K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-09-2007, 19:28   #1
mokkasine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2007
Indlæg: 178
Styrke: 17
mokkasine er rigtig godt på vej
Sagsbehandler, nu som læge?

Kan det have sin rigtighed at ens sagsbehandler kan medicinere en

Min vil have, jeg skal tage sovepiller - min læge er ikke typen, der bare skriver ud og siger at sovepiller ikke vil hjælpe mig. (1. Jeg risikerer at få det dårligere 2. Jeg kan blive afhængig af pillerne.)

Jeg har klaret mig fint i 20 år uden, så jeg stiller mig undrende......
mokkasine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2007, 19:40   #2
rpigen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2007
Indlæg: 8
Styrke: 0
rpigen er ny på vejen
Nej da

Nogle sagsbehandlere tror jo at de er guder..... men nej jeg har da aldrig kendt mage....
rpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2007, 22:12   #3
helle2440
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2007
Indlæg: 19
Styrke: 18
helle2440 er ny på vejen
Hej Mokkasine! Ja man ved ikke om man skal grine eller græde. Jeg vælger nu det første . Det er dog utroligt hvad man kan blive udsat for af visse sagsbehandlere, men som i alle andre fag er der nogle der er kompetente og dygtige til deres arbejde og så er der dem der er det stik-modsatte. Hvis der er flere situationet hvor hun har overskredet grænsen, så kan du jo indberette det og ved samme lejlighed bede om at få dig en ny sagsbehandler, men hvis det kun er den ene gang, er hun da bare en anelse grinagtig. Mange hilsner Helle
helle2440 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2007, 08:01   #4
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Sagsbehandlere altså... Nej, det kan da ikke have sin rigtighed, det er jo lægen, der udskriver medicin efter individuel vurdering!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2007, 08:12   #5
fiemie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2005
Alder: 51
Indlæg: 160
Styrke: 19
fiemie er rigtig godt på vej
Nej, det må en sagsbehandler ikke! Hun kan selvfølgelig foreslå det, men ikke andet. De ved jo intet om medicin, det kunne da blive farligt for en masse mennesker, hvis sagsbehandleren pludselig kunne ordinere medicin. Stol du på din læge!

Har altså ført hørt om sagsbehandlere, som har blandet sig i klientens medicinering. Det er forkasteligt!

Fiemie
fiemie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2007, 08:29   #6
mokkasine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2007
Indlæg: 178
Styrke: 17
mokkasine er rigtig godt på vej
Tak for jeres svar

Handlingen kan måske forsvares på kort sigt, men med min sygdom (maniodep.) er der ingen langsigtet løsning i at tage sovepiller.

Jeg var selv ved at falde ned af den stol, jeg sad på, da hun sagde det. Og det var ikke et valg, det var en beslutning og jeg fik direkte at vide (jeg protesterede nemlig og sagde bla. at min læge ikke vil gå med det) at lægen måtte rette sig ind! A hvad?

Nu er jeg spændt på at høre fra min egen læge igen, han må kunne tale damen til fornuft.
mokkasine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2007, 13:48   #7
ann
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2005
Indlæg: 23
Styrke: 19
ann er ny på vejen
hej
jeg er i samme sitiuation,jeg har også fået at vide,at jeg bare skal sætte mit medicinforbrug op,selvom min læge stærkt har frarådet det.
samtidig er jeg blevet truet med,at hvis jeg sygemelder mig ,mens jeg er på ledighedsydelse fordi jeg har vanvittige smerter,kan jeg risikerer at ende på kontanthjælp,det kan jeg ikke forstå.
jeg skal starte på et kursus,men kan ikke som jeg har det nu
ann er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2007, 18:18   #8
mokkasine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2007
Indlæg: 178
Styrke: 17
mokkasine er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af ann Se meddelelser
hej
jeg er i samme sitiuation,jeg har også fået at vide,at jeg bare skal sætte mit medicinforbrug op,selvom min læge stærkt har frarådet det.
samtidig er jeg blevet truet med,at hvis jeg sygemelder mig ,mens jeg er på ledighedsydelse fordi jeg har vanvittige smerter,kan jeg risikerer at ende på kontanthjælp,det kan jeg ikke forstå.
jeg skal starte på et kursus,men kan ikke som jeg har det nu
Sikke en kedelig situation. Jeg ved desværre ikke hvordan reglerne er omkring ledighedsydelse/kontanthjælp, men at sætte dit medicinforbrug op kan kun være en kortsigtet løsning.

Det ved du selv, men det ved de kloge ikke!

Et eller andet sted tror jeg også kommunen er ligeglade med, hvad ens egen læge siger. De har deres kvoter og diagrammer og her har du så bare at indpasse dig.

Jeg håber, der er andre her, som kan hjælpe dig med dit spørgsmål

Hilsen mokkasine/som selv er hunderæd for at ryge på kt hjælp.
mokkasine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2007, 21:37   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af ann Se meddelelser
hej
jeg er i samme sitiuation,jeg har også fået at vide,at jeg bare skal sætte mit medicinforbrug op,selvom min læge stærkt har frarådet det.
samtidig er jeg blevet truet med,at hvis jeg sygemelder mig ,mens jeg er på ledighedsydelse fordi jeg har vanvittige smerter,kan jeg risikerer at ende på kontanthjælp,det kan jeg ikke forstå.
jeg skal starte på et kursus,men kan ikke som jeg har det nu
ann det var da det mest absurde og vanvittige jeg nogensinde har hørt, jeg er sygemeldt pt jeg er på ledighedsydelse og jeg har intet hørt om sådanne ting ..
Hvem er det der vil have du skal sætte din medicin op ?

er det jobkonsulent eller sagsbehandler ?

Du kan ikke risikere at ende på kontanthjælp hvis jeg var dig så ville jeg sørge for at skrive til den person der har oplyst dig om det, og bede vedkommen om at sende til dig på skrift at du kan ende på kontanthjælp efter hvilke lov og med hvilket belæg , samtidig skal du bede om at de skriver sort på hvidt at du skal have din medicin op...

jeg er som du ledig og jeg er sygemeldt fordi de netop ikke lige nu skal komme med hverken arbejde eller kurser da jeg pt ikke vil være i stand til nogen af tingene ...

jeg vil mene at det netop er vigtigt at man sygemelder sig når man er på ledighedsydelse da jobkonsulenterene jo ellers ikek vil kunne danne sig et klart overblik over din helbredstilstand og formåen...

Det ville da også være pudsigt hvis man pludeselig aldrig var syg fordi man ikke er i job,...

hold da kæft noget bavl at lukke ud af din kommune...

har du brug for hjælp til at skrive til din jobkonsulent eller sagsbehandler eller hvem det er der lukker det vrøvl ud, så skriv så skal jeg skrive et udkast til dig
hvis du havde været i fleksjob (som de jo har PLIGT til at hjælpe dig ud i) ja så ville du jo nu være på sygedagpenge


Stk. 4. Personer, der modtager ledighedsydelse efter stk. 1 og 2, bevarer ledighedsydelsen i perioder med sygdom eller barsel. Reglerne om opfølgning i forbindelse med modtagelse af dagpenge efter lov om dagpenge ved sygdom eller fødsel finder tilsvarende anvendelse.

1) at personen ikke har et rimeligt tilbud om arbejde, jf. § 13,

2) at ledigheden ikke kan tilregnes personen selv

(1 og 2 er dem du er bevilliget ledighedsydelse efter )


og det vil så også sige at din kommune skal opfølge dig nøjagtigt som en hver anden der er sygemeldt på sygedagpenge
  Besvar med citat
Gammel 05-10-2007, 10:27   #10
ann
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2005
Indlæg: 23
Styrke: 19
ann er ny på vejen
Hej
jeg må indrømme jeg græd,da jeg læste din besked for jeg er helt ude og s....
Nu siger han at han ikke lige synes,at han sagde det på den måde med medicinen,men sådan hørte jeg det altså,da jeg sagde,at jeg kunne gå op i medicin.
Men altså han har sagt,at jeg ikke kan sygemelde mig fra kurset og at jeg skulle møde op,for ellers er det kontanthjælp og det har min mand også hørt,den gang med medicinen var min mand ikke med,så det kanjeg ikke bevise.
Men jeg er så ked af det,for vi må gå fra huset,hvis jeg kommer på kontanthjælp.
pension er udelukket siger sagsbehandleren.
Du må meget gerne hjælpe mig med noget oplæg.
Jeg føler mig så magtesløs,hvis jeg sætter familien i den dårlige økonomiske sitiuation.
Men jeg kan ikke mere,bliver nød til at sygemelde mig,ellers går det helt galt
ann er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
må min sagsbehandler tage tlf. kontakt til min læge?!?! louisesparadis Alt det andet 9 07-09-2013 00:07
Hvilke læge papirer skal sagsbehandler forholde sig til FibroMcs Alt det andet 11 25-06-2013 17:04
Må sagsbehandler se bort fra mine special læge papirer..?? FibroMcs Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 27 19-04-2013 08:26
Er en social-læge og en læge-konsulent det samme ? Birkes-musen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 27-04-2012 09:58
Må sagsbehandler kontakte læge telefonisk og få en vurdering?? Heidi72 Alt det andet 10 29-02-2012 22:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension