K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-11-2010, 10:28   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Sniffeline jeg blev også sendt til psykolog i forbindelse med fleksjob i tidernes morgen, jeg var ved en arbejdspsykolog og fik lavet test for hukommelse og koncentration i forbindelse med aktindsigt kunne jeg se at det kommunen i sær ville have testet var min hukommelse og koncentration som mange gange bliver nedsat meget når man lever med smerter eller med stress (som også giver smerter) og så ville de sikker sig at jeg ikke havde noget demens ...

Det var besøget ved psykologen der gjorde udslaget i min sag da psykologen kunne skrive omkring min hukommelse og koncentration og arbejdsindentitet sådan at kommunen skrinlagde revalidering og i stedet visiterede til fleksjob ... ergo var det i min sag en god hjælp..
  Besvar med citat
Gammel 10-11-2010, 13:19   #12
sibt
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 164
Styrke: 0
sibt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sniffeline Se meddelelser
Jeg er klar over at en psykolog kan hjælpe mig med at leve med smerter. Jeg var i forsommeren på et genoptræningsophold, som netop satte fokus på at lære at leve med smerter.

Jeg har haft smerter i over 2 år, så jeg ved efterhånden hvad der fungere og ikke fungere for mig. Afspænding, afledning, medicin, osv. Så det er slet ikke det jeg har brug for. Jeg er desuden skrevet op til behandling på Ålborg smerteklinik, og det er kommunen udemærket klar over.

Som sagt mener jeg stadig at det er ressourespild af kommunens penge, at sende mig til psykolog for at udrede mig.

Jeg mener stadig, at de kun er ude på, at køre mig rundt i systemmet. Indtil jeg tilsidst bliver så rundtosset at jeg falder død om.
Det kan være værdifuldt og gavnligt i din sag, hvis en psykolog kommunen har sendt dig til, kan udelukke, på skrift, at dine smerter "fylder" i et omfang, så du f.x ikke kan passe et fleksjob. Det kan være værdifuldt og gavnligt i din sag også, at en psykolog kan bekræftige at du selv har godt fat i smertetacklingens kunst, og f.x ikke behøver psykologhjælp til lige netop dèt.

Uanset - kan en psykolog bekræftige at du HAR fat i rigtig smertetackling og teknikker og at en psykolog ikke kan hjælpe/afhjælpe - så har du jo fået "lukket" et muligt behandlingsmulighedshul og det kan i sidste ende være gavnligt i din sag.

Jeg kan godt forstå din undren, og jeg kan godt følge dine tanker om ressourcespild - men da du formentlig IKKE kan undslå dig og nægte at møde hos en psykolog, så ville jeg vende den om - og prøve at gøre det positivt.
sibt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nogen som kan svare på mit spørgsmål. KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 5 17-12-2010 22:20
Hvad F stiller man op når ingen svare en på ens sendte mail til kommunen? Indiansummer Alt det andet 11 18-10-2010 08:36
Hvem kan svare mig på følgende spørgsmål? phhmw Skal kommuner ikke overholde loven? 12 20-09-2010 02:31
Hvor lang tid har kommunen til at svare på en klage? tiny2tkv Alt det andet 1 09-03-2010 01:49
Statsministeren skal svare om lægekonsulenter zuza Lægekonsulenternes Rolle 2 24-03-2009 16:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension