K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-02-2012, 16:17   #1
Heidi72
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2012
Indlæg: 12
Styrke: 13
Heidi72 er ny på vejen
Må sagsbehandler kontakte læge telefonisk og få en vurdering??

Hej alle "medsammensvorne"

Jeg har brug for at vide om ens sagsbehandler må ringe til min læge og få en mundtlig udtalelse fra denne?

Hvis det ikke er tilfældet, vil jeg gerne vide hvilken lov hun har overtrådt.

Med venlig hilsen
Heidi72
Heidi72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 16:37   #2
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Det er jeg ret sikker på at de IKKE må, men hvilken lov de overtræder, ved jeg så ikke, desværre.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 16:49   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Det må de godt, hvis de har fået dit SAMTYKKE til at kontakte denne læge...

Men en mundtlig udtalelse er ikke nogen dokumentation, vil jeg nu sige. Men det kan være, at sagsbehandleren har modtaget noget lægeligt, men så lige vil få en forklaring på et ord eller lignende i det der står, det er helt i orden. Nu kommer det vel helt an på, hvorfor hun har kontaktet din læge....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 17:06   #4
Heidi72
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2012
Indlæg: 12
Styrke: 13
Heidi72 er ny på vejen
Min sagsbehandler kontaktede min læge på opfordring fra lægekonsulenten for at få en snak om det videre forløb.

Sagsbehandleren har efterføglende med egne ord sammenfattet noget på skrift.

Jeg har ikke givet samtykke til denne handling
Heidi72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 17:12   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Nu ved jeg ikke, om du er på sygedagpenge? Ofte skal man indsende noget med underskrift, f.eks. oplysningsskema. Her giver man ofte samtykke til at lade dem indhente noget lægeligt. Det er ikke altid folk tænker over det. Men du kan jo spørge sagsbehandleren, om hun har dit samtykke og hvis ja, hvor fra... Hvis lægekonsulenten har set på noget lægeoplysninger i din sag, må der have indhentet lægeoplysninger... Og sagsbehandleren har nok lige haft brug for at få forklaret lidt fra den - for det er ikke altid man kan forstå hvad andre skriver...

Samtykke kan være gældende i 1 år f.eks.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 17:47   #6
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
Samtykke til indhentning af oplysninger fremgår af Retssikkerhedsloven § 11a, stk.1.

Samtykke er som udgangspunkt gyldigt i et år, og borgeren har mulighed for at trække et samtykke tilbage igen.

Samtykke skal være specifikt, så borgeren ved, hvilke informationer der indhentes, og hvad de skal bruges til.

Altså må kommunen ikke bare skrive "alt lægeligt" på en samtykkeerklæring og bede om en underskrift, men derimod vil "lægelige oplysninger fra egen læge til belysning af XXs helbredsmæssige sítuation i forbindelse med XXs rygsmerter" lige akkurat være ok.
Hvordan informationerne indhentes (mundligt, skriftligt) behøver ikke fremgå.

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=136389
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 20:31   #7
Heidi72
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2012
Indlæg: 12
Styrke: 13
Heidi72 er ny på vejen
Tak for jeres hurtige respons

Jeg kan godt se jeg mangler at give jer nogle oplysninger

Ja jeg er på sygedagpenge men ikke ret meget mere ifølge jobcentret

Lægekonsulenten havde modtaget en epikrise fra speciallæge i psykiatri.

Lægekonsulenten ville derefter gerne have at min sagsbehandler kontaktede min læge for at få en snak om det videre forløb.
Dette gjorde hun så telefonisk
Heidi72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 20:43   #8
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidi72 Se meddelelser
Min sagsbehandler kontaktede min læge på opfordring fra lægekonsulenten for at få en snak om det videre forløb.

Sagsbehandleren har efterføglende med egne ord sammenfattet noget på skrift.

Jeg har ikke givet samtykke til denne handling
I sin tid min sagsbehandler fra jobcenter har også ringet til min praktiserende læge vedrørende videre forløb. Min læge har fortalt sagsbehandleren, at hun vil tale med mig først om det og også fortale sagsbehandleren, at hun som læge kan ikke tage stilling til om jeg vil deltage i noget eller ej.
Sagsbehandleren må godt kontakte lægen men det er lægen som skal være klar over, hvad h*n må eller ikke må, idet h*n er din læge og ikke kommunens.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 21:09   #9
Heidi72
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2012
Indlæg: 12
Styrke: 13
Heidi72 er ny på vejen
Ok.

Mange tak
Heidi72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 21:13   #10
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Spørgsmålet er vel nærmere om lægen må udtale sig om dig i telefonen, for i princippet kan lægen ikke være sikker på at det er sagsbehandleren der sidder i den anden ende. Det kan jo lige så godt være en person der vil snage i dit liv, og som kender dit cpr nr og lidt til din sag.

For flere år siden hvor jeg søgte om hjælp til et inskud der ringede sagsbehandleren i min bank ( uden min viden ) men min bankrådgiver nægtede at oplyse noget om mine forhold, ved godt at det ikke er helt det samme, men går den så går den.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
må min sagsbehandler tage tlf. kontakt til min læge?!?! louisesparadis Alt det andet 9 07-09-2013 00:07
Hvilke læge papirer skal sagsbehandler forholde sig til FibroMcs Alt det andet 11 25-06-2013 17:04
Må sagsbehandler se bort fra mine special læge papirer..?? FibroMcs Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 27 19-04-2013 08:26
Sagsbehandleren mener at jeg skal kontakte min læge for at få sovemedicin Vipstøsen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 70 19-10-2011 23:16
Sagsbehandler, nu som læge? mokkasine Alt det andet 45 15-10-2007 13:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension