K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-06-2015, 16:47   #1
ConcordiaPan
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2015
Lokation: Århus
Indlæg: 3
Styrke: 0
ConcordiaPan er ny på vejen
I klemme i systemet

Hej allesammen!
Jeg er ny herinde, så håber i vil bære over med mig, hvis jeg har lagt mit emne forkert.

Jeg har en psykisk sygdom, og er på depotmedicin.
Jeg er lige afsluttet et behandlingsforløb, og startet et nyt.

I sidste uge skulle jeg have min medicin, men da jeg ikke kunne overskue at tage til lægen, (har 15 km til min læge), ringede jeg og snakkede med min gamle behandler KM.
KM siger at jeg skal tage op på det nærmeste lokalcenter og få min medicin.

Jeg ringer så til min nye behandler MS, og aftaler at MS skal ringe til lokalcentret, for at aftale dette. Da MS ikke kan få fat på dem, tager jeg derop, og tager en snak med dem.
Jeg skulle komme om fredagen, da de først havde åbent der, og skulle tage mit medicinskema med.

Det gør jeg så. Men sygeplejersken på lokalcentret, kunne ikke se på mit medicinskema, hvornår jeg havde fået mit medicin sidst. Så hun ringer først til MS, som siger at det skal KM klare, da jeg havde fået mit medicin hos dem sidst. Så sygeplejersken ringer til KM som ikke vil oplyse dette og siger at det skal MS klarer. Dette får jeg så at vide, og blev rigtig ked af det, da jeg ikke har råd til også at købe piller.
Jeg følte mig fortabt, og sad totalt uforstående overfor, at de ikke kunne oplyse en dato ...

Jeg ringede så i dag til MS, som kun verfede mig af, og ikke følte ville høre på mig.
Efterfølgende ringede jeg så til psyk rådgivningen, fordi jeg bare sad og græd og græd. Jeg fik da at vide, at jeg skulle ringe til begge behandlere, og få en snak. Ringede først til KM men kunne ikke få fat på denne. Ringede så til MS, som verfede mig af, jeg forsøgte at forklare hende at jeg ikke kunne mødes med MS face-2-face, men gerne ville have en telefonsamtale. Hvorefter jeg får at vide, at jeg skulle tænke over det til i morgen.

Problemet i det store hele er, at hvis jeg skal mødes med MS, så er der garanti for at jeg får det fysisk dårligt, dum mave, hovedpine, kvalme og opkast, derfor vil jeg gerne have en telefonsamtale. Men det mener MS ikke hun kan give mig.
Så nu føler jeg mig egentligt klemt totalt fast, i en situation jeg ikke kan håndtere ..

Hvad gør man lige?

Btw skal det lige siges, at jeg fik min medicin fredag aften. Så den er ikke et problem længere.

Sidst redigeret af ConcordiaPan; 15-06-2015 kl. 17:11.
ConcordiaPan er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2015, 19:03   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu aner jeg intet om psykiske sygdomme og medicin dertil....

Men har du mulighed for at kunne skifte MS ud med en ny....

Det andet du kan gøre...hvis du nu skal tvinges til et møde...ja det er at tage en bisidder med....

Det plejer at få selv de værste til at slappe lidt af...når der er flere der lytter med på samtalen...

SÅ mit bedste råd...forudsat at du ikke kan skifte MS ud...ja det er en bisidder....optag evt samtalen så du har "bevis/dokumentation" hvis det skulle gå hen og blive ubehageligt...

Et andet senario kunne være at du har ringet til MS på et "forkert/fortravlet/stresset" tidspunkt....og det er derfor du føler du er blevet "verfet" af...

Nu ved jeg ikke hvor mange gange du har mødt eller hvor godt du kender MS....

Men jeg ved da at man hurtigt kan have taget fejl....specielt hvis du har haft ringet på et travlt eller stresset tidspunkt...

Ved det fra min egen læge...hun kan dælme lyde ret ubehagelig i telefonen alt efter tidspunkt jeg ringer....

Men hun er det sødeste mennesker der kan gå rundt på denne jord når man sidder overfor hende...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2015, 20:46   #3
ConcordiaPan
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2015
Lokation: Århus
Indlæg: 3
Styrke: 0
ConcordiaPan er ny på vejen
Jeg regner med at høre efter en ny behandler, da hun flere gange har misforstået hvad jeg har sagt, og troet hun skulle noget helt andet.

Hun har slet ikke lydt stresset eller kort for hovedet.
Det føles mere som om, hun ikke ønsker at lytte til mig, men jeg ved bedst agtigt.

Ved ikke om du kan følge mig?
ConcordiaPan er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2015, 21:04   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu er det ikke altid at man kan høre på folk om de er stresset eller har travlt....det var egentlig også kun skrevet for at du måske kunne give MS en chance mere...specielt hvis du kun har haft en enkelt samtale over telefonen med personen..

Men jeg kan sagtens følge dig...og jeg har da også haft mødt sådanne mennesker...

En del læger er sådan desværre....de ved altid bedst...tror de ihvertfald...

Har du kun haft noget med MS at gøre over telefonen...eller har du også mødt personen...sådan ansigt til ansigt...

Det bedste råd jeg kan give dig...ja det er at tage en bisidder med...helst en som kender dig og som måske kan komme med input under samtalen..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2015, 23:28   #5
ConcordiaPan
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2015
Lokation: Århus
Indlæg: 3
Styrke: 0
ConcordiaPan er ny på vejen
Jeg har også mødt hende face-2-face 2 gange, MS er speciel, og hun virker ikke anderledes når jeg snakker i telefon med MS.
Problemet er, tror jeg, at vi ikke er det rigtige match, så at sige, tror ikke hun er den rigtige behandler for mig.
Men tror også at jeg vil tage en bisidder med næste gang :-)
ConcordiaPan er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2015, 23:58   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det plejer at få folk til at opfører sig nogenlunde ordentligt når man har en bissider med...så det er nok en god ide...

Og ja hvis du har mødt hende face 2 face og stadig har samme følelse ang hende....så er den jo nok rigtig nok...

Du må se om ikke du kan få en behandler som du "klikker med"....det er vigtigt hvis man skal få noget ud af det...

Fint at du ikke har problemer med medicinen mere...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension