K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-07-2010, 11:41   #1
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
I tror mig ikke!

Jeg har fra meget pålidelig kilde - en ansat i kommunen -
at man nu har ansat folk i kommunen, der decideret er der
kun for at finde ud af om DU snyder.
De er en slags detektiver - der leder efter snyd og bedrag!
Så som udgangspunkt - er du en snyder og bedrager, når du henvender dig
til det kommunale for at får hjælp!

Har fra samme "kilde", at man nu forventer at f.eks.
dagplejemødre skal anmelde deres "forældre" hvis de bor sammen
og ikke har opgivet dette - eller hvis de får hjælp
de ikke er berettiget til.....

Ved også at 100% af de dagplejemødre der var med til dette
famøse møde - takkede nej! til dette uimodståelige tilbud om et super godt
og rigtig nært samarbejde med deres "forældre"..............

Super kommunalt system vi efterhånden har fået opbygget -
mistro og kontrol i stedet for tiltro og opbakning
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2010, 11:50   #2
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Ja, man har vel egentlig altid forventet, at folk melder det, hvis nogen snyder sig til ydelser de ikke har ret til; at der måske så ikke er så mange, der gør det er noget andet.
Jeg tror ikke, jeg ville melde nogen. Kan egentlig heller ikke rigtig se, hvordan jeg skulle vide, at de snyder? Altså jeg mener, hvis der i nabolejligheden bor 2 voksne og 1 barn, så aner jeg da ikke, om moderen modtager ydelser som enlig mor? Jeg har ikke travlt med, hvad andre laver, men der er jo nok en grund til at kommunerne gør sådan - desværre har det jo gang på gang vist sig, at det godt kan betale sig for kommunen at ansætte et par "detektiver" til at afsløre snyd..
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2010, 11:56   #3
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gh72 Se meddelelser
Ja, man har vel egentlig altid forventet, at folk melder det, hvis nogen snyder sig til ydelser de ikke har ret til; at der måske så ikke er så mange, der gør det er noget andet.
Jeg tror ikke, jeg ville melde nogen. Kan egentlig heller ikke rigtig se, hvordan jeg skulle vide, at de snyder? Altså jeg mener, hvis der i nabolejligheden bor 2 voksne og 1 barn, så aner jeg da ikke, om moderen modtager ydelser som enlig mor? Jeg har ikke travlt med, hvad andre laver, men der er jo nok en grund til at kommunerne gør sådan - desværre har det jo gang på gang vist sig, at det godt kan betale sig for kommunen at ansætte et par "detektiver" til at afsløre snyd..
Jammen uha jeg er helt enig - man skal og bør bestemt ikke snyde sig til ting man ikke har ret til!

Men ligefrem at mistro før man tror - det er nok et skridt jeg ikke synes om.

Dagplejemødre kan da føle sig presset til at "modtage" det generøse tilbud om at melde deres "forældre" og det lægger da bestemt ikke et godt samarbejdsgrundlag for, at mødes dagligt omkring børnene.
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2010, 12:08   #4
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jamen det er jeg helt enig i, og jeg ville da heller ikke være den, der skulle overvåge nogen. Men selv da jeg gik på SOSU-skole for efterhånden rigtig mange år siden, der fik vi at vide, at vi som offentligt ansatte havde en skærpet oplysningspligt, hvis vi fik kendskab til snyd.. Så jeg tror egentlig ikke, det er noget nyt, men der har nok bare ikke været mange, der har brugt at melde folk.
Men igen, jeg aner jo ikke, om folk modtager ydelser de ikke har ret til, så jeg ville aldrig melde nogen.

gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2010, 12:28   #5
Mr x
Hjemmevant på K10
 
Mr xs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Indlæg: 216
Styrke: 14
Mr x er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaCP Se meddelelser
Super kommunalt system vi efterhånden har fået opbygget -
mistro og kontrol i stedet for tiltro og opbakning
Det kommer ikke bag på mig, for der har ofte gennem de sidste år været omtalt i medier at kommunerne har ansatte/ dektektiver til at opspore sociale bedragere.

Optrapningen er også sket, ved nu SKAT.dk direkte opfordre os borgere til at anmelde af skattesnyd på forsiden under Borger sektionen. Link herunder.

http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=1775027&vId=0

Kedeligt der er så mange folk der bevidst prøver på at snyde vores fælleskasse.

Men jeg har mine tvivl om SKAT øger indsatsen mod multivirksomheder, for man hører jo de reducere kraftigt i mandskab. Mener at kunne huske at selv om STATOIL (Norsk) har været i Dk i 27 år, kører deres forretning så dårligt at der ikke er noget overskud at betale skat af

EU skulle vedtage, alle firmaer skal betale landsafgift på 30% af lands-omsætning til pågældende land, og denne afgift kan ikke fratrækkes.

Jeg ved ikke om firmaerne kan fratrække momsen på 25% over landegrænser?
Mr x er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2010, 12:46   #6
Claudine
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2009
Indlæg: 55
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Claudine er ny på vejen
Hvad sker der..

Tja.... Skal man efterhånden regne med at " big brother is watching you ". ?? Minder mig om nogle lande jeg ikke vil nævne højt.

Efterhånden er det næsten ikke noget som undrer mig mere.

Skulle min ftp sag går i orden til efterår efter 3 års "kamp, vridning af alle diagnoser - både 2 og 3 gange - for at " være helt opdateret " (det gælder vel nærmere spare hensyn, selvom jeg allerede er overgået til kthj ).

Føler mig derfor også mistænkeliggjort så... hatten af for dagplejerne og de andre som stejler.
Claudine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2010, 12:51   #7
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Jo da og det er ikke noget de holder hemmeligt. I hvert fald ikke her.

http://www.hillerod.dk/Nyheder/2010/Juni/Bedrageri.aspx
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2010, 12:56   #8
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Kan egentlig heller ikke se, hvorfor det skulle holdes hemmeligt. Det ville da være et skidt signal at sende; modtag bare ydelser uberettiget, for vi holder ikke øje med det og gør ikke noget ved det!
Selvfølgelig ønsker jeg ikke, at alle skal mistænkeliggøres af den grund, men synes det er godt, at kommunerne har en kontrolfunktion.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2010, 13:17   #9
Sandie75
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sandie75s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2010
Indlæg: 185
Styrke: 15
Sandie75 er ny på vejen
Kunne nu ikke forestille mig, at de mistænker folk med det samme, jeg mener det kommer vel an på om man er i en situation hvor man kan snyde systemet.
Sandie75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2010, 13:28   #10
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Jeg synes det er sørgeligt det er nødvendigt.

Jeg oplever personligt meget forskellige holdninger til tingene. Min egen læge (den tidligere læge) rystede på hovedet med alt hvad jeg kom med. Men når jeg kommer til andre læger/special læger, så er de yderst seriøse.
På sygedagpengekontoret kunne jeg se i 2005 at de ikke troede på at jeg havde en depression/stress. Selvom jeg husker det som mit livs mareridt. Jeg kunne intet, tror knapt jeg var et menneske dengang.

Nu har jeg det godt mentalt, men fysikken driller og nu er de så søde alle sammen og jeg føler mig i gode hænder.

Jeg tror meget der er forskel på personer. Jeg kan også høre der hvor jeg er i aktivering at bare i Århus, er der meget stor forskel på de sagsbehandlere man har. Men det lyder til at 50% af os derude, har nogle gode og søde sagsbehandlere. Og de andre har fået hende jeg havde sidst, eller en der minder om.

Mærkeligt at der er så stor en forskel og ubehageligt!
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Eksperter tror ikke på aftale om 13.500 fleksjob Webmaster K10 Nyheder 0 13-11-2012 03:40
Minister tror ikke på flere unge i job, hvis kontakthjælpen sænkes Webmaster K10 Nyheder 0 06-08-2012 13:10
Man tror næsten ikke sine ører!! kalona Spørgsmål ang fleksjob 1 16-11-2010 15:41
Tror min trold70 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 30-11-2009 23:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension