K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-07-2010, 14:42   #1
frupia1
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 270
Styrke: 16
frupia1 er ny på vejen
Hvornår er man social bedrager

Nogen der ved ? Må man invitere hinanden på aftensmad ca 2 gange om ugen? Må man sove sammen ca en weekend om måneden ? Må jeg lejlighedsvis låne hans bil ?
frupia1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2010, 14:51   #2
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Selvfølgelig må man have en kæreste selvom man er på overførselsindkomst. Problemet opstår når/hvis I begynder decideret at leve sammen i et ægteskabslignende forhold - men have hver jeres adresse.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2010, 14:55   #3
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
FruPia..
Jeg tror ikke at der er en regel for om I må spise sammen 2x pr uge eller om du låner hans bil.. eller for den sags skyld.. hvor ofte I sover sammen...

Hvis du vil høre hvordan lige din kommune stiller sig til de spørgsmål, så kontakter du da bare kommunen...
Største delen af DKs kommuner har ansat dyneløftere.. så du kan jo bede om at snakke med dem... de burde vide det om nogen

Jeg mener at problemet først kommer når man reelt set bor sammen - men overfor ens kommune er enlig.. hvor ens partner har et værelse eller en co adr ude i byen.. så er man social bedrager.. alt det der med at spise ... sove sammen er sørme da i småtings afd..
Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2010, 14:55   #4
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
socialbedrager er i min verden. hvis du bor/lever sammen med ex, men vedkommende har andren adresse.

hvor du modtager div. ydelser fra kommunen det være sig boligtilskud, ekstra børnepenge m.m.

men der er i min verden.

selvfølgelig må man gerne spise sammen engang imellem, det er jo hvis der er børn en fordel, så børnene kan se mor/ far kan godt være i samme rum uden at skændes eller hvad der nu måtte være.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2010, 15:24   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Mine børns Far bor her i perioder, grundet mine psykiske skavanker, ligesom han også ret ofte hjælper mig med indkøb, spiser her osv
Dette ved kommunen godt, da det i mine svære perioder, er et must at han er her og hjælper mig (det sparer også kommunen penge!)...så det har de accepteret med smil og ord som,, du er heldig du har ham'' osv.

Men dertil skal også siges, at vi ikke deler økonomi, regninger, seng eller andet ''samlivsagtigt'' dog har vi engang imellem splejset til en culottesteg eller sådan noget hvis det har været den tid på måneden, hvor jeg har kørt lidt på pumperne. Eller splejset til en cykel til en af ungerne.....

Men ok, det samme kan også skrives om min Mor! Vi splejser også engang imellem til noget lækkert mad, en cykel osv, ligesom hun også er her i længere perioder hvis der er noget jeg har brug for hjælp til....

Man skal også passe på med, at man ikke får brændt hele sit netværk af...

Iøvrigt tror jeg godt man ved inderst inde, hvis man har rent mel i posen eller ej!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2010, 15:56   #6
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Det er jo heldigvis tilladt at have et socialt liv selvom man er på overførselsindkomst *gg*
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2010, 16:46   #7
frupia1
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 270
Styrke: 16
frupia1 er ny på vejen
Det er kun en ven

Men det kan man jo ikke bruge overfor kommunen. Har ingen kæreste. Ved heller ikke lige hvor jeg skulle finde sådan en
frupia1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2010, 16:52   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af frupia1 Se meddelelser
Men det kan man jo ikke bruge overfor kommunen. Har ingen kæreste. Ved heller ikke lige hvor jeg skulle finde sådan en
det som du skrev i dit første indlæg må du godt
samt det er alså kommunen der skal bevise i lever som et "ægteskab".



et rigtig fint point
Iøvrigt tror jeg godt man ved inderst inde, hvis man har rent mel i posen eller ej.

hyg du dig bare med din gode ven
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2010, 18:14   #9
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af frupia1 Se meddelelser
Men det kan man jo ikke bruge overfor kommunen. Har ingen kæreste. Ved heller ikke lige hvor jeg skulle finde sådan en
Så forstår jeg ikke hvad det er du spørger om.

Det du beskriver er jo bare et helt almindeligt bekendtskab... Det er ikke unormalt at have nogen overnattende eller sove hos dem fra tid til anden, og selvfølgelig må man spise sammen med andre mennesker.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2010, 19:47   #10
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Så forstår jeg ikke hvad det er du spørger om.

Det du beskriver er jo bare et helt almindeligt bekendtskab... Det er ikke unormalt at have nogen overnattende eller sove hos dem fra tid til anden, og selvfølgelig må man spise sammen med andre mennesker.
Helt enig med jer
Man ved godt selv hvornår man snyder -
gør man ikke det, ja så er det jo op til kommunen,
at bevise det modsatte, skulle de beskylde en for, at gøre det.
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
"Social Bedrager" vandt over Holbæk Kommune buster Politik og Samfund 1 24-08-2011 08:36
social bedrageri hvornår ? nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 01-07-2011 13:58
Jeg er social-liberal logikeren Politik og Samfund 7 12-04-2011 16:31
www.social.dk ????? zuza Dit og Dat 2 18-07-2008 14:47
Kommunal dyneløfter er bedrager zuza Dit og Dat 0 25-04-2008 10:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension