K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-03-2010, 08:39   #1
sniffeline
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2010
Lokation: Danmark
Indlæg: 145
Styrke: 15
sniffeline er ny på vejen
Velkommen i det danske system

Gad vide om denne artikel kan skabe fokus på alle de problemmer der er med det danske systems sagsbehandling?
http://jp.dk/indland/article2001964.ece

Man kan vel sige: Velkommen i klubben
sniffeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2010, 11:12   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
forstå faktisk ikke det er kommunerne som skal hjælpe, det burde være forsvaret selv.
så erfaringerne også kan beholdes.

men har snart svært ved at sige kommune og hjælp i samme sætning.
Men ja Velkommen i klubben
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2010, 13:40   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
åh jo, vi kan jo kun håbe at jo flere artikler der kommer jo større fokus.

Problematikken er netop for soldaterne når de har brug for hjælpemidlerne at det er kommunekassen der skal betale.

Kommunen har jo kun afsat et vist beløb på denne konto og kommer der blot en en enkelt borger som skal have fx en benprotese ja, så ryger der 1mill alene til den ene borger!

Jeg vidste ikke at en benprotese er så dyr, det er da fuldstændig vildt og lyder absurd i mine ører!

Er man så som kommune så "uheldig" at være kaserneby ja, så er det da ulige fordelt ikk´

JO vi kan kun være enige om at det burde være Staten/Forsvaret selv som bekostede hjælp til de hjemvendte soldater fx.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2010, 17:17   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Sagsbehandlere her love og regler at følge. Hvis man ikke kan få hjælpemidler iht. det der står i loven, så giver de afslag. Man kan ikke bare få alverdens ting.
Faktisk giver hospitalet også hjælpemidler, og de skal hjælpe de her soldater med genoptræning. Så nogengange forstår jeg ikke, at hospitalet ikke hjælper dem yderligere.
Iøvrigt kan de som får afslag klage videre i kommunens system, hvis de selv mener, de burde få det søgte hjælpemiddel. Kan ikke se i artiklen, at de har gjort det.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2010, 19:03   #5
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
curls, ked af at sige det, men det handler igen igen om refusion

Alt der bliver henvist til af hospitalerne -lige meget hvor i landet- ja, det kræves retur af borgerens hjemkommune!

Så i realiteten kan du få behandling i Nordjylland(det er jo det der med frit valgs ordningen) -men søger/anbefaler hospitalet et hjælpemiddel til borgeren, ja så ryger regningen fluks videre til borgerens hjemkommune!

Jeg véd at man fx i AVS Slagelse har gang i dette område(har netop været til gen.forsamling ) og kan forstå at det er mere end svært at få råbt nogen som helst op, om det urimelige i det hele.

Men du har selvfølgelig ret i, at de kan klage videre og får de så ret og skal have hjælpemidlet, ja, så er der jo andre steder der skal spares i kommunen-suk

Nej, personligt er jeg også af den mening at det må være staten/forsvaret der må holde for.
Soldaterne bliver jo udsendt i DK´s tjeneste(om man er enig eller ej i den nuværende krig!)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2010, 19:20   #6
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
åh jo, vi kan jo kun håbe at jo flere artikler der kommer jo større fokus.

Problematikken er netop for soldaterne når de har brug for hjælpemidlerne at det er kommunekassen der skal betale.

Kommunen har jo kun afsat et vist beløb på denne konto og kommer der blot en en enkelt borger som skal have fx en benprotese ja, så ryger der 1mill alene til den ene borger!

Jeg vidste ikke at en benprotese er så dyr, det er da fuldstændig vildt og lyder absurd i mine ører!

Er man så som kommune så "uheldig" at være kaserneby ja, så er det da ulige fordelt ikk´

JO vi kan kun være enige om at det burde være Staten/Forsvaret selv som bekostede hjælp til de hjemvendte soldater fx.
Soldaterne der melder sig frivilligt, bør således være sikret hjælp når de vender hjem, og det både fysisk og psykisk.
Forsvaret har de lægelige konsekvenser for hver enkelt hjemvendt soldat, og skal således sørge for at de får et værdigt liv igen.

Hjemvende tilskadekomne soldater skal da ikke søge, om de er berettiget til hjælp, for det er de!

Citat:
Problematikken er netop for soldaterne når de har brug for hjælpemidlerne at det er kommunekassen der skal betale.
Staten/Forsvaret skal inden udsendelsen underskrive et dokument, der sikrer dem hurtig hjælp til behandling, hjælpemidler eller boligforandring!

At overlade hjemvendte soldater til kommunerne er, at gøre grin med frivilligheden!
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2010, 19:38   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
curls, ked af at sige det, men det handler igen igen om refusion
Buster nej det handler ikke bare om refusion. Det handler om, om de er berettiget til det, der står i lovgivningen. Benprotese er de selvfølgelig berettiget til. Det er ikke det, de har fået afslag på. De får afslag på andre ting, for at få det endnu bedre....

Jeg siger det, fordi jeg selv arbejder med hjælpemidler, så derfor.

Forsvaret siger selv i artiklen f.eks. at en løbeprotese kan hjælpe dem tilbage til arbejdspladsen (forsvaret). Skulle en kommune betale for det? Nej! De HAR fået en benprotese, som de kan komme med med. Så det er ikke selve benprotese eller armprotese, det handler om. En løbeprotese har langt flere funktioner end en almindelig benprotese, som de er berettiget til. Men de kan jo godt få løbeprotese, men skal så selv betale differencen fra en alm. og op til en dyrere til det, de gerne vil have. Det har de åbenbart valgt ikke at gøre, ikke selv betale for det. Her kunne forsvaret måske godt selv give nogle penge, når de f.eks. gerne vil have dem tilbage til forsvaret. Det kunne være en fin løsning, synes jeg.
Man skal forstå, hvad lovgivningen siger om hjælpemidler for at at kunne sætte sig ind i, hvorfor det er sådan.

Synes den idé som Benny kommer med er rigtig god.

Sidst redigeret af curls; 07-03-2010 kl. 19:41.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2010, 01:32   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Frivillighed er der alle steder, også i de udsatte job.

Jeg mener derfor ikke at syge /tilskadekomne skal forskelsbehandles uanset hvordan det er hændt.

Skal en selvforskyldt skade, eks. rygerlunger, kørt for stærkt, sprunget ud med faldskærm, skal de så bagerst i køen? eller måske slet ikke have hjælp?
Nej, hjælpen skal være ens for alle.

Der skal derimod skabes bedre mulighed for at syge/handicappede virkelig får mulighed for at deltage i samfundet efter bedste evne, ved at alle får tilbudt den hjælp de har brug for.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forsker kritiserer det danske sociale system buster Politik og Samfund 2 30-12-2010 18:26
8 danske krigsveteraner bor i de danske skove! Ninja Politik og Samfund 15 26-06-2010 16:27
velkommen ind i 2010 Angelsbaby Spørgsmål ang fleksjob 7 10-01-2010 16:38
Fatter ikke det danske system hagedorn Spørgsmål ang fleksjob 18 05-08-2009 16:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension