K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-10-2010, 10:42   #1
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
En lang kamp og afslag endnu en gang

Er lige stået op, jeg ryster og så mange tanker og følelser suser rundt, at jeg har det om end meget svært, at være til.

Jeg ved egentlig ikke, hvad jeg vil med det her. Måske bare skrive noget af det ud, måske en en eller anden respons i min sag, som synes uendelig for mig nu.

Meget kort så søger jeg om anden bolig, evt. psykiatrisk opgangsbofællesskab, da jeg bor under for mig så belastende, praktiske og økonomiske grunde, så jeg kan få ro ved hjælp til en okay ikke privatudlejet bolig.
Efter over 1/2 år får jeg afslag med den begrundelse, at jeg har en funktionsnedsættelse, men afdelingslederen i Socialcenteret mener ikke, at den er b e t y d e l i g nedsat.
På et tidspunkt blev jeg indkladt til møde vedr. denne, men jeg fik afslaget, før jeg overhovedet nåede, at komme derhen.
Dvs. at hun har da siddet og vurderet denne min funktionsevne i en krystalkugle...

Jeg skriver en anke og borgervejlederen siger, at jeg har styr på den og hjælper mig med at nummerere de mange bilag.
Derefter får jeg at vide, at da anken er så omfattende, vil sagsbehandlingen blive længere - og ja.
Hun lader den ligge i vel nok en skuffe, for der går 4 måneder, før hun fastholder afgørelsen og sender anken videre til Det Sociale Nævn.
Efter loven skal de gøre det efter 1 måned, men der det er kun en af mange fejlbehandlinger i den her sag.

Nævnet sender sin afgørelse om fornyet behandling i slutningen af juli 09.
De påpeger, at kommunen ikke har taget de hovedhensyn, som der er i min situation.
At de ikke kan mene, at min funktionsevne ikke er betydeligt nedsat og vedlægger også § 105 om ældreboliger.
Der beskrives tydeligt, at person med en PSYKISK funtionsnedsættelse kan få sådan en bolig.

Jeg kontakter en privat socialrådgiver og sammen mailer vi til alle implicerede og beder om, at vi snarest hører om, hvordan min sag nu skal forløbe?
Jeg hører intet i 4 måneder!
Efter denne ventetid endnu en beklagelse: 'den var blevet væk'.
Endnu et af mange, mange møder hvor borgervejlederen også er med som bisidder.
Endnu en beklagelse:' ja, du er berettiget til et opgangsbofællessskab'.

Jeg beder om en ældrebolig, da afvisning af mig til bofællesskab, har bevirket, at jeg hellere vil bo selvstændigt i en TRYG bolig.
Derfor får jeg udleveret en liste af visitatoren til ældreboliger, hvor han har krydset 3 adresser ud, hvor der ikke er tilhørende centre.

Min støtte/kontaktperson og jeg tager ud og kikker på dem og jeg finder et sted.
Eller jeg finder STEDET. Der ville jeg være rigtig, rigtig glad og tryg ved at bo.
Ringer til visitatoren og nu siger han: 'du er for frisk til en ældrebolig'.
Lammet ringer jeg til borgervejlederen og han kontakter med det samme denne mand.

Efter yderlige ventetid holdes så sidste møde, hvor han skal visitere mig.
Han stiller mig spørgsmål som til en på 83 år.
Om jeg selv kan gå på toilettet o.s.v.?
Jeg må afbryde og sige til ham, at de spørgsmål jo ikke omhandler min situation og funktionsnedsættelse og henviser til det Sociale Nævns afgørelse.
Langt om længe sender han sin indstilling til visitationsudvalget til mig - og den virker meget negativ.
Derfor holder jeg endnu et møde med borgervejlederen og han opfordrer mig til at lade indstillingen gå videre.
Det skal ikke hedde sig, at jeg ikke er gået med til ALT.

Ja - igår fik jeg så afslaget.
Jeg begyndte at brænde inden og mine kinder glødede. Tror jeg har nærmet mig de 40 grader...
Ringede til borgevejlederen og han var utroligt sød.
Jeg sagde, at jeg ikke kunne overskue at klage igen, for nu synes jeg, at sagen er for omfattende og jeg orker ikke mere.
Han sagde, at han jo kender min sag til bunds og at han vil hjælpe mig denne gang.
Måske skal vi gå til Ombudsmanden.
Ja. Det går måske hurtigere?
Endnu en anke, som ligger i flere måneder og/eller bliver væk - det k a n jeg ikke mere.

Så fik jeg noget af det her over 2 1/2 års forløb ud.
Jeg er bare så ked af det og også vred og jeg kan ikke rette eller få disse dybt frustrerede følelser ud eller nogen steder hen.
Eller jo - nu er de skrevet her og måske det hjælper lidt, at se det hele sort på hvidt.

Mella
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.

Sidst redigeret af Mella; 23-10-2010 kl. 10:46.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2010, 20:52   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ombudsmanden er ikke hurtigere end en klage, han er om muligt endnu længere tid om det, meeeen hvem siger ikke at man ikke må slå på 2 trommer?

Hvis jeg var dig/jer ville jeg i stedet kontakte tilsynet (stats forvaltningen) direkte, det kan du som borger godt, fordi du har et afslag.

VISO vil også være en ide at kontakte http://www.servicestyrelsen.dk/viso

Og så skal vi have stanset deres, HOVSA det er søøøørme blevet væk, uuups. For de gør det helt bevist, og jeg tør æde min gamle hat på at alle relevante papirer IKKE er med sendt til visitations udvalget, det skal vi også have gjort noget ved

Når du aflevere papirer, skal du helst gøre det personligt, og FORLANGE en underskrift på at det er afleveret (nægter skrankepaven, så skriver du bare, mens vedkommende ser på det, selv at dette er afleveret personligt til, og så navnet på skrankepaven)
Skulle du nu af den ene eller anden årsag have svært ved at få det afleveret selv, så mail... og der sært den til at kvittere både for modtagelse OG kvitering for at have læst den (det kan du få outlook til) Mail kan de nemlig heller ikke bare påstå er væk (gået tabt i posten) de kan kun forsvinde ved at de slætter, og gentagende sletninger ser absolut ikke godt ud i en tilsyns sag

Du skal have aktindsigt (NU!) hvor du skal have tjekket i gennem hvad der mangler, de ting skaffer du (du har ret til aktindsigt hos læger osv osv også, men de plejer ikke at være besværlige) og forlanger at få langt ind i din sag.

Du skal sørge for selv at have hele din sag liggende, når sagten så skal for nævnet, vil du sikkert blive inviteret til en samtale med dem, den samtale tager du imod, og tager så alle relevante papirer med, den aflevere du, med ordene at du ikke stoler på at kommunen har fået alt med.

Mht selve sagsbehandlingen skal du FORLANGE at få lavet et samtale skema (dette finder du under nyttige links, under skemaer til at printe ud, den hedder samtale skema §100... lad dig ikke skræmme af at det hovedsageligt bruges til § 100 merudgifter, det kan også sagtens bruges i din situration) Det vil nemlig danne et hurtigt kort overblik for dem der skal vurdere din sag.

Til div møder, sørg for at have din rådgiver med, gå ikke alene.

Når du aflevere noget, så hold dem i ørene, skriv hver uge og spørg hvor langt de er kommet med xxx. Tjek selv svarfrister på kommunens hjemmeside (de skal stå der) når en frist er overskredet, og du intet har hørt, ikke bare kan, men skal du betrakte det som afslag, og anke ØJEBLIKKELIGT!
Du skal ikke give dem lov til at glemme dig (for så er det netop at tingene ups bare bliver væk, og du først får besked flere måneder senere)

MEN det aller aller første du skal er lige at sunde dig, der næst vil jeg råde dig til at blive edder spændt rasende, det simpelthen bare ikke okay det der, og det skal du bare under ingen omstændigheder finde dig i, og den bedste måde at få noget brugbart fra hånden er via vrede... vil du finde dig i at de jokker mere på dig, ja så det passivitet og opgivnehed, det det samme som at sige at du er ligeglad, og så er kommunen det også og vil behandle dig der efter, accepter det IKKE, for din egen skyld, giv i stedet de forbannede mås hulder igen, ved at holde dem i ørene, og konstant fortælle dem at de lige kan våge, for du klager og anker og brokker dig, slut!
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2010, 01:54   #3
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
årh Mella... bliver de dog ved..

det er da helt uhørt... godt borgervejlederen hjælper dig.

sender dig mange tanker.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2010, 08:02   #4
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
aa

Taaarrk Huldra

LUM.
Tjooeee... Har lige læst dine tanker.
Lige nu er jeg netop kvast. - Men håber da, at jeg rejser mig.
Jeg har prøvet lidt, at alt var med i min sag.

Denne mand er udnævt som Dark Vaider.
Ikke af mig, men det er okay sandheden.

Hej Mella



'Dine mails, vurderingen fra Kurt S. og hjemvisningen fra det sociale nævn bliver vedlagt ansøgningen.'n



V.h



Kenneth T.
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2010, 11:41   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ældreboliger har INTET med alder at gøre, men drejer sig udelukkende om behov!
De behov være sig fysiske som psykiske, eller en blanding af begge.

Tiden går og går, uanset om man opgiver eller man kæmper, så næsten hellere udfylde den med kamp til stregen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2010, 12:16   #6
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg lovede ikke det var nemt vel Nemt er en by i Rusland, i dette møg system, netop derfor er det så forbannet vigtigt at få kanaliseret din skuffelse til noget brugbart.

Men ting tager tid, og du skal naturligvis have den tid du skal bruge, på at samle dig, det der med at side i et modløst huld, kender jeg alt for godt, man bliver nærmest lammet, og kan ikke finde hoved og hale i værgen det ene eller det andet, og kravle op derfra, tager altså lidt tid, og den tid skal du naturligvis bruge, dog er det vigtigt at du holder fast i at få anket det seneste afslag, ellers risikere du at anketiden udløber (godt vejlederen vil tage den for/med dig)

At have styr over sine papirer og rigtig gerne kunne sine §§ til husbehov, er så møg hamrende vigtigt for ens sag, det er det aller mest grundlæggende.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2010, 17:56   #7
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
ja og okay LUM

Ting tager tid.
- Men der kan desværre gå så lang tid, at mennesker går i stykker.
Jeg har været helt derude, hvor få vender tilbage og troede ikke, at jeg skulle begynde at tænke på den rejse igen (fordi den er f o r dum og egoistisk).

Jeg magter ikke mere 'kommunetid'. Den er over min fatteevne og hvor ondt de gør mig...
Tak for Jeres svar. Jeg håber da godt nok, at jeg rejser mig op igen.
Jeg ved godt, at det er stangulovligt, hvad de gør.

- lige nu svinger jeg vildt med, som Oraklet herinde en gang skrev.
At det er helt okay, hvis nogle af os ryger i svinget.
Det kan kan jeg se rationelt, at det er jo det jeg skal.
Bliver også kaldt til samtale på torsdag, fordi Holbæk Kommune skal spare på udsatte voksne & børn, udviklingshæmmede og de ældre.

Jeg skal have endnu et gok i nødden sammen med de ovennævnte.
De tager mine støttetimer - eller de fleste af dem.
Who knows?
Jeg ved snart ingentig
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.

Sidst redigeret af Mella; 24-10-2010 kl. 18:23.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2010, 18:55   #8
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Håber du finder dig selv. Så du kan kæmpe videre. Ja hvis ikke men er syg når men går end i systemet så er men det når men kommer der fra igen. Håber at du får det igennem. Du vil have.
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2010, 19:35   #9
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Tro mig den tur kender jeg, igen igen alt for godt, der nede har jeg så men selv været, så langt at jeg flere gange gjorde alvor af det, det heldigvis nogle år siden.

Det er kun få uger siden, min veninde fandt mig i, ja jeg ved ikke en gang hvad man kan kalde den tilstand, men meget langt fra at have det godt, jeg rystede konstant, så jeg næsten ikke kunne værgen stå eller gå, og evnede knapt at bevæge mig ud af døren for at aflevere den yngste i dagpleje. Jeg sad og sagde til min bedste veninde at det ville være det nemmeste, bare at få gravet et huld i jorden, at jeg på en og samme tid havde (har) lyst, men ikke vil, jeg NÆGTER! for det er bare ikke en acceptabel løsning, og det vil være at lade kommunen vinde, ikke kun over mig, men over hele min familie, og det bare overhovedet ikke okay, det skal de farmer ikke have lov til, hvis jeg har noget at skulle have sagt (og det har jeg )

Siden har min veninde brugt udtrykket, angstens sved, den svedte jeg den dag (ikke kun den, men aldrig har jeg haft det SÅ dårligt, som den dag)

Heldigvis evner jeg netop at kanalisere det til VREDE, det fik min veninde også lige en omgang af, og jeg forstuvede en lillefinger, det der med at slå og sparke på vægen og trampe i gulvet går ikke altid lige heldigt *gg*

KUN udløst af et skide telefonopkald og en mødeindkaldelse.

Så du kan tro jeg kender det du går i gennem, op og ned, i den nederste region, og det møg ubehageligt. Jeg svinger stadig meget efter den omgang, jeg tror i forgårs var første gang siden at jeg af mig selv gik over til min veninde, jeg har bare ikke haft lyst, til gengæld er jeg nu i den stik modsatte, jeg trænger SÅ meget til at komme væk, og er nærmest desperat efter noget andet end børn hus mand og kommune, er jeg heldig kommer det først i dec... der skulle jeg gerne få udleveret manus til dilettant, der er bare SÅ lang tid til.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2010, 07:40   #10
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Tak Vej86. Jeg håber også, at jeg får ret (endnu en gang)

- Og LUM. Du har ret i, at vreden kan være igangsætter.
Jeg har nu ikke forstuvet noget , men er klar til at gå i klinch med dem endnu engang.
Jeg kontakter borgervejlederen igen på torsdag efter mødet med sagsbehandleren.

Såååå langt er det nu heller ikke til december. Vi er jo allerede snart i november, ikke sandt
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gang i slutforhandlinger om endnu et stort forlig Webmaster K10 Nyheder 0 30-06-2012 21:50
Endnu en gang Joachim B Olsen pladder Lunasdatter Politik og Samfund 16 30-04-2012 14:33
lang kamp....... som følge til, så er vi TO i familien solskinspigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 18-01-2011 10:22
Endnu en gang svigter systemet Benny G. ved afslag i Strausbourg og fra Ombudsmand @PerChr Lægekonsulenternes Rolle 8 08-10-2008 11:24
en lang sej kamp engelkes Hvordan forløb det da du søgte fleks? 6 23-04-2006 00:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension