K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-04-2011, 22:07   #1
sandie86
Hvor skulle jeg ellers være
 
sandie86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2009
Lokation: viborg kommune
Alder: 38
Indlæg: 101
Styrke: 15
sandie86 er ny på vejen
Unhappy er både trist, lettet og "tom" inden i

ja det er hvad jeg er, efter min slut samtale på min arbejdsprøvning idag...

for at skrue tiden tilbage, så startede jeg på stedet i februar, og skulle efter planen være der indtil 6 maj. det er et sted hvor de kun tager sig af afklaringer, så det er et godt og kompetent sted... Min sagsbehandler (som er ny for mig), hun lagde op til at dette skulle være min sidste arbejdsprøvning, da hun synes jeg havde været meget igennem... så vi skulle bare lige klare de her 12 uger på et fornuftigt flex niveau, og så kunne papirene sendes ind..

Jeg fik selv lov til at vælge mit start-time tal, og jeg valgte 12 timer (på baggrund af at min første arbejdsprøvning sluttede jeg på 16 gode timer, men min forrige der sluttede jeg på 8) så tænkte 12 timer var en god blanding, uden at komme under flex niveau...

Det skulle så vise sig at de 12 timer var at skyde mig selv i foden, til trods for at jeg havde fri om onsdagen.. for jeg fik hurtig brug for at være nød til at gå før hver dag, pga smerter og udbredt træthed (har piskesmæld)

så for nogle uger siden blev jeg så sat ned i tid OG arbejds intervaller... så jeg skulle pludselig kun arbejde 10 timer om ugen og KUN i 10 minutters intervaller, hvor jeg arbejde 10 min og holdte 10 min fri...

sådan kørte det okay....! I sidste uge forsøgte vi så at øge mine arbejds intervaller vil 15 min, og 10 min pause.... Det var skidt...

Så vi gik tilbage til 10 minutters intervaller, men prøvede istedet for at øge mig i tid, blot et kvarter ekstra om dagen.... heller ikke godt...

Idag til samtalen, da stedets ergo terapeut så fremlagde deres observationer osv omkring mig, for min sagsbehandler, så ændrede det hele sig pludselig


Fra at planen og målet 100% var et flexjob, går min sagsbehandler nu efter en førtidspension....

DOG vil hun fra start af lige vende min sag med lægekonsulenten, og hvis han er enig ville hun sende papirene ind til førtidspension.... hun ville dog ikke love mig noget....!

Hun lagde meget vægt på, at min kæreste og jeg pt. bor hos min mor... og hvad ville der ske med mig, hvis jeg skulle kæmpe mig igennem et flex job, samtidig med alle de huslige opgaver osv når vi flytter senere i år...

kombineret med at jeg jo faktisk kun arbejder 5 timer ud af de 10 som jeg har været på arbejdsprøvningen her på det sidste....



åååååårh ha... jeg ved skisme ikke om jeg skal være glad, ked af det eller hvad jeg skal...

jeg er ked af det, fordi det ikke var det jeg havde regnet med... havde ikke regnet med at ende så langt ude, som kun 25 årig (bliver jeg i denne måned)'

men samtidig er jeg lidt "lettet"... for hold OP hvor er jeg bare ved at være TRÆT TRÆT TRÆT....!

Men jeg er også lidt ked af det, fordi jeg faktisk var rigtig glad for at være på arbejds prøvnings stedet... de forstod mig, og accepterede mig som jeg er, og så ikke ned på mig pga min skade og mine skånehensyn...


Jeg HÅBER og tror inderligt, at når jeg får en afklaring fra kommunen, at jeg så måske vil få det bedre, pga større overskud... og hvem ved, måske jeg så kan blive stærk nok til et flex job

kombineret med at jeg i tirsdags ringede til anke nævnet angående min anke om at de stoppede mine sygedagpenge i sin tid (de blev stoppet, fordi de var forlænget med henblik på revalidering, og da det blev vurderet i 2009 at jeg ikke kunne revalideres, så tog de mine sygedagpenge)

ringede så til ankenævnet i tirsdags og spurgte til hvordan det står til med min sag... ENDELIG er der lavet et UDKAST til en afgørelse, som lige skal godkendes osv osv, og så burde jeg snart få en afgørelse....

puha en hård uge
sandie86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2011, 22:25   #2
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Du skal være glad

Som jeg læser det, vil en førtidspension være rigtig godt for dig.

Kram!
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2011, 23:04   #3
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
Hej alle

Hej kære Sandie86 - jeg tror du er på rette vej - at alt blive godt, og jeg ønsker dig al mulig held og lykke :-)

Et supplerende spørgsmål til Sandie86' sitution. Hvad sker der hvis man bliver indstillet til førtidspension - uden først at være godkendt til fleksjob - og man så får afslag på førtidspension??

kan man så forsøge fleksjob igen??? eller ryger man på kontanthjælp for evigt?


Sidst redigeret af tigerbia; 16-04-2011 kl. 01:17.
tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2011, 19:58   #4
sandie86
Hvor skulle jeg ellers være
 
sandie86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2009
Lokation: viborg kommune
Alder: 38
Indlæg: 101
Styrke: 15
sandie86 er ny på vejen
tusind tak for jeres kommentare...

når jeg tænker mig om og føler i min mave hvad der er rigtigst, så ved jeg godt at det vil være det bedste med en FP... men åååååårh hvor synes jeg det er en trist situation at stå i som 25 årig
sandie86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2011, 21:06   #5
Solen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solens avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2010
Lokation: Jylland
Alder: 54
Indlæg: 164
Styrke: 15
Solen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tigerbia Se meddelelser
Hej alle

Hej kære Sandie86 - jeg tror du er på rette vej - at alt blive godt, og jeg ønsker dig al mulig held og lykke :-)

Et supplerende spørgsmål til Sandie86' sitution. Hvad sker der hvis man bliver indstillet til førtidspension - uden først at være godkendt til fleksjob - og man så får afslag på førtidspension??

kan man så forsøge fleksjob igen??? eller ryger man på kontanthjælp for evigt?

Det spekulere jeg også på.

Jeg gik nemlig ligesom trådstarter og troede/håbede, at jeg var god nok til fleksjob. Sådan er situationen bare overhovedet ikke, så nu vil SB begynde at gøre klar til en § 18.

Jeg føler med dig sandie86 - det er en forbandet og meget ambivalent situation, når man ville så meget andet med livet.
Solen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Lettet ! - men stadig "presset". :-/ S_Phoenix Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 15-03-2011 09:44
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Jeg er så lettet - "måske" flexjob sandie86 Spørgsmål ang fleksjob 1 09-02-2010 17:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension