K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-08-2010, 13:36   #81
hnb
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2010
Indlæg: 53
Styrke: 15
hnb er ny på vejen
Vi fik MEDHOLD i klagen over sygedagpengestop!!

Kære Jer

Undskyld, at jeg har været off-line i en længere periode. Sagen har fyldt meget.

Men idag kom svaret.

Jobcenter giver dig medhold i din klage med flg. begrundelse:

Vi har kigget på sagen på ny og har truffet afgørelse om at genåbne din sygedagpenge og foreligge din sag for pensionsudvalget (...)


FANTASTISK!!!
hnb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2010, 14:10   #82
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Hold da op .. stort tillykke.. det er jo ligesom at vinde i lotto
Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2010, 14:21   #83
hnb
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2010
Indlæg: 53
Styrke: 15
hnb er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Hold da op .. stort tillykke.. det er jo ligesom at vinde i lotto
Kh
Lone
Tusind tak Lone!
Jeg har også læst brevet en del gange - kan næsten ikke tro, at det er sandt:-)

Jeg håber, at jeg med denne succeshistorie kan give andre mod på at kæmpe videre! Det har været en sej kamp, og den er jo på ingen måde slut endnu, men troen på, at det kan lykkedes er genvundet!

Jeg havde ikke klaret det uden alle jer her på K10!
TUSIND TAK for alle de gode råd!
hnb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2010, 15:47   #84
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Stort TILLYKKE.

Det viser sig ofte, at der først sker en ordentlig og korrekt sagsbehandling når borgeren tager sagen i egen hånd, og sætter sig ind i regler og §'er.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2010, 15:58   #85
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
tillykke med kampen

lige for at opsummere
1 fået afslag på en §17
2 fra taget sygedagpenge

3 har truffet afgørelse om at genåbne din sygedagpenge og foreligge din sag for pensionsudvalget
bliver sagen så ikke indstillet via en §18 og hvor det er en sagsbehandler.

ellers er det jo bare den samme §17 om igen, eller har jeg misforstået et eller andet?
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2010, 17:53   #86
hnb
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2010
Indlæg: 53
Styrke: 15
hnb er ny på vejen
Tak til både Vovse og MTVRV1:-)

Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
tillykke med kampen

lige for at opsummere
1 fået afslag på en §17
2 fra taget sygedagpenge

3 har truffet afgørelse om at genåbne din sygedagpenge og foreligge din sag for pensionsudvalget
bliver sagen så ikke indstillet via en §18 og hvor det er en sagsbehandler.

ellers er det jo bare den samme §17 om igen, eller har jeg misforstået et eller andet?
Hej MTVR1

Tak for din kommentar - det er et godt spørgsmål, du stiller.

1. Vi har ikke fået afslag på §17. (Har ikke søgt på det foreliggende grundlag)
2. Kommunen mente ikke, at der var flere forlængelsesmuligheder og ville hellere ikke indstille til pension, men dette strider imod lægelige oplysninger samt arbejdsprøvning, hvorfor jeg tror, at vi har fået medhold i klagen.

3. Jeg vil mene, at det er en §18, ud fra det sagsbehandler skriver:

"Vi vil gøre dig opmærksom på, at vi laver indstilling til til pensionsudvalget, men at det alene er pensionsudvalget, der træffer afgørelse om sagen skal rejses og bevilges.

Når sagen er behandlet i pensionsudvalget, ophører din sygedagpengeudbetaling.

Vh. HNB

Sidst redigeret af hnb; 19-08-2010 kl. 17:54. Årsag: f
hnb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2010, 19:02   #87
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Som jeg læser det seneste i jeres sag, så er sagen indstillet til bedømmelse af pensionsudvalget - dvs. der er formelt rejst sag om afgørelse af ret til førtidspension.

Tilføjet: Nåh ... der læste jeg så forkert, idet der også står: det alene er pensionsudvalget, der træffer afgørelse om sagen skal rejses


Men i og med, at I ikke selv har rejst pensionsspørgsmålet, så må det rent logisk være tale om en sag der rejses efter §18.

Rejses sagen vil jeg gætte på, at der ret hurtig kommer en afgørelse - falder den ikke ud til din fars fordel, er vejen banet for din far i retning imod: "det sorte hul" ...

Pensionsudvalget skal, før der kan tilkendes førtidspension, bla. tilse:

1) at behandlingsmulighederne er udtømte

2) at revalideringsmulighederne er udtømte

3) at arbejdsevnen er veldokumenteret og fundet forenelig med tilkendelse af en FP.

Der er således en muligheder for, at sagen evt. kan falde uheldig ud for din far.

Sidst redigeret af TimeGuest; 19-08-2010 kl. 19:05.
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2010, 19:25   #88
hnb
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2010
Indlæg: 53
Styrke: 15
hnb er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
Som jeg læser det seneste i jeres sag, så er sagen indstillet til bedømmelse af pensionsudvalget - dvs. der er formelt rejst sag om afgørelse af ret til førtidspension.

Tilføjet: Nåh ... der læste jeg så forkert, idet der også står: det alene er pensionsudvalget, der træffer afgørelse om sagen skal rejses


Men i og med, at I ikke selv har rejst pensionsspørgsmålet, så må det rent logisk være tale om en sag der rejses efter §18.

Rejses sagen vil jeg gætte på, at der ret hurtig kommer en afgørelse - falder den ikke ud til din fars fordel, er vejen banet for din far i retning imod: "det sorte hul" ...

Pensionsudvalget skal, før der kan tilkendes førtidspension, bla. tilse:

1) at behandlingsmulighederne er udtømte

2) at revalideringsmulighederne er udtømte

3) at arbejdsevnen er veldokumenteret og fundet forenelig med tilkendelse af en FP.

Der er således en muligheder for, at sagen evt. kan falde uheldig ud for din far.

TimeGuest - mange tak for dit svar.

Ja, der er desværre tale om en indstilling til evt. påbegyndelse af pensionssag, ikke at der egentligt rejses pensionssag.
At kommunen nu anerkender, at min far er for syg til at arbejde er et vigtigt skridt i den rigtige retning, men om det er nok til en pensionsgodkendelse, kan vi kun håbe på:-)
Nu får min far den afklaring, han har ventet på og så må vi håbe, at sagen falder ud til hans fordel.

Sidst redigeret af hnb; 19-08-2010 kl. 19:36. Årsag: f
hnb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2010, 23:58   #89
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Super dejligt, at I fik sygedagpenge genoptaget.

1. Hvad endte i med at anføre i klagen.(kan måske bruges af andre)?

2. Nu kommer så næste skridt, som er ressourceprofil, hvor det er vigtigt at punkterne er velbesvaret, og uden smuthuller.
Vend gerne tilbage.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2010, 20:08   #90
hnb
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2010
Indlæg: 53
Styrke: 15
hnb er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Super dejligt, at I fik sygedagpenge genoptaget.

1. Hvad endte i med at anføre i klagen.(kan måske bruges af andre)?

2. Nu kommer så næste skridt, som er ressourceprofil, hvor det er vigtigt at punkterne er velbesvaret, og uden smuthuller.
Vend gerne tilbage.

VH Popiae
Tak Popiae

1. Vi anførte flg. punkter i klagen:

Manglende partshøring, utilstrækkeligt oplysningsgrundlag, mangelfuld ressourceprofil, for sen varsling af sygedagpengestop, manglende udredning og som følge heraf uretmæssigt stop af sygedagpenge.

2. Vi har intet hørt fra sagsbehandler angående færdiggørelse af ressourceprofil, så vi afventer, hvad der skal ske...

Sygedagpengene er ikke blevet genoptaget, da min fars sagsbehandler ikke har givet besked til kommunen herom. Derudover er min far lige blevet indkaldt til møde i kontantshjælpsafdelingen:-)

Noget kunne tyde på, at min fars sagsbehandler ikke har helt styr på sagerne.

Sagsbehandler i kontanthjælpsafd. vil følge op på sagen og tage en snak med min fars sagsbehandler, så nu håber vi, at der sker noget i den rigtige retning.

Jeg vender tilbage:-)
hnb er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fleksjob og §17 om pension lillesine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 01-07-2013 12:32
Kommunal genoptræning: Hverken blå eller rød blok vil afskaffe buster Politik og Samfund 3 18-01-2011 11:46
Løn, pension mv. i fleksjob zuza Nyt om loven 2 19-11-2009 17:46
ledighedsydelse-hverken til at leve eller dø af fallenten Alt det andet 3 24-06-2009 23:21
fleksjob og pension vengsi Spørgsmål ang fleksjob 3 10-12-2008 16:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension