K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-10-2011, 09:55   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Træk huslejen i kontanthjælpen foreslår Byrådsmedlem

"Hvordan undgår man, at flere bliver sat på gaden? Effektiv, tidlig vejledning og væk med de lave starthjælpssatser, lyder nogle af svarene på AGORA"

http://www.dknyt.dk/sider/artikel.php?id=57849

"Mange har uorden i økonomien
Næsten halvdelen af dem som bliver smidt på gaden, har arbejde, men mangler overblik over deres økonomi, skriver MF og socialordfører Tom Behnke (K), der henviser til en SFI rapport fra 2008. Et andet problem påpeget af Behnke er, at cirka halvdelen glemmer at søge boligstøtte. Ifølge Behnke kan problemet undgås, ved at kommuner sætter tidligt ind med fremskudt rådgivning."

Øhh...kære TB ska vi ikke bare kalde det ved dets rette navn: der ER ingen rådgivning!

-i har jo bla selv været med til at skære ned på den RET som borgeren har til at blive rådgivet, trods det, at vi alle betaler Skat, pligtskyldigst!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2011, 10:38   #2
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Sidste kommunens/Socialcenters vejledning har kostet mig 20.000 kr. og et par uger uden tag over hoved/husvild. Sagen ligger nu i Det Sociale Nævn, og med alt sandsynlighed vil jeg efterfølgende stævne kommunen igen og kræve en erstatning!

Med venlig hilsen til Københavns Kommune
http://www.youtube.com/watch?v=HQmmM_qwG4k

Det er helt til grin hvordan Socialcenter prøver nu at viske sin “ vejledning ” til mig væk, ved at udlede at sende til Det Sociale Nævn den faktiske og relevante dokumentation i sagen .
Men nu har jeg selv gjort det for Socialcentret.

Jeg råder jer alle sammen, til at gemme alt dokumentation som I har fået fra kommunen, fordi helt sikker så få I brug for den, på et eller andet tidspunkt.

Det er vanvid hvad der foregår. Kommunens løgn, fup og bedrag forsætter med fuld power.

De kommunale skrankepaver er totalt ligeglade med lovgivningen og bevist misvejleder folk på mere og mere uspekuleret måde.

Sidst redigeret af Karo; 22-10-2011 kl. 11:28.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2011, 10:57   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Selv på kontanthjælp, kan man ikke få pengene til at række, hvis man også har mange udgifter til medicin, træning, kørsel mv.

Ergo handler det altså om at lave et realistisk buget, af kommunen, og ikke at borgere nødvendigvis er dårlige til at betale. Selv med boligstøtte, som der jo er loft på.

Kontanthjælpen er jo IKKE baseret på, at man selv skal betale for høje behandlingsudgifter oa.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2011, 11:05   #4
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Mens jeg var på KH og kæmpede for min pension, har jeg brugt flere tusinde kroner på printer, scanner, internetforbindelse, rekomenderede breve til jobcenter, kommunen, mv.

Jeg vil helst udlede at beskrive de netter hvor jeg lå sulten og kunne ikke sove af den grund.

Føj for ******* siger jeg bare…..
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2011, 12:14   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen den løsning findes jo allerede...

Da jeg var på kontanthjælp i mine tidlige dage, så kunne jeg simpelthen ikke få enderne til at mødes, og min største frygt var huslejen som jeg ved flere lejligheder blev nødt til at lade være med at betale.....og der fik jeg den aftale med kommunen, at de trak huslejen i kontanthjælpen, så jeg i det mindste havde tag over hovedet. At jeg så i lange perioder måtte leve i mørke og uden køleskab/komfur fordi jeg ikke kunne betale lysregningen, er så en anden sag......

Min pointe er bare, at muligheden findes såfremt borgerne gerne vil have kommunen styrer ens økonomi. Eller blot betaler ens faste udgifter.

På et tidspunkt gav jeg alle mine regninger til sagsbehandleren (efter hendes egen opfordring), og i det første kvartal bad hun mig komme til møde - hun kunne ikke få pengene til at række

Som jeg har skrevet herinde af flere omgange, så har jeg en pæn indkomst, men grundet klatgæld, gæld, restance og manglende budget, har jeg i årevis levet for mellem 2500-4500 mig og 4 børn om måneden.

Efter bankrådgiveren har smurt ærmerne op og har lagt budget, sammenlagt mine lån (dyr klatgæld og gæld), har hun fået tryllet mellem 10.000 og 13.500 kr sammen om måneden som er mit rådighedsbeløb når alle udgifter er betalt.

Grunden til at det svinger mellem 10.000 og 13.500 kr er, at jeg ikke har lysregningen med i budgettet, så det kvartal hvor lysregningen kommer, har jeg 10.000 kr. Den kan først komme ind i budgettet fra Januar.

Så der kan ofte frigives flere midler hvis man har en god bankrådgiver med godt overblik, og som er villig til at indfri de dyre gældsposter og samle dem under ét, til en meget billigere rente/og afdrag.....
Specielt hvis man som jeg, har penge der kommer ind hvert kvartal, og ligeledes har kvartalsregninger, der meget meget nemt er det der får båden til at tippe.....

Så jeg synes det er en fed ide hvis kommunerne hjælper borgerne med at få orden i økonomien, men det skal være FRIVILLIGT og det skal føles som en hjælp, og ikke en straf! Ligesom man skal kunne takke NEJ, hvis man ikke er interesseret og selv har styr på det - det er jo ikke ALLE der har problemer med regninger.

Sidst redigeret af Ninja; 22-10-2011 kl. 12:30.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2011, 15:34   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Så jeg synes det er en fed ide hvis kommunerne hjælper borgerne med at få orden i økonomien, men det skal være FRIVILLIGT og det skal føles som en hjælp, og ikke en straf! Ligesom man skal kunne takke NEJ, hvis man ikke er interesseret og selv har styr på det - det er jo ikke ALLE der har problemer med regninger.
Jeg kan frygte, at mange vil takke nej, enten fordi de opfatter det som snageri eller fordi de tror, at de har tjek på deres økonomi.

Hvis man har tjek på sin økonomi kan det jo ikke være et problem lige at troppe op, vise budget ell.l. frem, og så farvel igen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2011, 16:17   #7
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hvis man har tjek på sin økonomi kan det jo ikke være et problem lige at troppe op, vise budget ell.l. frem, og så farvel igen.
Sådan kan kun tænke en person som har været afhængig af offentlige ydelser i årevis. Et menneske ved sit fulde fem vil aldrig blotte sit liv overfor kommunen.

Og hvorfor skulle man gøre det, nå alt er ok?, for at få et slikkepind i premie fra kommunen måske. ?

Med et trillestav i kommunens i hånd og folk på kontanthjælp få ingen problemer med at betaler husleje og alle deres problemer blive løst, fordi kommunen vil kikke på deres budget. Ønske tanke for de mist naive vil jeg mene.

Et nyt børnehave for de voksne i Danmark er på vej.

Folk må selv tage ansvar for deres liv, alt andet er vejen til total kontrol og fratagelse af retten til, at live som en selvstændig person.

Først hold de folk som gidsler på kontanthjælpen i årevis og nu, ok... ja, vil de så meget gerne hjælpe dem på den rette vej.

Ja få kvalme nå jeg læser sådan noget.

Sidst redigeret af Karo; 22-10-2011 kl. 16:22.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2011, 16:20   #8
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
Man kunne jo også overveje om det i nogen tilfælde var fordi de ikke havde råd til at flytte til noget billigere, men heller ikke råd til at blive boende.

Hvad gør man så..

Jo, man bliver smidt ud, og derefter kan kommunen sættes på opgaven. Det er nok meget i København det foregår, det er nemlig stort set umuligt at finde en billig lejlighed dér.

Der er naturligvis også dem som har misbrugsproblemer eller lign. Der kan det være en god ide at det bliver betalt ud af feks. kontanthjælpen før den bliver udbetalt så det i det mindste er på plads og de ikke på den måde skaber (endnu) flere problemer for sig selv. Det er nok noget jeg ville anbefale en misbrugskonsulent at være inde over..

Så er der dem som bare ikke har styr på økonomien.. jeg har lidt svært ved at se hvordan man kan 'glemme' at betale sin husleje, hvis den kører over PBS eller en bankoverførsel til den første i måneden. Så har man helt bevidst afmeldt den..

Og nej, det der med at kommunen skal styre det som udgangspunkt er bare.. det ville godt nok være modbydeligt hvis man skulle rende rundt og vise dem sit budget når det ikke er nødvendigt.
Experimental er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2011, 16:45   #9
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Experimental Se meddelelser
.. jeg har lidt svært ved at se hvordan man kan 'glemme' at betale sin husleje, hvis den kører over PBS eller en bankoverførsel til den første i måneden. Så har man helt bevidst afmeldt den..
En løsning på problemet kan netop være et krav til udlejer, at udlejeren kan opkræve husleje KUN via en PBS aftale gennem bankoverførsel. Alle har jo løn/nemkonto i DK.

Sidst redigeret af Karo; 22-10-2011 kl. 16:53.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2011, 18:31   #10
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis man ikke kan styre sine egen penge
så kan indholdelse til husleje være en rigtig god idé

der er desværre rigtig mange som ikke kan styre deres økonomi
mange er vandt til at få alt og når de skal stå på egen ben, kan de slet ikke styre det

bor selv sammen med en som ikke kan styre det
hans pension bliver udbetalt 2 gange om månden
og huslejen på bostedet bliver trukket inden penge kommer til udbetaling

Men han har selv sagt Ja til den ordning og det gør en stor forskel
ellers bliver man jo faktisk umyndiggjort
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Pludselig modregning i kontanthjælpen.. BubberDK Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 38 28-09-2012 06:36
fradrag i kontanthjælpen havheks Alt det andet 8 12-08-2012 12:40
HK foreslår ændringer i fleksjobreformen supersus Politik og Samfund 0 23-03-2012 13:40
LO foreslår fattigdomsgrænse buster Politik og Samfund 11 22-02-2010 08:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension