K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-06-2010, 08:11   #1
Ukken
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 177
Styrke: 16
Ukken er ny på vejen
HJÆLP

hej

Min svigerdatter fik i torsdags at vide de vil standse hendes sygedagpenge.

Hun skulle betragte denne information som værende partshørt og har til på torsdag til at gøre indsigelse.

Vi sidder nu med een uajourført ressourceprofil - dvs de afgør uden af denne er brugt som styring og vurdering og hun har en uge til denne selvom den ikke er ajour.

Jeg er igang med denne samt vil skrive indsigelsen - men er kommet i tvirl hvorvidt dette er ok lovgivningsmæssigt og har mest lyst til at klage over sagsbehandlingen - altså at hun ikke har modtaget systematisk helhedsorientert sagsbehandling i og med de afgør mundligt uden de skriftlige er gennemarbejdet og dokumentationen for deres fgørelse ligger til grund.

Hvad mener I ?
Ukken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2010, 08:29   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Har i fået afgørelsen om sygedagpengestop skriftlig?

Ressourceprofil skal selvsagt være opdateret og godkendt med underskrift af borger.
Er det evt denne sagsbehandler mener at svigerdatter har partshørringsfrist.
Sygedagpenge stop kan I jo ikke forholde jer til, uden begrundelserne.

Har kommen fået alle papir, søg aktindsigt.

Har svigerdatter været i arbejdsprøvning, og hvad vidste denne?

Hvad siger lægerne?

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 06-06-2010 kl. 08:31.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2010, 08:41   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.789
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Ukken.

Læs: http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop forstå og klag.

Læs og følg reglerne: http://www.k10.dk/showthread.php?t=12937

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 06-06-2010, 11:15   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Din svigerdatter skal gennemgå ressourceprofilen og se, hvad der mangler.
Mangler der noget i den, skal hun kommentere det (helst skriftligt!) til dem.

Mangler der nogen lægeoplysninger, så få fat i dem hos lægen/speciallæger (hun har ret til aktindsigt i egen journal). Hvis hun ikke når det, må hun skrive det i en kommentar, at de kan indhente de nyeste oplysninger hos den og den læge.

Hvis de fortsat mener, at afslaget på forlængelse af sygedagpenge er til stede, så forlang at afslaget skal være skriftligt (forvaltningsloven § 23).

Og skriv også gerne i hendes kommentarer, at deres afgørelse skal først være endelig efter partshøringen iflg.forvaltningsloven § 19.

Forvaltningsloven: https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=105127

Efter den endelige afgørelse kan man så klage over afgørelsen på afslaget (forlængelse af sygedagpenge)

Husk hvis du selv skal gøre det på hendes vegne, så skal du have din svigerdatters fuldmagt til at føre hendes sag. Hvis du skal have fuldmagten, så skal kommunen have det at vide (skriftligt med underskrifter)

Held og lykke!
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2010, 12:29   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
BEMÆRK § 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunalbestyrelsen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.
  Besvar med citat
Gammel 06-06-2010, 14:15   #6
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Har i fået afgørelsen om sygedagpengestop skriftlig?

Ressourceprofil skal selvsagt være opdateret og godkendt med underskrift af borger.
Er det evt denne sagsbehandler mener at svigerdatter har partshørringsfrist.
Sygedagpenge stop kan I jo ikke forholde jer til, uden begrundelserne.

Har kommen fået alle papir, søg aktindsigt.

Har svigerdatter været i arbejdsprøvning, og hvad vidste denne?

Hvad siger lægerne?

VH Popiae
Popiae... skal en ressourceprofil være partshørt og underskrevet af borgeren f.eks. også i forbindelse med, at kommunen tager stilling til fleksjob??? Jeg har ikke været partshørt og ej heller underskrevet. Har selv - med stor irritation fra sagsbehandler skrevet utallige breve med rettelser, når jeg har modtaget kopier af min ressourceprofil, da der har været mange fejl.
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2010, 14:23   #7
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Ja, ved alle afgørelser, så skal du partshøres i din ressourceprofil! Alle!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2010, 15:24   #8
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Må jeg lige hoppe ind med et lille spørgsmål om ressourceprofilen også? Kan en ressourceprofil betragtes som underskrevet, når det er mig selv der ha udfyldt den og mailet den til sagbehandler (for 11 mdr. siden) og aldrig har hørt mere?

Undskyld forstyrrelsen.
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2010, 15:56   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Cillenolle Se meddelelser
Må jeg lige hoppe ind med et lille spørgsmål om ressourceprofilen også? Kan en ressourceprofil betragtes som underskrevet, når det er mig selv der ha udfyldt den og mailet den til sagbehandler (for 11 mdr. siden) og aldrig har hørt mere?

Undskyld forstyrrelsen.
Nej det er din sagsbehandler som skal lave den og udfylde den_
du kan så selv komme med indput i partshøring og derefter skrive under

11 mdr?
hvad er der så sket og hvad lever du af.
lyder meget underligt
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2010, 17:04   #10
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
jeg forundres til stadighed over åbenlyst inkompetente mennesker på de respektive "rådgivningshuse"... samt deres datterselskaber af jobcentre.!!!

det er åbenbart mere reglen end undtagelsen at lovgivningen bliver overholdt.

dette kan jo vække en del stof til eftertanke, tænk om der var en strafferamme for ikke og overholde loven, BÅDE fra kommunen, og naturligvis borgeren.....

mvh eders ace dk

ps...Hmmm måske man skulle dygtiggøre sig i socialret/jura......for der er da ved min gud nok og se til. der må være o i ledighed.
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension