K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-09-2007, 12:48   #1
laurana
Hvor skulle jeg ellers være
 
lauranas avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2007
Lokation: amager / roskilde
Alder: 46
Indlæg: 113
Styrke: 17
laurana er rigtig godt på vej
Red face fleksjob??

Er der ikke nogen her inde der kort og på alm. dansk kan forklare mig hvordan et fleksjob fungere og hvad med økonomien.......hvor mange og hvor lidt timer må skal/må man have? og hvordan fungere økonomien får man løn for de timer man er på jobbet og der ud over suppleret op, eller hvodan forgår det???

pyha er bare blevet møg forvirret efter at have læst dvs indlæg og pjecer om emnet.....
laurana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2007, 13:31   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af laurana Se meddelelser
Er der ikke nogen her inde der kort og på alm. dansk kan forklare mig hvordan et fleksjob fungere og hvad med økonomien.......hvor mange og hvor lidt timer må skal/må man have?
Hej laurana og velkommen til siden.

Jeg kan godt forstå at det er forvirrende for det er et forvirrende emne og en forvirret lov, men jeg skal prøve at svare dig helt konkret så godt som det kan lade sig gøre og så må du spørge ind hvis der er noget der går galt i min formidling

hvordan et fleksjob fungere og hvad med økonomien.

Et fleksjob fungere på den måde at der laves et job til dig som du kan bestride dette er jo vuderet ved sådanne ting som arbejdsprøvning osv .

det vil sige at kan du arbejde 4 timer om dagen ifølge din ressourceprofil med nogle hjælperedskaber ja så er det sådan et job der findes og tilpasse til dig.

Økonomisk vil du få mindste lønnen inden for det fag du er ansat i (hvis du feks er ansat på kontor , så er det mindste lønnen inden for den kontor type som HK har ) din arbejdsgiver udbetaler lønnen og de får refusionen fra kommunen , så det vil sige det ikke er noget du skal bekymre dig om , det skal foregå helt af sig selv ...

..hvor mange og hvor lidt timer må skal/må man have?


det er igen noget du kan se ud af din ressourceprofil da det er hvad der er kommet frem til via div lægeundersøgelser og arbejdsprøvninger

man kan godt arbejde helt op til 37 timer hvis man er vurderet til at kunne det med feks redskaber som hjælpemidler.

Der findes officelt ingen nedre grænse for hvor lidt timer kan kan må arbejde



og hvordan fungere økonomien får man løn for de timer man er på jobbet og der ud over suppleret op, eller hvodan forgår det???

Mindste lønnen efter overenskomst inden for området

pyha er bare blevet møg forvirret efter at have læst dvs indlæg og pjecer om emnet.....


Ja man kan blive ti gange så uoplyst som oplyst
men håber at det er lidt klare nu, ellers må du skrive igen og så giver jeg det et forsøg mere
  Besvar med citat
Gammel 22-09-2007, 14:35   #3
laurana
Hvor skulle jeg ellers være
 
lauranas avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2007
Lokation: amager / roskilde
Alder: 46
Indlæg: 113
Styrke: 17
laurana er rigtig godt på vej
puha vil det så sige at jeg skal igennem hele møllen igen med ressurceprofil osv.. jeg har nemlig en fra sidste år der siger at jeg kan arbejde 20 -25 timer skånet inden for letter kontor og skånet som massør. men i virkelighden har det vist sig at jeg har ekstremt sværet ved bare at klare 15 timer om ugen. med to ugentlige fridage ( hvor jeg så har mulighed for at få handlet ind og gjort rent osv. hvilket jeg ellers ikke kan klare ) jeg kan simpelthen ikke mere når jeg har væet på arbejde og må hjem og sove 3 timer bare for at kunne klare at lave aftensmad osv til mig selv..

og jeg kan på ingen måde klare økonomisk at gå længere ned i tid!!

problemet er så bare at min arbejdsskade i knæet hele tiden bare er blevet værre og værre , samt at den igen brød på igen her i marts måned i år gik det så galt igen. hvor knæet sviget totalt under mig og gik af led... så nu har jeg igen været under kniven, samt fået konstateret at jeg der ud over lider af en meget svær og kronisk grad af arthrofibrose ( ekstremt arvævs dannelse i knæleddet ). og derfor rensede de kun op i knæ ledet og fjernede en gammel mus,løsnede min knæskal, samt spaltede et ledbånd op der var blevet for stramt og muligvist var grunden til at mit knæ igen gik af led

meningen var ellers at de skulle have lavet et kunstigt ledbånd og på den måde have fikseret min knæskal, men det turde de ikke pga. alt arthrofibrosen

så nu sidder jeg her igen med et endnu dåligere knæ og svære smerter i både knæ, hofte, bækken og lænden, samt mavesår af medicinen... og både læger og fysioterapeut har givet op

Og slås med både forsikringsselskaber og kommunen der ringer ca. hver 8 uger..sidste gang jobkonsulenten ringede var han fyr og flamme, for at jeg skulle indstilles til et fleksjob…

Men skal jeg så igennem hele møllen med job prøvning igen??

for det er helt udelukket at jeg vil kunne klare at vende tilbage til mit arbejde som tingende ser ud nu jeg er så dårligt gående ( bruger krykke ) og har så svære smerter, at jeg stort set ikke kan holde ud bare at side på en stol. og en tur ud at handle eller til fysioterapeut og.lign. gør at jeg bare slet ikke kan klare mere den dag!!

så hvad pokker skal jeg gøre, hvis kommunes jobkonsulent forlanger at jeg skal tage i mod et fleksjob? går bare og er så nervøs for hvornår han ringer igen!!
laurana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2007, 14:40   #4
laurana
Hvor skulle jeg ellers være
 
lauranas avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2007
Lokation: amager / roskilde
Alder: 46
Indlæg: 113
Styrke: 17
laurana er rigtig godt på vej
ups glemtlt at sige tak og for hjælpen og den varme velkomst i kampens hede blev simpelhen så glad da jeg fandt dettte forum lige hvad jeg stod og manglede, kontakt med andre i samme situation som mig selv
laurana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2007, 17:35   #5
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Hej Laurana...jeg syntes det er positivt at din jobkonsulent vil indstille dig til fleksjob...ved at han gør det, så anerkender han faktisk at du har begrænsninger og at det er umuligt at hjælpe dig til ordinært arbejde.

Din jobkonsulent har intet at gøre med beslutningen om fleksjob/pension til dig, det han gør, er at sende din sag tilbage til social sagsbehandler, og der bliver beslutninger om lægeerklæringer, ressourceprofil, arbejdsprøvning o.s.v truffet...måske vil sagsbehandleren uden videre, indstille dig til fleksjob eller pension, fordi din tilstand er forværret...men personligt tror jeg på, at du vil blive sendt i arbejdsprøvning, netop for at se dine begrænsninger nu...det er jo ændret til det værre, og derfor skal din ressourceprofil opdateres.

Jeg forstår godt at man nemt bliver forvirret, for egentlig er der ingen faste regler, langt hen af vejen vil det være et skøn, og man føler let at man er overladt til en sagsbehandlers/fleksjobkonsulents nåde og barmhjertighed.

For at få bevilget et fleksjob, så skal ens skader eller sygdom være varigt og alle behandlingsmuligheder skal være udtømt, men da de ikke mere kan operere i dit knæ, så anser man måske dine problemer med knæet for varig, og dermed også visitere dig til et fleksjob.

Det er svært at svare dig m.h.s til din økonomi....som udgangspunkt er et fleksjob altid på 37 timer, selv om man "kun" arbejder i f.eks 15 timer, så vil man få udbetalt for 37....du kan dog få problemer hvis ikke du har arbejdet fuld tid før fleksjobbet, medmindre man kan bevise at ens arbejdstidsnedsættelse er p.g.a ens skavanker....kan man ikke det, så får man heller ikke fleksjob på fuld tid.

Vh Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2007, 19:23   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej Laurana

Nu ved jeg ikke lige, hvor meget du har fundet af med loven mht. fleksjob, men man skal kunne klare minimum 15 timer om ugen for at få et fleksjob.

Synes bare lige, du skulle vide det...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2007, 20:43   #7
laurana
Hvor skulle jeg ellers være
 
lauranas avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2007
Lokation: amager / roskilde
Alder: 46
Indlæg: 113
Styrke: 17
laurana er rigtig godt på vej
tja så er fleksjob nok røget for det ( alså 15 timer ) var det jeg havde skånet før min arbejdskade sprang op igen og det kan jeg helt sikkert ikke klare igen suk orker bare ikke alt det ballade med kommunen igen oven i alt det med min arbejdsskade sag osv...køre snart helt ned med flaget
laurana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2007, 21:13   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Er ked af du har det sådan, håber du vil holde ud...

Jeg er næsten sikker på, at du og din jobkonsulent eller sagsbehandler vil hjælpe dig til at finde en løsning. Ellers må du ligesom banke i bordet og sige, at du kan simpelthen ikke klare at arbejde så mange timer osv... Forklare, hvordan din hverdag er for dig, sådan at de kan sætte sig ind i, hvordan du har det.

Jeg mener ellers, at du kan søge om at få en til at hjælpe dig med det huslige... Jeg kender en, der fik sådan en slags hjælp, der kom og besøgte hende og gjorde rent for hende....hmm..
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2007, 21:45   #9
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Jeg fandt lige en link, som måske var noget:

http://www.dtbu.sm.dk/Social.dk/mini...peordning.html

Der står bla. dette:

En hjælpeordning efter servicelovens § 96 gives til personer med betydelig og varigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne, som medfører, at de pågældende ikke, eller kun i meget begrænset omfang, kan bevæge sig og udføre almindelige daglige funktioner.

Ville blot nævne det, måske ville det være en en hjælp for dig, så du ikke skal bruge en masse energi og kræfter på feks. at gøre rent i dit hjem. Det er surt at være helt smadret, for du har ret til at kunne få et normalt liv som muligt!

curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2007, 21:46   #10
laurana
Hvor skulle jeg ellers være
 
lauranas avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2007
Lokation: amager / roskilde
Alder: 46
Indlæg: 113
Styrke: 17
laurana er rigtig godt på vej
tak for de søde svar men københavns kommune er bare umulige at snakke med, så længe jeg selv kan klare det her hjemme på den ene eller den anden måde er der ingen hjælp at hendte. sel om jeg har både wc på bagtrappen, bad og vaskeri i kældren osv.. har heldigvist en sød overbo der tager mit skrald med ned, hvis jeg sætter det ud foran døren så bad bliver taget oppe hos fyssen og mine forældre kommer og hendter vasketøj for mig osv... er bare så træt af det hele, så i øjeblikket er jeg ved at lede efter anden bolig væk fra københavn..men det er jo temligt svært når man ikke ved hvordan ens økonomi ser ud i morgen

en ting er i vært tilfælle helt sikkert glæder mig slet ikke til mødet med kommunen
laurana er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension