K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-04-2010, 13:14   #1
blueeyes
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: Vejle
Alder: 54
Indlæg: 7
Styrke: 0
blueeyes er ny på vejen
hvor finder jeg let læslige love og paragraffer?

Jeg har brug for et link til en side hvor jeg kan læse om love og pararaffer ang. sygdom, hjælp osv... aner ikke hvad sådan noget hedder?
blueeyes er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2010, 13:15   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Sygedagpengeloven er her: https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=30746

Og ellers kan du øverst på siden finde"NYTTIGE LINKS", prøv at kigge der om der er noget du kan bruge.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2010, 13:21   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg tror næppe at du finde nogle love som er letlæselige...

Vi har her på K10 prøvet at samle links til de vigtigste love...

Vi kalder vores side Nyttige Links og du finder dem i toppen af siden...

Retsinformation er det sted hvor lovene bliver lagt ind...

Nogle mennesker kan bedst bruge den side som hedder SocialJura

Hvis der er en specifik lov som du søger...så er du nød til at skrive lidt mere...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2010, 13:22   #4
Zania
Hvor skulle jeg ellers være
 
Zanias avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Lokation: Østjylland
Indlæg: 194
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Zania er ny på vejen
Måske kan fagforeningen hjælpe dig?
Zania er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2010, 13:49   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af blueeyes Se meddelelser
Jeg har brug for et link til en side hvor jeg kan læse om love og pararaffer ang. sygdom, hjælp osv... aner ikke hvad sådan noget hedder?
De vigtigste ting og mest basale ting som man har brug for at vide kan man læse her http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop og her er også link til andre ting man trænger til at få uddybet ...
  Besvar med citat
Gammel 21-04-2010, 14:29   #6
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Lover er ikke lette at læse, men på retsinformation.dk er de dog til at finde :-)
Det kræver tålmodighed... Men start med at læse overskrifterne for de forskellige afsnit, og zoom dig ind på hvad det er du søger oplysninger om...
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2010, 22:21   #7
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Og husk, at hvis i bruger retsinformationen, så bliver dokumenterne ikke opdateret.
Dvs. at sygedagpengeloven f.eks. ser ud som da den blev vedtaget, og for at få det samlede billede af, hvordan den ser ud i dag, så skal man kigge på vejledninger, bekendtgørelse og samtlige de lovopdateringer som er kommet siden.

Jeg synes klart, at socialjura er det nemmest tilgeængelige, fordi de har samlet det hele i et dokument.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 00:47   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg synes også at socialjura er god, også fordi princip-afgørelser er indføjet i relevant lov.

Husk dog at lovende griber ind i hianden.

Feks resikkerhedsloven gælder alle love, også forvaltningsloven.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 02:01   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg undskylder lige på forhånd at jeg lige låner tråden...men det jeg vil skrive passer perfekt ind her...

Jeg har haft skrevet til civilstyrelsen ang www.retsinformation.dk og at de love ikke bliver opdateret....feks sygedagpengeloven....

Jeg har også spurgt om ikke de ville kunne få faste links til de forskellige love...noget ala www.retsinformation.dk/Forms/lovomsygedagpenge så man ikke altid skal ud og finde den nye lov når en lov bliver opdateret...

På denne måde ville linket altid pege på den gældende lov...

Her er svaret fra dem....

Citat:
Kære Webmaster

Tak for din henvendelse til Retsinformation. Når en lov bliver ændret ved en ændringslov, er begge dokumenter i de fleste tilfælde fortsat gældende. Man skal derfor læse begge dokumenter for at finde ud af, hvad den aktuelle retstilstand er på området. Man tager udgangspunkt i den oprindelige lov, dvs. hovedloven, men må også se i ændringsloven for at finde ud af, hvilke bestemmelser i hovedloven, der er ændret eller sat ud af kraft ved ændringsloven. I dit eksempel er lov nr. 563 af 9. juni 2006 om sygedagpenge er derfor stadig den gældende hovedlov.

Ændringer bliver ikke skrevet sammen med den oprindelige lov eller den seneste lovbekendtgørelse, medmindre det pågældende ministerium beslutter det. Derfor kan man komme ud for, at man har fundet den rigtige lov i Retsinformation – f.eks. Lov om sygedagpenge – men at der findes ændringer, som ikke fremgår af lovteksten. De ændringer, der måtte være til loven, kan man se ved at klikke på de links, der er nævnt øverst i skærmbilledet under ”Senere ændringer til forskriften”.

Det pågældende dokument på Socialjura.dk er ikke en officiel forskrift, der er vedtaget af Folketinget eller en officiel sammenskrivning af hovedloven med senere ændringer udarbejdet af det pågældende ministerium, men er sandsynligvist frembragt af de ansvarlige for hjemmesiden.

Hvis dette giver anledning til yderligere spørgsmål i forbindelse med søgninger på retsinformation.dk, er du naturligvis velkommen til at kontakte Retsinformation på ny. Hvis du har spørgsmål til indholdet af forskrifterne på retsinformation.dk, skal jeg henvise dig til at rette henvendelse til den ansvarlige myndighed, som i dette tilfælde er Beskæftigelsesministeriet.

For så vidt angår dit spørgsmål om links, er vi bekendte med de udfordringer, der angår at gøre stabile links dynamiske. Det er desværre ikke umiddelbart muligt på nuværende tidspunkt at give en løsning, der understøtter dette. Først og fremmest skyldes dette, at vi ikke kan etablere en generisk løsning, der vil virke i alle tilfælde. Retsinformation vil f.eks. ikke vide, om lov om sygedagpenge vil forblive navngivet sådan.

Jeg skal beklage svartiden.

Venlig hilsen

XXX XXXXXX
Fuldmægtig

Civilstyrelsen
Retsinformation
Gyldenløvesgade 11, 2. sal
1600 København V
Af dette kan man se at det åbenbart må være Beskæftigelsesministeriet´s skyld at selve lovteksten i sygedagpengeloven ikke bliver samlet og opdateret så man kan se det hele i et dokument...

Jeg kan da kun anbefale alle at klage over dette til Beskæftigelsesministeriet...så de evt kunne tage sig sammen og få opdateret disse love på www.retsinformation.dk ....så vi alle...herunder også vi alm mennesker kan finde rundt i lovgivningen...

Det kan da ikke være rigtigt at det skal være så besværligt som overhovedet muligt...

Sålænge det forholder sig som det åbenbart gør...ja så kan jeg også kun anbefale at bruge www.socialjura.dk .....også selv om det ikke er en officiel side...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 10:29   #10
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
takker for dine anstrengelser, web

suk, ja, også dér må borgeren klage,hm....-men det kan jeg da også kun opfordre til!

Ja, det er da utroligt at lovgivningen sir at sagsgangen skal tilrettelægges så alle har mulighed for at medvirke.

Øhhh, hvordan hænger det lige sammen hvis ikke engang de ansvarlige kan finde ud af lovgivningen, bekendtgørelser og hva har vi her
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvor finder jeg paragraffer??? sandie86 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 21-03-2011 12:06
Hvor finder jeg . . . hobby4me Alt det andet 2 26-10-2010 21:53
love og paragraffer tije At søge førtidspension 12 03-09-2009 22:48
Hvor finder jeg... Risa Alt det andet 4 27-07-2008 08:56
Love og paragraffer for fleksjob zuza Nyt om loven 0 28-11-2007 14:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension