K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-01-2014, 19:39   #1
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Job fortrinsret

Husk at ALLE offentlige stillinger kan søges med "fortrinsret adgang" hvor arbejdsgiver SKAL indkalde ansøger til samtale, og SKAL oprette stillingen som fleksjob hvis vedkommende er bedst kvalificeret.

Tal med jobcenteret om at få tilsendt "godkendelse" til at benytte "fortrinsret adgang"
(reglen gælder iøvrigt alle handicappede, ikke kun folk der er godkendt til fleksjob)
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2014, 19:46   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nu de søger deltid, kan det godt være de med vilje har fravalgt de lidt mere ustabile fleksere og alt bøvlet med kommunen....men man kan da PRØVE.

Det ligger i Valby - du glemte at poste den geografiske del.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2014, 19:54   #3
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Nu de søger deltid, kan det godt være de med vilje har fravalgt de lidt mere ustabile fleksere og alt bøvlet med kommunen....men man kan da PRØVE.
Det er så lige nøjagtigt det en offentlig arbejdsgiver ikke må, og derfor man skal søge med "fortrinsretten" i hånden.

Og arbejdsgiver har ikke længere bøvl med kommunen, det er overladt til borgeren der er ansat i fleks.
Og det er ikke alle fleksjobbere der er ustabile !
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2014, 23:29   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej, men dem der ansætter ser ret ofte fleksere som ustabile, der er der desværre mange eks på - endnu flere bakker ud når der er noget med kommunen ind over. Desværre.
Kommunen har stadig dialog med arbejdsgiverne, det sker bla når flekseren skal revurderes i fleksjobbet og de skal indgå i en treparts dialog.

Og så er det vist heller ingen hemmelighed, at fleksere der søger deltidsarbejde, ryger nederst i bunken, da de flestearbejdsgivere ikke lige magter kontrakter og stillingstagen til skånebehov mm. Det er 100 gange lettere at bare ansætte en rask deltidsarbejder.

Dagens Danmark er ikke blevet lettere fordi der er kommet nye reformer.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2014, 00:32   #5
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Nej, men dem der ansætter ser ret ofte fleksere som ustabile, der er der desværre mange eks på - endnu flere bakker ud når der er noget med kommunen ind over. Desværre.
Kommunen har stadig dialog med arbejdsgiverne, det sker bla når flekseren skal revurderes i fleksjobbet og de skal indgå i en treparts dialog.

Og så er det vist heller ingen hemmelighed, at fleksere der søger deltidsarbejde, ryger nederst i bunken, da de flestearbejdsgivere ikke lige magter kontrakter og stillingstagen til skånebehov mm. Det er 100 gange lettere at bare ansætte en rask deltidsarbejder.

Dagens Danmark er ikke blevet lettere fordi der er kommet nye reformer.
Og det er så netop derfor man søger med "fortrinsret", og kommunen sidder med i hele processen, og hvis man får afslag skal komunen gå ind og vurdere om det er reelt, eller om der vitterligt er en ansøger til stillingen som er mere kvalificeret...

Så den der med at en offentlig arbejdsgiver ikke gider bøvlet, det kan de skyde en hvid pil efter.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2014, 04:20   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nøgne tær - hvem orker!?

De fleste har erfaringer med, at når kommunen skal involveres i noget som helst, så trækker det i laaaangdrag - alene sætningen ''kommunen sidder med i hele processen'' kan få de fleste til at svede tran ved tanken, for det er jo ikke alle jobansøgninger der står listet i månedsvis, eller til kommunen engang vågner op af dvalen.....

Ville kommuner og jobcentre/arbejdsmarkedscentrene de ledige fleksere det vel, så ville de jo snildt kunne få skovlet disse stillinger sammen, og gjort dem fleks egnede med fortrinsret og hele molevitten, det er jo - hvor vildt det end lyder! - i virkeligheden deres opgave at skaffe de ledige jobs de reelt kan søge......men jeg ved godt det er blevet populært at borgerne SELV skal finde jobbet, selv skal skrive ansøgningen, selv skal påpege regler og love, og selv skal holde øje med om kommunen nu følger dem, og samtidig repræsenterer det HELE overfor en evt arbejdsgiver i sit pæneste tøj, uden overvægt og uden lugten af røg - men som et helt fint kommunefødt produkt fuldstændig overkvalificeret til det skide job de aldrig får alligevel.....

Hvem orker!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2014, 08:37   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
desværre har flekser ry for at altid være syge og meget ustabile , har snakket med mange arbejdsgiver der siger de ansætter ikke flekser for de er altid syge.

Og når der ikke er nogen økonomiske gevinst ved, at ansætte dem, så er det endnu svære.
Når jeg skriver en ansønning skriver jeg altid, at jeg er flekser men hvis man ser bort fra jeg ikke kan holde til det og det har jeg et jernehelbred.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2014, 08:49   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Husk at ALLE offentlige stillinger kan søges med "fortrinsret adgang" hvor arbejdsgiver SKAL indkalde ansøger til samtale, og SKAL oprette stillingen som fleksjob hvis vedkommende er bedst kvalificeret.
Så vidt jeg husker behøver man ikke være bedre kvalificeret, blot lige så kvalificeret.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2014, 10:46   #9
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Nej, nu må du holde op !

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Nøgne tær - hvem orker!?

De fleste har erfaringer med, at når kommunen skal involveres i noget som helst, så trækker det i laaaangdrag - alene sætningen ''kommunen sidder med i hele processen'' kan få de fleste til at svede tran ved tanken, for det er jo ikke alle jobansøgninger der står listet i månedsvis, eller til kommunen engang vågner op af dvalen....
Hvor utroligt det end lyder fungerer ordningen faktisk i din kommune, jeg kan kun udtale mig om København, hvor jeg også selv bor.

Det er ikke noget der trækkes i langdrag, det er nok det mest velfungerende jeg er stødt på i kommunen, så man risikerer ikke at noget sylter.
Desuden går der meddelelse til en ekstern styrelse om at sagen er aktiv, og min oplevelse har været at kommunen ALTID kontakter arbejdsgiver så snart man orienterer kommunen om et konkret job man har søgt, for at orientere arbejdsgiver om reglerne, og hvordan de skal melde tilbage, inden de besætter stillingen til anden side.
Citat:
Ville kommuner og jobcentre/arbejdsmarkedscentrene de ledige fleksere det vel, så ville de jo snildt kunne få skovlet disse stillinger sammen, og gjort dem fleks egnede med fortrinsret og hele molevitten, det er jo - hvor vildt det end lyder! - i virkeligheden deres opgave at skaffe de ledige jobs de reelt kan søge......men jeg ved godt det er blevet populært at borgerne SELV skal finde jobbet, selv skal skrive ansøgningen...
Det er IKKE meningen at jobcenteret skal få skovlen under nogle stillinger.
Det er overhovedet ikke jobcenterets opgave at skaffe job til ledige, fleks eller ej, det er personens egen ansvar, i hvert tilfælde så længe vi ikke ønsker at leve i en formynderstat !
Citat:
...og samtidig repræsenterer det HELE overfor en evt arbejdsgiver i sit pæneste tøj, uden overvægt og uden lugten af røg - men som et helt fint kommunefødt produkt fuldstændig overkvalificeret til det skide job de aldrig får alligevel.....
Ja, det er borgerens pligt af være jobparat, ved at være klædt og soigneret så andre kan holde ud til at være sammen med en.

Der er så meget debat om at de unge får deres forældre til alt, om det så gælder at søge job for dem, eller ringe til universitetet og spørge om "lektier", hvad har du tænkt dig omkring det faktum at du mener at jobcenteret bør klare en stor del af det der er den enkeltes ansvar ?
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension