K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-07-2012, 22:03   #1
winhill
På vej til at lære K10
 
winhills avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2012
Lokation: Århus
Alder: 64
Indlæg: 10
Styrke: 13
winhill er ny på vejen
Arrow Virksomhedpraktik

Hej. Jeg har nu gået syg i 5 mdr. Men nu ser det ud til at jeg skal i virksomhedspraktik. Hvad er formålet med dette. ?
De har skrevet at min erhvervsevne er truet.
winhill er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2012, 22:44   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er måske lidt svært at sige hvad formålet er - er du ved at blive udredt til fleks, førtidspension, lægeligt, andet??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2012, 23:27   #3
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
Hvad

har du fået angivet som årsag til praktikken?

Når man sender folk i arbejdsprøvning, virksomhedspraktik, undersøgelser og andet, skal der foreligge en skrivelse med angivelse af hvor, hvornår, hvad og hvorfor. Har du ikke fået en sådan skrivelse skal du henvende dig til din sagsbehandler og udbede dig en sådan med øjeblikkeligt varsel.

Det vil være en god ide hvis du samtidig beder om at få udleveret din ressourceprofil med noter og vedlagte dokumenter. Så har du mulighed for at se hvad de egentlig har gang i.

En anden ting. Alt hvad du ikke får på skrift skal du optage på en lydfil i en telefon med optager eller andet egnet udstyr du måtte have. Ellers risikerer du at de siger et til dig, gør noget andet i virkeligheden og så nægter når du foreholder dem hvad I blev enige om i samtalen. Bare rolig. De kan ikke nægte dig at optage samtalerne, heller ikke selv om du ikke fortæller dem det. Da du er part i sagen har du ifølge loven ret til at gøre det, enten de vil eller ej.

Pøj pøj.
Viper
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 07:54   #4
winhill
På vej til at lære K10
 
winhills avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2012
Lokation: Århus
Alder: 64
Indlæg: 10
Styrke: 13
winhill er ny på vejen
Question Praktik

Tak.
Er i dag blevet bedt om at møde til samtale i en virksomhed, med henblik på praktik. Har ikke modtaget nogen form for papir / materialer fra min socialrådgiver. Sagen er på nuværende tidspunkt overladt til jobkonsulent der har koblet en extern konsulent fra ISS ' uddanndelse afdeling i Århus.
Har pt. Gået sygemeldt i 5 mdr. Det jeg er mest interesseret i er at finde ud af hvor mange timer jeg kan arbejde med det jeg nu en gang fejler.

Rigtig god dag til jer alle
winhill er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 08:02   #5
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af winhill Se meddelelser
Tak.
Er i dag blevet bedt om at møde til samtale i en virksomhed, med henblik på praktik. Det jeg er mest interesseret i er at finde ud af hvor mange timer jeg kan arbejde med det jeg nu en gang fejler.

Rigtig god dag til jer alle
Det lyder til at det er praktik med henblik på at finde din arbejdsevne,men be om at få noget på skrift om hvorfor du skal i denne praktik.

Praktik kan også bruges til at vise om man står til rådighed,eller med henblik på ansættelse bag efter.

Har du set øverst på siden der står Nyttige Lings prøv evt. at kikke der hvis du er på vej til flex eller pension.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 04-07-2012 kl. 08:06.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 08:35   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
problemet er bare man ikke kan bruge praktik eller arbejdsprøving
til noget som helst
får alle behandlingsmulighederne er udtømte i forbindelse med hvad du fejler

så det skal du lige være opmærksom på
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 10:44   #7
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af winhill Se meddelelser
Hej. Jeg har nu gået syg i 5 mdr. Men nu ser det ud til at jeg skal i virksomhedspraktik. Hvad er formålet med dette. ?
De har skrevet at min erhvervsevne er truet.

Hej winhill

Du er såmænd bare ved at blive udnyttet på det groveste; som ferieafløser og andet(sikkert ved ISS-rengøring?).

I Århus har bl.a. Dansk supermarked og ISS flere hundrede faste "praktikstillinger" = GRATIS ARBEJDSKRAFT

Mange er sluppet for disse(mange gange ulovlige) praktikker, hvis/når de siger; at de går MEGET op i arbejdsmiljø og alle former for ulovlige handlinger på arbejdspladsen

Og, som andre skriver: Der er normalt INGEN sammenhæng i, at komme ud i praktik efter kun 5 måneders sygdom... -ren udnyttelse...


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 10:52   #8
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
hvis det er fordi vedkomne skal UDNYTTES og bruges som gratis arbejdskraft fordi andre skal ha ferie synes jeg godt nok det er GROFT..det ka de ikke være BEKENDT

STRIBE FØRTIDSPENSIONIST
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 16:56   #9
winhill
På vej til at lære K10
 
winhills avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2012
Lokation: Århus
Alder: 64
Indlæg: 10
Styrke: 13
winhill er ny på vejen
Question Virksomhedspraktik

Hej.
Har i dag været til møde om virksomhedspraktik. Skal starte mandag med 4 timer. Det er mig svært at forstå at jeg skal i den form for praktik, da jeg efter at være blevet sygemeldt med 2 arbejdsskader også er blevet fyret fordi jeg ikke kunne varetage mit job på 37 timer.
Nu skal sendes i praktik med det helt klare formål at jeg skal op på fuld tid, det er udtalt af den eksterne jobkonsulent at det er det enste formål. Praktiken skal løbe over 3 måneder.
Der der er indsendt 2 arbejdsskader til arbejdsskade styrelsen. Samtidig siger min helbreds attest at jeg de skal forsøge at finde et job eller en funktion hvor man kan have afvekslende arbejdsstillinger uden større fysisk belastning. Da der er sildigt i ryggen, sildigt i knæ, osv.
Det er helt vildt

Sidst redigeret af winhill; 04-07-2012 kl. 17:50. Årsag: Ekstra
winhill er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2012, 10:54   #10
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser

.........Mange er sluppet for disse(mange gange ulovlige) praktikker, hvis/når de siger; at de går MEGET op i arbejdsmiljø og alle former for ulovlige handlinger på arbejdspladsen
Og hvis aviserne skriver om firmaer der udnytter folk i virksomhedspraktik som gratis arbejdskraft.
Hvis winhill har mod på at fortælle en avis om hvordan det er at blive udnyttet som slave i 3 måneder så er det måske en mulighed.


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Reva i virksomhedpraktik mukke Alt det andet 2 29-03-2012 22:35
Befordringsgodtgørelse under virksomhedpraktik Barbara Spørgsmål ang fleksjob 6 13-09-2009 14:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension