K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-08-2009, 17:18   #21
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Demokrati....

....er lig med flertals-diktatur

Desværre findes der ikke noget bedre at sætte istedet



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2009, 17:38   #22
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Som jeg ser det er et demokrati ikke uden hensyntagen til de svageste, jeg mener vi ligger nærmere på at blive et timokrati med den retorik og politisk stillingtagen der er imod syge, førtidspensionister og indvandrere der primært er baseret på postulater og udokumenterede udsagn og mindre på fakta. Og lige for at slå min stilling til svindel og socialt bedrageri fast, lovgivningen skal følges men politikeres misbrug af statens midler til whatever repræsentation, spin og kammerateri som burde betales af partikassen , bør falde under samme betegnelse og sanktioneres med fortabelse af pensionsrettigheder og udvisning af tinget.

her et link om Platon og styreformer :
http://www.ribekatedralskole.dk/clas...ton/staten.htm
Citat:
timokrati, en samfundsform baseret på folks anseelse (aggressiv form); oligarki, baseret på folks formue; demokrati, baseret på blot tilhørsforhold uden andre krav (uvidenhed!); og tyranni, baseret på én persons særstatus (alle andre er slaver).
mvh Nøvsen
__________________
Waste no more time argueing about what a good man should be. Be one.
Marcus Aurelius

Sidst redigeret af Neurosmølf; 31-08-2009 kl. 17:41. Årsag: tilføjelse
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2009, 18:36   #23
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
oligarki, baseret på folks formue
Eller er det måske den her kombineret med timokrati?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2009, 19:10   #24
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
timogarker ? hmm, lyder meget som navn på en amøbeart, men nogen tænker sikkert også sådan om vores styre, hehe

mvh Nøvsen
__________________
Waste no more time argueing about what a good man should be. Be one.
Marcus Aurelius
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2009, 21:22   #25
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jeg vil selvfølgelig gerne have at førtidspensionen, er uafhængig af
ægtefællens/samleverens indtægt.
Jeg synes også man skulle ændre kontanthjælpsmodtagernes ægtefælle-
forsørgelse, og hvad med alle dem som intet kan få?
Det kunne SF og S nok også score nogle stemmer på at ændre.

Sidst redigeret af Tanja; 01-09-2009 kl. 21:25.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2009, 00:05   #26
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tanja Se meddelelser
Jeg vil selvfølgelig gerne have at førtidspensionen, er uafhængig af
ægtefællens/samleverens indtægt.
Jeg synes også man skulle ændre kontanthjælpsmodtagernes ægtefælle-
forsørgelse, og hvad med alle dem som intet kan få?
Det kunne SF og S nok også score nogle stemmer på at ændre.
Tror der er god chance for, at S og SF samt EL vil have ændret disse ting, så det bliver fair... det er da hvad jeg har fået indtrykket af... men vi må også konstatere, at så snart disse partier taler om at ville "bruge penge" i pressen, så er de borgerlige partier der med det samme, og maler fanden på væggen om at en rød regering vil bruge penge , penge og atter penge, og vi så det allerede for nyligt, hvor de talte om netop at hæve førtidspensionerne med 5000 om året... K var ude med riven med det samme... og de vil fortsætte med at bakke deres brok op med at krisen gør at "det er der ikke råd til!"...

Desvære er jeg bange for, at de fleste "normale raske" borgere vil købe det argument, fordi de jo ikke selv har et større behov for dette "pengefrådseri", så jeg kan godt forstå hvis det er sådan, at de ikke skilter med det i opositionen, men bare tager fat på problemerne NÅR de er kommet til magten (ellers minder vi dem om det). Det er ikke skide smart at tale om at bruge penge på noget der ikke kommer de fleste danskere til gode op til et valg, og under en fortløbende krise... heller ikke selv om man kunne tage pengene fra de rigeste.

Da overførselsindkomsterne aldrig er interessant som politisk emne eller for de fleste vælgere, så tror jeg det er meget bedre for S og SF at vente med at gøre noget ved disse ting, til de har magten til det, og kan gøre som VKO hele tiden har gjort: lavet ændringer bag ryggen på de fleste intetanende danskere.... det har VKO jo gjort i og med at de har forværret hele velfærdssystemet bag ryggen på danskerne de sidste 8 år, så det burde vel være muligt også at forbedre det bag ryggen på dem, når de nu er så utroligt uopmærksomme.

MVH Razmo (der overvejer at blive spindoktor )

Sidst redigeret af Razmo; 02-09-2009 kl. 00:10.
  Besvar med citat
Gammel 02-09-2009, 22:15   #27
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jeg synes man skulle spare på militæret i Irak og Afganistan, desuden
kunne man spare på militæret i Danmark, ved kun at tage folk ind, som
vil videre indenfor militæret, det sidtnævnte har været foreslået af et
parti.

Jeg tror ikke den militære indsats i udlandet hjælper meget, ej heller
er så ønsket der.

Jeg gik desværre glip af ovennævnte debat, var det på DR 1 eller hvad?
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
så sker der noget delfiner Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 26-01-2012 15:06
hvad er det der sker i komunerne rundt omkring en beha Dit og Dat 1 12-06-2009 22:34
ENDELIG sker der noget! :D Camille Dit og Dat 1 10-06-2008 10:37
nu sker der noget ljg Spørgsmål ang fleksjob 21 06-12-2007 17:30
nu sker der noget ! annette Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 04-07-2007 19:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension