K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-10-2011, 00:54   #11
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Ja eller 12 år, hvis det da ikke bliver en bahandlingsdom for "sindsyg i gerningsøjeblikket" (eller er det kun i USA den kan bruges?)

Godnat
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2011, 00:58   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg kommer altid til at tænke på Maria Møller Christensen sagen, hvor de anholdt ham Jan Mikkelsen (fejlagtigt!) i flere uger - og jeg glemmer SENT folks lede reaktioner med at tilsvine ham på div fora og Facebook som værende en syg stodder - og så viser det sig at manden var uskyldig og blev løsladt igen, blot med et ''det beklager vi''...........

Tænker ofte, tænk om de ikke fandt det DNA bevis der kunne frikende ham. Så havde han siddet (uskyldig) som morder uden at få et ord indført - og hvor mange er det mon sket for??? Det aner vi ikke ret meget om, hvilket jo er tankevækkende.

Synes også det er rystende hvor hurtige folk er med at komme med fordømmende udtalelser, glemmer virkelig aldrig den hetz der blev kørt i mod ham og hvor blindt alle folk stolede på politiets dømmekraft....som jo altså viste sig at være bragende forkert.
Håber alle disse folk fik en rigtig grim smag i munden og efterfølgende har lært at tænke sig om INDEN de går i selvsving.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2011, 01:00   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Piamus Se meddelelser
Ja eller 12 år, hvis det da ikke bliver en bahandlingsdom for "sindsyg i gerningsøjeblikket" (eller er det kun i USA den kan bruges?)

Godnat
Nejnej, vi har også ''sindssyg i gerningsøjeblikket''.........og så heder det psykiatrisk behandling i stedet for fængsels straf.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2011, 11:21   #14
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Det var da rart, så skulle jeg nok få den igennem på den ene eller den anden måde-g- Man bliver vel lidt sindsyg i den situation..

Ja ham Jan tænkte jeg også på igår, da jeg skrev, kunne bare ikke huske hans navn. Men husker godt sagen.

Jeg svinede ham nu ikke til, men tænkte da på hvor syg man må være for at udføre denne grimme handling. Han kunne være dømt, bare fordi han opholdt sig i nærheden.

Jeg synes bare de burde give en pæn erstatning, når folk bliver anklaget uskyldigt i så slemme sager, manden er jo mærket for livet. De er bare ikke ok.
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2011, 13:49   #15
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Piamus Se meddelelser
...
Jeg synes bare de burde give en pæn erstatning, når folk bliver anklaget uskyldigt i så slemme sager, manden er jo mærket for livet. De er bare ikke ok.
Hvis erstatningssatsen blev udmålt efter amerikanske principper ( som Danmark har slikket i r…. i 10 år og forsøgte at efterligne) ville det danske retssystem komme på helt andre tanker ved behandlinger af civile sager.

Så længe folk få kun en klat i erstatninger - hvis de få noget overhoved, så længe kan retsvæsnets cirkus forsætter uden nogen som helst konsekvenser for dommere, advokater og andre individer som skovler kasse på andres ulykker.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2011, 22:23   #16
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Thumbs down

Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
...cirkus forsætter uden nogen som helst konsekvenser for dommere, advokater og andre individer som skovler kasse på andres ulykker.
Da jeg var ung pige har jeg lejet et værelse hos en ping ansat i skattevæsenet. Jeg måtte gerne benytte husets øvrige faciliteter mod rengøring en gang om ugen. Aldrig har jeg set så mange penge i kontanter, stoppet i bøger, under gulvtæpperne, i tomme dåser i køkkenskabe osv. Der var cool cash alle vegne. En af udlejerens venner, en dommerfuldmægtig har levet over evne i flere år, uden at det har påkaldt sig nogens opmærksomhed.

I gamle dage, da man endnu fik sin løn udbetalt i små konvolutter af brunt papir, mod at man har skrevet under på en kvittering - har en vens arbejdsgiver, i hævn over at være afkrævet bankveksel for skyldig løn for 4 måneder - anmeldt min ven for bedrageri med supplerende dagpenge, selv om arbejdsgiveren ikke kunne fremlægge nogen kvitteringer for den påstået udbetalte løn. Retten har pålægt min ven bevisbyrden i sagen, og da det (selvfølgelig) ikke kunne lade sig at gøre, blev vennen dømt til tilbagebetaling af supplerende dagpenge og betinget hæftestraf. Hun endte forgældet på et herberg sammen med sine to børn.

En anden ven blev standset af politiet for at overskride hastigheden på en vej med hastighedsbegrænsning på 50 km. Den påståede fartovertrædelse blev af politiet takseret til 74 km/time. Det kostede et klip i kørekortet og 2000 kr i bøde. Uanset at føreren 100 mtr forinden har passeret en automatisk fartmåler, der viste 55 km/time på displayet. Politiet var heller ikke interesseret i at fremlægge en kalibrerings-rapport, alle kalibrerings-instrumenternes producenter anbefaler at foretage inden hver ny serie af fartmålinger. "Hvis vi skulle spilde tid med det hver gang, var der ikke tid til at fange alle jer farbøller" sagde den unge politibetjent på jysk.

Det er nemlig en normal procedure, at politibetjente der stammer fra Sjælland bliver flyttet til tjeneste i Jylland, mens de jyske politibetjente kommer til Sjælland, særlig København. Hvorfor sker det? Det sker for at udnytte den "naturlige" konflikt mellem Jylland og København, der forhindrer at politibetjente fraterniserer "for meget" med befolkningen. Ret og retfærdighed, hva`?

En anden ven blev i retten dømt skyldig i en ulovlig parkering, trods en redegørelse bekræftet af 2 uvildige vidner. Dem har dommeren valgt at se bort fra fordi "parkeringsselskaber anker alligevel altid afgørelser i de anklagedes favør, og det billigere for samfundet når parkeringslovovertrædere dømmes skyldige første gang. De anker ikke så ofte som parkeringsselskaber" var off the record kommentar fra dommerbænken. Hvis det er sådan (nogle?) dommere ræsonnerer... hvad bliver det næste så?

Det er måske bagateller alt sammen, men de har en stor indflydelse på den opfattelse borgere har af deres retsstat og retsbevidsthed generelt. Heller ikke jeg giver en sk.. for systemet.

Glemte lige at tilføje lidt om lægernes opfattelse af ansvar ved lægefejl. Under et middagsselskab har en læge betroet sine middagsgæster, at i Danmark behøver læger "i det mindste" ikke have samvittighedskvaler over for de fejlbehandlede, fordi "i modsætning til USA, har vi i Danmark et velfærdssystem, der tager hånd om dem der mister jobbet pga. langvarig sygdom", underforstået: lægefejl er ikke så skæbnesvangre i Danmark som de er i USA med økonomisk ruin for patienterne og for læger (pga. niveauet for skadeserstatninger). Det forklarer måske, at vores retspraksis og velfærdssystemer misbruges af lægestanden til ikke at lære af egne fejl. Og selv om ingen påstår at lægerne begår fejl "med vilje", kan man dog påstå at de ikke gør nok for at undgå dem.

Sidst redigeret af Tante Ana; 21-10-2011 kl. 23:06.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Døene familie hapsi Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 20-08-2012 22:21
Kommune jager ung familie! buster Politik og Samfund 0 05-11-2010 14:50
Familie der ikke kan håndtere mig !!! Enteneller Accept fra vores omgivelser 23 10-05-2009 00:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension