K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-04-2009, 22:21   #11
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
Det kan vi kun være 100% enige om morgause... ingen tvivl der... og de eneste der kan gøre noget ved det... det er VKO, for de har magten enehændigt... og man må jo sige, at det ikke ligefrem ser ud til at der ønskes rettet op på disse ting.

Derfor er jeg rød (ups! ... sorry, wrong section )
Jeg synes jo så, at loven er fin nok. Det er kommunerne, der skal tage sig sammen og forvalte den i den ånd, den er skrevet.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2009, 22:46   #12
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Morgause Se meddelelser
Jeg synes jo så, at loven er fin nok. Det er kommunerne, der skal tage sig sammen og forvalte den i den ånd, den er skrevet.
Ja loven er fin nok... men hvis loven kan bøjes så meget at den både kan være human, og inhuman indenfor lovens rammer, og kommunerne får frit valg til at bestemme fordi regeringen ikke gider blande sig, hvad er loven så værd?

Hvor længe skal vi rose en flexibel lovgivning, som bliver misbrugt af kassetænkere og fordomsfulde mennesker i systemet?

Vi må ikke give sagsbehandlerne skylden, for det er deres ledelse der styrer dem.

Vi må ikke bebrejde ledelsen, for det er regeringen der styrer kommunernes økonomi og presser dem til det.

Vi må heller ikke give politikerne skylden, for de har givet ansvaret til kommunerne og forventer at de overholder dem, ellers kan man jo bare klage.

ping, pong, ping, pong.... og hvem går det ud over?
  Besvar med citat
Gammel 27-04-2009, 23:02   #13
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
Ja loven er fin nok... men hvis loven kan bøjes så meget at den både kan være human, og inhuman indenfor lovens rammer, og kommunerne får frit valg til at bestemme fordi regeringen ikke gider blande sig, hvad er loven så værd?

Hvor længe skal vi rose en flexibel lovgivning, som bliver misbrugt af kassetænkere og fordomsfulde mennesker i systemet?

Vi må ikke give sagsbehandlerne skylden, for det er deres ledelse der styrer dem.

Vi må ikke bebrejde ledelsen, for det er regeringen der styrer kommunernes økonomi og presser dem til det.

Vi må heller ikke give politikerne skylden, for de har givet ansvaret til kommunerne og forventer at de overholder dem, ellers kan man jo bare klage.

ping, pong, ping, pong.... og hvem går det ud over?

Jeg giver kommunernes ledelse skylden. Det virker for mig.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2009, 23:21   #14
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Morgause Se meddelelser
Jeg giver kommunernes ledelse skylden. Det virker for mig.
Det er også der problemet opstår, det er jeg enig i... og de "brodne ideologier" breder sig nedad i systemet derfra... og på det grundlag kan jeg som sådan godt se, at det ikke er lovgivningen, og dem der har lavet lovgivningen der kan klantres for at de "sorte tanker" udspringer fra ledelserne.

Men når det så er sagt, så ønsker jeg at politikerne, som laver og HAR lavet den lovgivning ledelserne er underlagt, bliver konfronteret med den måde loven forvaltes på af ledelserne i kommunerne, og TAGER STILLING TIL, om de mener det er retfærdigt det ledelserne vælger at praktisere lovene ud fra.

Det er på det punkt jeg synes at VKO som regering har spillet falit, for de vil IKKE blande sig, og siger at loven er lavet så den er fleksibel nok, og at det er op til borgerne at klage over den praksis der føres fra ledelsen.

Jeg synes bare at det er at vaske hænderne lige lidt for meget, når de er vel vidne til, at SÅ MANGE kommuner kører dette kassetænknings spil, og at problemerne er så massive som de er... det giver et indtryk af to muligheder:

1. De er bedøvende ligeglade.
2. De er enig i måden hvorpå ledelserne forvalter loven de har lavet.

begge dele får MIG til at tvære ansvaret af på dem også, for det er dem der har magten til at skrive cirkulærer og vejledninger der tvinger kommunerne til at forvalte en bøjelig lov så loven bliver menneskeligt praktiseret.

Desvære er det TYDELIGT, at når man læser LOVENS ord... så ser det fint ud, men når man læser beskæftigelsesministeriets cirkulærer og vejledninger, så tegner der sig et billede der favoriserer NETOP de brodne kar i kommunernes ledelser, og praktisk taget giver incitament til at den dårlige forvaltning bliver udført... her har Hjort haft en stor finger med i spillet efter min mening, og hvordan kan man så sige, at regeringen ikke har en del af skylden?

Jeg har svært ved at se andet.

Sidst redigeret af Razmo; 27-04-2009 kl. 23:26.
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
værd at vide når du er flexjobber bhsas Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 14 07-04-2011 20:39
Velfærdsministeriet bliver nedlagt Webmaster K10 Nyheder 0 07-04-2009 08:50
Kan Velfærdsministeriet have en finger med i spillet ? Thelma Dit og Dat 18 06-12-2008 10:05
Nok værd at følge med i Hejdien Dit og Dat 0 20-06-2008 02:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension