K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-01-2006, 21:58   #11
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: om at flytte til ny kommune

Det kunne være rigtig interessant hvis den person der klagede - klagede videre i systemet og fik taget sagen op som principiel.

Må indrømme at det er lidt sort - og det er jo ressourcespild, at en ny sagsbehandler i den nye kommune skal bruge tid og ressourcer på at visitere en til fleksjob, som allerede er visiteret. For slet ikke at tale om ressourcespild for den person det omhandler - men ja ja, typisk dansk et eller andet sted.
For selvfølgelig hvis du flytter fra Mols til Skagen, er der selvfølgelig en klimaændring, og det kan jo være man fungerer optimalt i Skagen.....

Det er altså lidt sort og kan godt blive lidt forarget - MEN, det jeg tror der bliver taget højde for er, at hvis man som almindelig lønmodtager flytter fra en landsdel til en anden og siger sit arbejde op bliver det betragtet som selvforskyldt og det skal vel også gælde fleksere - man kan så sige, som tidligere er skrevet i denne tråd - at almindelige lønmodtagere har "fordelen" ved at de får 5 ugers karantæne, og den "fordel" har en flekser åbenbart ikke.
jeg nægter simpelthen at tro på, at den ville holde i en retssag - nogen der vil bringe sagen i retten......?
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2006, 01:13   #12
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
RE: om at flytte til ny kommune

Sikke noget rod. Jeg kan ikke rigtig hitte rundt i al denne snak. Jeg læser nok hvad jeg vil Men for at få mig til at forstå det ret så
Når man er ledig flekser, så kan man flytte hvorhen man vil uden at miste ret til ledighedsydelse men hvis man har et fleksjob og opsiger dette så kan man ikke? Sådan groft skåret ud?
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2006, 01:49   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: om at flytte til ny kommune

Susanne...ja det ser sådan ud, er du ledig er kan du flytte hvor hen du vil
Er du i fleksjob er du stavnsbundet, du kan vælge mellem at blive hvor dit arbejde er, eller at flytte og skulle starte helt forfra med at blive visiteret helt forfra.. :@:@:@

Snak om forskelsbehandling og stavnsbinding anno 2006 :@:@

(eller tror de inde i ankestyrelsen at frisk luft i en anden kommune gør rask.. så er jeg den der er flyttet he he B))
  Besvar med citat
Gammel 27-01-2006, 21:11   #14
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: om at flytte til ny kommune

Er der ikke en der vil bringe sagen for retten ?

Syntes det er en god idee fra Pia.

Stavnsbinding...nej for fanden.

Længe leve friheden.B):|:@



Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2006, 21:21   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: om at flytte til ny kommune

Jo det ville jeg gerne, men det forudsætter at man har en sag

og det har jeg jo ikke da det jo ikke er mig der har oplevet det he he ...

derfor har jeg sendt afgørelsen til en sagsbehandler jeg har kontakt med i 3F og hun har sendt den videre i systemet, så må vi se om det er noget de vil gøre noget ved det...

Vi har et par ideer mere, men jeg laver en tråd på et tidspunkt om hvad vi kan gøre (sådan at resten af Danmark også ved at luftforandring gør rask:|) så læg hovderne i blød ... hvad kan vi gøre ved det her... hvordan kan vi protestere selv om det ikke er os det går ud over ???

Næste gang kan det være en af os det gik ud over, så sådanne huller i loven burde der gøres noget ved... så kom med ideer
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flytte kommune Daniel09 Alt det andet 0 10-09-2012 15:36
Flytte kommune Lykkefod Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 31-08-2011 09:14
Flytte kommune. boowam Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 21-11-2010 10:03
flytte kommune viviras Alt det andet 4 12-01-2010 09:22
flytte til ny kommune ? jbm Alt det andet 10 28-02-2009 17:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension