K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-05-2010, 12:03   #1
mortilm
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2010
Lokation: østjylland
Indlæg: 38
Styrke: 14
mortilm er ny på vejen
Min historie og frustration

38 år, gift, mor til 2, hus, hund og kat. Alt burde være lutter lagkage hvis jeg ikke gennem min 14 årige karriere i plejesektoren har pådraget min en ødelagt skulder.

I september 2008 !! må jeg bide det i det sure æble og lade mig sygemelde efter at ha været hos egen læge. Egen læge siger at det er ok med lettere, IKKE skulderbelastende arbejde - hvilket jeg informerer min arbgiver om. Jeg arbejder på dette tidspunkt 20 timer pr uge med adm opgaver på min arbplads. Det går i det store hele fint.
Der bliver sammen med min fagforening skrevet arbskade anmeldelse,- jeg bliver undersøgt hos egen læge, arbejdsmedicinsk klinik og ortopæd kirurg. Konklusionen er at en stor sene i min skulder er ødelagt af inflamation og forkalkninger. Operation KAN være en mulighed, men da der er meget lidt plads i min skulder kan man ikke love mig at - som ihvertfald siger at jeg er revalideringsberettiget og at dette er nært forestående. Der sker bare ingenting.
Nu er jeg under quick-care, som jeg har læst mange dårlige ting om,- men ejg må sige at jeg har det ok med det, efter at fortalt fys med store bogstaver hvor MIN grænse går - og min fordel har så også været at jeg har haft på skrift at jeg er reva-berettiget, så mig har han ikke kunnet true med KH og raskmelding.
En del af tiden på mit arbejde hvor jeg var sygemeldt var en arb prøvning,- hvor jeg MAX arbejdede 20-22 timer hvilket var ok. Når der nu engang kommer en revalidering igang, så ved jeg jo ikke engang om jeg kan arbejde 37 timer ??
Jeg har selv foreslået flere ting jeg kunne forestille mig at blive revalideret til,- men alt afvises. Enten er uddannelsen for lang, eller også står den ikke på flaske-hals listen.
I torsdags fortalte konsulenten fra Falck, at jobkonsulenten ville ringe til mig efter kl 15 den dag. Han har ikke ringet endnu,- og jeg synes jeg oplever svigt, svigt, svigt....
Oveni al det her har jeg pådraget mig en tennis/ golfalbue siger min læge. Jeg ved ikke lige hvad jeg mener om det, - udover at senen både på over og underside af min albue/ underarm er pokkers øm.
For pokker, - hvor længe vil de lade mig gå, hvor mange gange vil de svigte en aftale de selv laver,- hvad gør jeg ? ?

Jeg magter ikke mere - kunne jeg bare komme ud af det her møg-system. Jeg savner mit job, mine kollegaer, savner at være god til noget !!
mortilm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2010, 13:40   #2
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
hej

en revalidering uddannelse kan tage max 5 år men i særlige tilfælde kan denne folænges.
men man kan komme i forrevalidering, her regnes så vidt jeg ved ikke revalideringen med. her kan man prøve forskelligt f.eks. hvis man mangler et/flere fag for at kunne komme igang med den uddanelse man har i tankerne.
man kan også komme ud på forskelige virksomheder for, at se om det er noget, man selv kunne tænke sig.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2010, 15:06   #3
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
hej mortilm

gør mig en KÆMPETJENESTE.....

aldrig mere "modtage" mundtlige ordre, eller andre direktiver fra diverse udbydere.....

fremover skal du have ALLE aftaler på skrift.

det bevirker du står en del stærkere i en evt: retssag......

for du skal da ikke blive ved med og finde dig i at der foregår aftalebrud etc etc.....

det firma som har fået licitationen fra kommunen, har underskrevet nogle kontrakter der SKAL overholdes.... der er en del jura gemt i disse sager...... hvor du har mere "magt" over det hvis det er på skrift.

du kunne også lige tjekke op vedr: retshjælp i din privat og indbo forsikring....

og så må du simpelthen lave anmeldelse på firmaet hver gang de bryder en SKRIFTLIG aftale........

mvh eders ace dk..... som siger NO MORE CRAB...
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2010, 18:44   #4
Chin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chins avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2007
Indlæg: 199
Styrke: 17
Chin er ny på vejen
Jeg tror du ikke kan skal kæmpe en lang kamp om at få revalidering, før du er blevet afklaret hvor mange timer du egentligt magter på arbejdsmarkedet. Du ka arbejdsprøves på din gamle arbejdsplads hvis det er det du vil. Og undersøge hvilke arbejdsopgaver du kan klare. Umiddelbart lyder det til du kommer til at bruge spildt energi på at få revalidering så du bliver slidt helt ud før du får den. Jeg mener også man kan revalideres til arbejdsprøvning. Men for at du kan få en revalidering til udd. så skal du vurderes at kunne klare et 37t arbejde bagefter.
Chin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
bare frustration zolskin Politik og Samfund 12 03-10-2013 14:19
Frustration jango Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 16-04-2013 19:28
Frustration Nucca Spørgsmål ang fleksjob 8 06-03-2010 20:14
frustration rumann Dit og Dat 1 10-04-2007 19:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension