på, er det det så kan du godt sygemelde dig nu, er det derimod et kursus du ved hvornår starter op så tror jeg at jeg bare for at være på den sikrere side ville starte op og så sygemelde mig dagen efter , hvis du ikke kan holde til det....

Men det allervigtigste er DU SKAL HAVE DIN LÆGE MED jeg ville også mene at hvis din læge allerede nu kan sige at det kan du ikke magte så ville jeg også sende en lægeerklæring til kommunen og påvise det umulige i situation og så skal de tage hensyn til det...

men altså alt efter hvornår kurset er og om du er indkaldt til det eller blot ved du kommer så skal du handle efter det, men nej de kan ikke tage din ledighedsydelse fordi du er syg ...

og et kursus må man sygemelde sig fra, hvis det er for meget , det er derfor det er så vigtigt !!!!! at sygemelde sig selv om man er på ledighedsydelse, man ved aldrig hvornår der kommer et kursus eller en prøvning og man er bedre stillet hvis man på daværende tidspunkt allerede er sygemeldt , frem for at man sygemelder sig når det kommer, for så kan det jo nemt se ud som om at man ikke vil deltage og derfor påråber sig sygdom (det er sådan kommunen ser på det)

men nu sætter jeg skrivelsen på og så kan du jo altid se hvilke af tingene der passer på dig, eller lige skrive igen nøjagtigt hvordan din situation er nu, hvad er det for et kursus, og er du indkaldt til det, så skal jeg prøve at kigge på det igen...

Mvh
Hejdien
Citat:
Til (sagsbehandleres navn)

Fra (dit navn og cpr nummer og adresse)

Ved samtalen d (skriv dato for samtale) oplyste du mig om at jeg ville miste min Ledighedsydelse og komme på Kontanthjælp hvis jeg sygemeldte mig.

Jeg vil bede om at du på skrift oplyser mig om efter hvilke love og paragraffer du mener at du kan gøre dette.

Her er hvad der står i loven og som jeg syntes at jeg lige må oplyse dig om.

Stk. 4. Personer, der modtager ledighedsydelse efter stk. 1 og 2, bevarer ledighedsydelsen i perioder med sygdom eller barsel. Reglerne om opfølgning i forbindelse med modtagelse af dagpenge efter lov om dagpenge ved sygdom eller fødsel finder tilsvarende anvendelse.

1) at personen ikke har et rimeligt tilbud om arbejde, jf. § 13,

2) at ledigheden ikke kan tilregnes personen selv


(1 og 2 er dem du er bevilliget ledighedsydelse efter )

Denne lov gør det vist mere end klart at hvis man er sygemeldt og man er på ledgihedsydelse så er det sådan at man beholder sin ledighedsydelse mens man er sygemeldt, endvidere er det sådan at man skal opfølges af kommunen med henblik på hvad der videre skal ske (efter sygedagpengeloven)

Jeg har haft en utrolig nedtur efter mine samtaler med dig , jeg har mere end svært ved at accepterer at jeg på grund af sygdom skal stå model til trusler om fratagelse af mit forsørgelsesgrundlag, og at jeg samtidig skal have at vide fra en sagsbehandler at jeg kan sætte min medicin op, da jeg mener at den medicinske viden helt og aldeles må tillægges min læge og jeg i fællesskab og intet har med sagsbehandlingen at gøre.

Er du uenig i dette så bedes du skrive det til mig, samt efter hvilke love og paragraffer du henholder dig til når du prøver at medicinere mig.

Jeg ved at du senere har trukket udtalelsen tilbage men ikke des mindre var det hvad der blev sagt til mig på mødet d( skriv dato for da han sagde det)

Denne skrivelse bedes lægges i min sagsmappe sammen med skriftligt svar.
  Besvar med citat
Gammel 07-10-2007, 11:23   #38
ann
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2005
Indlæg: 23
Styrke: 19
ann er ny på vejen
Hej Heidien!
Jeg må hellere så også spørge om,hvor længe kan man så være sygemeldt,når man melder sig syg imens man er på ledighedsydelse hvornår kan de tage den fra en ?og hvad vil der typisk ske ved en længerevarende sygemelding her?
Jeg var for 7år ude for en ulykke,hvor jeg fik ødelagt min ryg -havde fleksjob i 13 måneder,indtil jeg ikke kunne mere for et år siden-har så fået ledighedsydelse,men som de sagde skulle jeg stadigvæk kunne klare et fleksjob,da der ikke er nogen dukumentation for at min helbredsstilstand er forværret,menjeg har fået stærkere smerter,selvom der ikke skulle være forskel. Ann
ann er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2007, 11:32   #39
ann
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2005
Indlæg: 23
Styrke: 19
ann er ny på vejen
Hej!
Jeg har faktisk sendt en sygemelding med posten igår,hm
Jeg mødte op til samtalen for kurset ,men har så nu sygemeldt mig
ann er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2007, 16:26   #40
ann
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2005
Indlæg: 23
Styrke: 19
ann er ny på vejen
Hej Heidien!!!!!!!
Jeg fik ikke sagt ordentlig tak for hjælpen!
Det er virkeligt pænt af dig,det vil jeg gøre brug af og tage med,når jeg bliver indkaldt til møde.

Mange tak
ann er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
må min sagsbehandler tage tlf. kontakt til min læge?!?! louisesparadis Alt det andet 9 07-09-2013 00:07
Hvilke læge papirer skal sagsbehandler forholde sig til FibroMcs Alt det andet 11 25-06-2013 17:04
Må sagsbehandler se bort fra mine special læge papirer..?? FibroMcs Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 27 19-04-2013 08:26
Er en social-læge og en læge-konsulent det samme ? Birkes-musen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 27-04-2012 09:58
Må sagsbehandler kontakte læge telefonisk og få en vurdering?? Heidi72 Alt det andet 10 29-02-2012 22:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension