K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-03-2010, 11:40   #1
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Frustration

Hej med jer

Nu skriver jeg altså igen. Jeg er så frustreret og bekymret for fremtiden, og jeg må bare have det ud.

Jeg kører på min første forlængelse af sygedagpenge, som kører frem til 1. juli, og kan så få forlænget yderligere 26 uger bagefter. Men jeg kan bare høre på andre, på kommunen og på min fagforening, at jeg skal forvente mig et rigtig langt forløb, fordi det nu er endnu sværere end førhen at få fleksjob. Jeg har en fagforening og en læge, der står 100 % bag mig og mener det er den vej jeg skal, ligesom jeg fra et indlæggelsesforløb har en overlæges udtalelse for, at jeg ikke "fungerer" optimalt pga. min ryg. Men jeg er så bekymret for, hvad der sker, hvis ikke min sag er afklaret inden sygedagpengeperioden er udløbet, om jeg ender som alle dem, vi ser i medierne, der slet ikke får løn eller andet.
Jeg er 26, men bor i eget hus, som jeg ikke har nået at afbetale så meget på, derfor ingen friværdi, min kæreste arbejder i butik og har derfor en lav løn, men fordi jeg har hus kan jeg jo ikke få kontanthjælp. Så det rumsterer bare rundt i hovedet på mig - hvad skal der ske??? Jeg har SÅ meget behov for at få det fleksjob, jeg har endda en der tilbyder at ansætte mig, hvis blot jeg kan blive godkendt fra kommunens side, men inden de er færdige med min sag er det job jo væk. Desværre føler jeg også, at kommunen har spildt tiden. Det første halve år skete der absolut intet i min sag, jeg udfyldte starten af min ressourceprofil i april, men først i efteråret havde min sagsbehandler "overskud" til at se på den. Jeg føler simpelthen de har taget mit liv og min beslutningskraft fra mig og jeg bliver bare så frustreret og bange for, hvad de næste måneder vil bringe.
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2010, 13:23   #2
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
først vil jeg sige, at det er en forkert opfattelse at du ikke kan få kontanthjælp fordi du har hus.
jeg får kontanthjælp efter sygedagpengene blev stoppet. og har fået i 1½ år ca.. jeg har også fælles hus med min mand.
så længe du ikke har værdi i dit hus du kan spise op, læs låne ekstra, så mener jeg du kan få kontanthjælp.
men håb på at din sag kan afsluttes hurtigt, ryk dem for handling, og gør især opmærksom på at du har en stilling på hånden og se om det hjælper
fagforeninger er sk. ikke altid dem med den bedste optimisme, eller medlevende håb for deres klienter.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2010, 19:56   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Kan sagtens forstå(og huske) hvordan disse frustrationer kværnede rundt i bolden -konstant!

Det sværeste i hele dette system er uvisheden og som du netop beskriver, følelsen af ikke selv at have hånd i hanke med sit liv.

Så er det jo godt at du kan komme herind og læsse af ikk´

Hm, du kan ikke gøre meget mere end det du allerede gør, altså bliver ved med at minde "dem" om at du også er her.

PRØV at forholde dig sagligt til tingene, skriv når der er noget du er i tvivl om, der findes ikke dumme spørgsmål, kun dumme svar
Du kan måske synes at det er nogle banale spørgsmål men for dig, kan de jo betyde alverden!
På den måde, bliver du ved med at minde dem om at du stadig er her, samarbejdsvillig og "blot" ønsker en afklaring.

Som udgangspunkt må det jo være at de er til for dig, ikk´-men det er da en go ting at kunne forberede sig lidt og det gør du jo sådan set allerede.

Som Huldra sir, det er altså ikke nødvendigvis sådan at man ikke kan få økonomisk hjælp hvis man har hus men der er selvfølgelig nogle krav der skal opfyldes.

Håber det bedste for dig/jer
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2010, 20:24   #4
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
I teorien kan du få kontanthjælp som husejer, der er bare nogle betingelser der skal være opfyldt
ex: du har en friværdi på xx.xxx, hvis du skal optage lån i denne friværdi og derefter ikke kan få det til at løbe rundt, på grund af fx ændrede afdrag, kan der ses bort fra denne friværdi

og selvfølgelig skal det bero på en KONKRET vurdering om du kan eller ikke kan klare ændrede forhold......
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2010, 20:41   #5
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
De SKAL tage din sag op (bestille noget) hver 3. måned!
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2010, 21:29   #6
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Nucca

Skynd dig at få fat i din sagsbehandler og sæt vedkommende ind i tingene.
Måske er du så heldig, at du bliver rykket op forrest i køen over sager, der kan afgøres med det samme !
Forudsætningen er dog, at din sagsbehandler kan beslutte sig til at bevillige dig fleksjob i en fart, for det er vel det eneste, du venter på ???

K.H. Florken
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2010, 18:56   #7
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Jo altså jeg venter på fleksjob, men min sagsbehandler bliver ved med at sige, at det ikke bliver fleksjob på trods af min læges og andres udtalelser, så det er desværre nok ikke så enkelt Florken.
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2010, 19:10   #8
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Nucca

Har sagsbehandleren givet nogen begrundelse på, at det ikke bliver fleksjob ??
Har sagsbehandleren overholdt diverse frister i dit sagsforløb ??
Hvis der fejl i din sagsbehandling, så skal du fluks skrive en klage til borgmesteren, byrådsmedlemmerne og chefen i jobcenteret.
Så kan din sagsbehandler blive tvunget til at træffe en afgørelse.
Hvis den ikke er OK, skal du så i gang med klagen.

Håber det bedste for dig.

K.H. Florken
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2010, 20:14   #9
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej

det er en situatin jeg desærre kender alt for godt.
usikkerheden for fremtiden
selvom du bor i hus, kan de jo ikke plukke håret af en skaldet vel.
du kan godt få hjælp selvom du bor i hus, det du kan komme til, er at skulle betale noget af det tilbage, hvis du er medejer af dette. ( oftest er det den dag, man sælger huset eller skal have skat tilbage, kommunen tager deres del).
du bliver nødt til at få på skrift, fra din sagsbehandler at du ikke får flex, så du kan anke denne.
håber tingene lykkedes for dig.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Frustration jango Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 16-04-2013 19:28
Min historie og frustration mortilm Din historie 3 01-06-2010 18:44
Frustration fagforening Huldra Dit og Dat 4 24-10-2008 09:19
frustration rumann Dit og Dat 1 10-04-2007 19:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension