K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-05-2011, 11:15   #1
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
I en kælder sort som kul

Det er som at danse på bunden af et svømmebassin
Min ufuldstændige historie
Jeg har og har egentlig altid haft et dårligt liv uden egentlig at vide hvorfor at det ikke lignede andres
Jeg var tjenestemand i mange år ( de sidste 5 år i flexjob pgr epilepsi)
Jeg går ikke og falder om men får nogle lede anfald i forbindelse med søvn og hvile. Disse anfald udløses af stres og søvnmangel
Udover det har jeg nedsat hørelse og forskellige sociale adfærdsproblemer
Min læge mener at jeg har noget adhd ( selv om at jeg er en halvgammel mand)
Jeg skal til psykiater om et par uger og få det afklaret/behandlet hvis at man kan det
Min læge mener at jeg helt klart er beretiget til offentlig førtidspension men det er ikke et mål for mig, jeg vil bare gerne kunne klare mig.
Jeg forsøger at leve af en yderst beskeden tjenestemandspension (alm svagelighedspension) men det er meget svært og jeg syntes det virker urimeligt at det er så tungt at komme igennem med en anmodning om lidt støtte til at klare sig selv. Jeg beder ikke om penge men lidt arbejde på et beskyttet værksted ell lign så jeg kan få lidt social kontakt til andre mennesker
og tjene lidt således at jeg kan få det til at løbe rundt
Reglerne siger at man ikke kan få skånejob hvis at man ikke er førtidspensionist (gak gak)
Min læge har skrevet til kommunen at hun syntes at de skal hjælpe mig til lidt arbejde jeg kan klare eller give mig en førtidspension
Kommunen har lovet mig at jeg hører fra dem i begyndelsen af næste uge med et udspil ( det har taget 2 mdr)
undskyld det var en ordentlig smøre
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2011, 11:39   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Man kan sagtens have adhd selvom man er voksen..

Min søn har det og min eks har det..

Så det er faktisk ret normalt.. *S*

Man behøver ikke at være hyper eller noget.

Min søn er stille og rolig, tøffer rundt, har det lidt svært socialt og føler sig nok lidt anderledes, uden helt at kunne forstå hvorfor.. og det han ønsker sig allermest her i verden er at få nogle venner.. men det er svært.

Hvis vejen til et skånejob er via pension, så er det da bare den vej du skal gå..

Hvis det nu viser sig at du har adhd, så kan man som voksen få en bisidder med til møder via frivillige i adhd-foreningen.. det er en rigtigt god ide... de kender bare alt til systemet, ved hvor tungt det er at danse med.

http://adhd.dk/frivillige/adhd-navigatoerer.html

Når du nu læser om adhd, så husk at man ikke behøver have alle symptomer.. det er meget forskelligt hvordan det viser sig..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2011, 11:53   #3
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Viggo.

Ked af at læse, at dine beskedne ønsker skal være så sværre at imødekomme fra systemmets side.

Godt at læse du har en prak. læge, der forstår dit ønske og bakker op om det.

Håber du møder samme tilgang hos kommende psykiater.

Dit indlæg er desværre for mig endnu en bekræftigelse i at systemmets regler ikke er til for at hjælpe brogerne. Og i dit tilfælde beder du eft. min mening om så lidt.

De bedste ønsker

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2011, 12:23   #4
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Tak

Tak for jeres svar
Jeg er bare overumplet over at det hele er så tungt at danse med
Specielt over at det kan være nødvendigt at søge førtidspension for at få adgang til noget beskyttet arbejde
Nå nu skal jeg nok lige klappe hesten, måske kommer de med et udspil i næste uge der kan løse mine problemer
Til pip
Ved du noget om priser på adhdmedicin Er det dyrt?
Sjovt nok var det min exkone der mente at jeg bør lade mig tjekke for adhd
Hun mener at det kunne give mig og hende en eller anden form for oprejsning
i forhold til hvordan at det hele er gået (Jeg er så glad for min eks hun er et godt menneske)
Min søn er iøvrigt også ved at blive udredet for adhd, det hele hænger måske sammen
Til Gunvor
Jeg syntes også at mine ønsker er beskedne, det vil jo ikke koste kommunen noget Med lidt støtte kan jeg godt arbejde lidt og tjene den smule jeg mangler for at få et anstændigt liv. Jeg behøver ikke det der ligner hvad at man får i førtidspension
Ved i forøvrigt om at man kan tilslutte sig at man får en mail når nogen har svaret på sit indlæg?
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2011, 12:29   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det er meget forskelligt hvad medicinen koster, der er flere forskellige typer - og det er forskelligt hvilken dosis man ender på..

Men man kan søge om medicintilskud...

At vide at det er adhd, vil give en en anden forståelse for hvorfor der er ting der har været svære... og den forståelse gør, at man bliver bedre til at vælge de veje man vil gå.

Det er altid en styrke at kende sine svagheder og sine stærke sider.. så man kan vælge det man er god til, og søge støtte til det man er dårlig til...

Det er også vigtigt i forhold til din søn... for når man forstår hvorfor - er det meget lettere at håndtere, og han kan få den hjælp og støtte han har behov for.

Og ja, adhd er arveligt. Ikke at man nødvendigvis alle har det i en familie. Men der er ophobning i nogle familier, lige som med allergi.

Det er ofte at man i en familie vil kunne genkende symptomerne hos nogle af de andre familiemedlemmer i en eller anden grad - men man kan også sagtens have 5 børn, hvor det kun er de 3 der har det...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2011, 14:16   #6
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Viggo.

Du spørger:
Citat:
Ved i forøvrigt om at man kan tilslutte sig at man får en mail når nogen har svaret på sit indlæg?
Nej, det ved jeg ikke, tror det ikke.

Jeg bruger kun basic herinde.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2011, 14:32   #7
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Min læge mener at jeg har noget adhd ( selv om at jeg er en halvgammel mand)
Den hænger fast i mine små øjne, ADHD fødes man med, og man dør med det, nogle vokser fra de værste symptomer, men der er ikke tale om helbredelse, så du kan sagtens være ADHD´er selv som halvgammel

Som Pip skriver, når man først har fået en forståelse for sin egen ADHD (som man nok alligevel aldrig HELT kommer til at forstå) så har man en KÆMPE styrke som forælder til et barn med ADHD... Man er absolut ikke en dårligere forælder fordi man er ADHD´er man har bare nogle andre styrker end andre forældre, mange ikke ADHD´ere ser det som en svaghed at man ikke er som andre, men glemmer så også at se det vi har som de ikke selv har (eller også vil de ikke se det fordi de er bange for at det vi har er bedre, hvilket jeg ikke tror det er, men jeg ved også at det ikke er dårligere)

Den med arveligheden siger man at den er på 80%, jeg er ikke sikker på den er helt SÅ høj, men høj det er den, uden jeg ved det med prof udrednings sikkerhed, så lader det til min 1 fødte er ADHD´er den mellemste ikke og den yngste også er (hun er dog så lille endnu at de symptomer vi kan se alene ikke kan gøre det, for alle har træk fra noget, og når man samtidig lever i en ADHD verden vil man automatisk hive lidt vaner til sig, det er helt normalt)

Medicinen er et helt kap. for sig, det er slet ikke sikkert at du skal have ADHD medicin, og så er der en hel det forskellige slags, nogle er der tilskud til andre ikke.
Dem der ikke er tilskud til kan man få tilskuddet til, det hedder engangsydelse (så tæller det på den salto man har på apoteket)
Bække slags kan man få kronikertilskud til, hvilken man får mest ud af bygger på en beregning (her har jeg mest ud af engangstilskuddet)
Det er gennem en læge man får det, og det plejer ikke at være noget problem.

Nogle psykiatere vil ligge ud med depot medicin, hvilket er en dårlig ide for ikke alle kan tåle medicinen.

Prisen er svingende alt efter mærke, antal man tager og evt tilskud, men omkring 6 kr pr pille (med 1-2 dagligt) er ikke helt ved siden af, når vi taler det de fleste prøver som det første Ritalin)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2011, 14:34   #8
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af viggo Se meddelelser
Jeg har og har egentlig altid haft et dårligt liv uden egentlig at vide hvorfor at det ikke lignede andres
Jeg var tjenestemand i mange år ( de sidste 5 år i flexjob pgr epilepsi)
Jeg går ikke og falder om men får nogle lede anfald i forbindelse med søvn og hvile. Disse anfald udløses af stres og søvnmangel
Udover det har jeg nedsat hørelse og forskellige sociale adfærdsproblemer
Min læge mener at jeg har noget adhd ( selv om at jeg er en halvgammel mand)
Daws Viggo,

Herfra bare lige et hint over hækken ... ;-)

Det synes i nogle sammenhænge, at være evidens for at Omega-3 olie kan have en gavnlig effekt for bla. mennesker med ADHD.

Fx http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16777670

(en anden undersøgelse - muligvis britisk - som jeg svagt erindre, skulle vise at Omega-3 kan måle sig med Ritalin, men her skal der nok lige spises brød til resultaterne ...)

A propos: "I en kælder sort som kul" så er der undersøgelser, der peger på, at omega-3 er let antidepressiv - omvendt er der andre undersøgelser, der ikke viser nogen effekt (men de kan måske være betalt af medicinindustrien?).

Så hvis du ikke får blodfortyndende medicin, medicin der giver øget blødningstendens (omega-3 øger blødningstendensen) eller der er andre grunde til ikke at kikke på omega-3'eren, så var det måske en udmærket snaps at tage til lige at vågne op på ?


Fræs fx ind på http://www.helsemin.dk/ og søg på "Eye Q" og/eller "Livets Olie".

Når du nu evt. alligevel er derinde, så søg også på: "Probiotic".

NDS Probiotic S-60-Nrg er fx særlig god til autister ... du kan se hvorfor jeg nævner probiotika i en ADHD kontekst i denne artikel: http://www.neurozym.com/dk/default.asp?gruppe=603

Skulle du have appetit på mere, så anskaf dig evt. bogen: "Rask af Mad" af forfatterne Marianne Jäger og Carmen Villefrance - der skal nok være et gran af noget faktuelt forankret i den bog - omend den måske er en kende frelst og overivrig - Jäger er iøvrigt bedre på skrift end som foredragsholder (IMHO).


Og held og lykke med at komme fremad i livet :-)
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2011, 15:36   #9
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Til LUM
Tak for svaret
Jeg kan godt se hvad at du mener men for mit vedkommende ved jeg at jeg har været en dårlig far fordi at jeg ikke kan være sammen med andre mennesker mere end nogle få timer ad gangen, hvilket også gælder mine børn
det har de lidt under
De har altid kunnet komme i kontakt med mig og vi har også lavet ting sammen
og de har overnattet hver anden week-end
vi ses stadig selv om at de er ved at være voksne vores kontakt er dog mest smser tlfopkald mail m.m.
Fordi at jeg er tjenestemandmandspensionist får de en børnepension til de bliver 21 år hvilket jeg tror at de er glade for
Den ældste læser medicin og er den jeg har mest kontakt med ,den yngste som har de der adhd problemer har jeg ikke meget kontakt med ,det er der ingen der har
Jeg håber at det bliver det med 6-12 kr om dagen til medicin (hvis at jeg overhovedet skal have medicin) det beløb er til at have gøre med, jeg skal også købe epilepsimedicin, og forebyggende hjertemedicin, lægger man det hele sammen begynder det blive til noget når at man kun har under 10000 kr brutto om måneden
Til Timeguest
Jeg spiser simvastatin , zelozok og hjertemagnyl forebyggende for hjertet
så fiskeolie er nok ikke lige sagen
Jeg vil også lige se hvad at det (officielle) kan tilbyde
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2011, 16:41   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser

Fræs fx ind på http://www.helsemin.dk/ og søg på "Eye Q" og/eller "Livets Olie".
For en del år siden fik jeg tiltusket mig denne bog/hæfte hos min lokale helsekostforretning: http://www.body-zones.dk/db/filarkiv..._fedtsyrer.pdf

Siden da har jeg lavet min egen udgave af eye-q til både mine børn og mig selv.
Børnene får hver dag 2 af de billige fiskeoliekapsler fra Netto og 1 kapsel kæmpe-natlys-olie.
Jeg selv tager nogle flere fiskeoliekapsler og 2 kapsler kæmpe-natlys-olie.

Min datter har en snert af en opmærksomhedsforstyrrelse og jeg har kunnet mærke, at hun har gavn af blandingen.

Derudover er det min overbevisning, at ADHD'ere (og sikkert flere andre) profilerer af, at holde sig fra div. tilsætningsstoffer, bl.a. farvestoffer og holdbarhedsmidler.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sort hul??? kira 54 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 10 02-03-2011 20:41
En sort dag for DK & EU Ragdoll Politik og Samfund 3 27-03-2010 11:22
Sort - Sort humor ! tuxon Dit og Dat 9 16-02-2008 14:54
Sort arbejde zuza Det er da strengt ! 0 08-05-2007 12:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension