K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-03-2012, 18:02   #21
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis man ikke kan mærke om tager dem eller ej
så hold da op med at tage dem i samarbejde med egen psykiater

egen læge skal absolut holde sig fra at udskrive lykke piller
samt man er ikke tvunget til at tage dem

er selv på lykkepiller og det er jeg glad for, men er mod angst
har prøvet og trappe ud, og derfor ved jeg også hvorfor jeg tager dem
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2012, 18:14   #22
Knopf
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2011
Indlæg: 77
Styrke: 13
Knopf er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nocturne Se meddelelser
Nogle er så dybt deprimerede, at de ikke kan udføre et selvmord.
Når tågen letter, så kan de bedre.

Helt rigtigt formuleret. Et noget overset problem med antidepressiva er netop, at den handlingslammede tilstand letter før at selve depressionen letter. Derved opstår en farlig periode, hvor risikoen for suicidal adfærd er kraftigt forhøjet. De pårørende oplever, at personen er i bedring, idet den syge bliver mere aktiv. Men depressionen letter typisk meget senere i behandlingen.

Angående de såkaldte lykkepiller SSRI, kan jeg oplyse at de ikke virkede for mig. Jeg fik flere forskellige slags, men det var først da jeg fik ordineret det gamle tricykliske middel Amitriptylin, at min depression lettede. Har siden taget det forebyggende. Det er i øvrigt et lægemiddel, som man kun selv bør administere i helt raske perioder. Modsat SSRI, er TCA meget giftige og kan medføre hjertestop ved forholdsvis lav overdosering.

Debatten omkring for eller imod medicinsk behandling af depressioner, er altid relevant og interessant. Min erfaring er, at ganske mange opnår bedring ved medicinering. På den anden side må man altid gøre op, om bivirkningerne er acceptable. Hvis virkningen er tvivlsom eller helt udeblevet, er man måske en af de mange som SSRI ikke virker på. Personlig er jeg tryg ved at tage min antidepressive medicin. For mig har det betydet, at jeg på trods af mine depressive perioder, kan leve et liv som jeg sætter pris på hver dag. Men igen, det er så pokkers individuelt.


Knopf......
Knopf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2012, 18:36   #23
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
hvis man ikke kan mærke om tager dem eller ej
så hold da op med at tage dem i samarbejde med egen psykiater

egen læge skal absolut holde sig fra at udskrive lykke piller
samt man er ikke tvunget til at tage dem

er selv på lykkepiller og det er jeg glad for, men er mod angst
har prøvet og trappe ud, og derfor ved jeg også hvorfor jeg tager dem
JEG KAN NOK MÆRKE, AT JEG INDTAGER DISSE PRÆPARATER MTVRV1!
Jeg har taget dem i 14 år . Mener bare stadigvæk, at de piller er noget fanden har skabt. Jeg er aldrig mig selv mere, føler hverken glæde eller sorg. Det er sgu ikke et liv at ha´. Angst eller ej. Jeg er fyldt med angst. Har været det siden mit sekstende år, nu er jeg altså 54!
Jeg syntes, man har et "kunstigt" liv, når man er på SSRI.
Tak til dig Halse, det var bare dét, jeg ville vide.
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2012, 20:11   #24
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
Perikon

Jeg har prøvet de andre ssri-produkter, og har nu brugt Perikon i et år.
Det har jeg været meget glad for, og jeg har ellers ikke været ret glad for noget i mange år! Jeg lægger nogle links:


Har vist sig at virke mindst lige så godt som egentlige lægemidler mod depression og har været brugt som første lægelige valg af tyske læger i mindst 30-40 år.
http://www.lykkepiller.info/alternativ.html

Perikon mod depression? Mere effektivt end lykkepiller!
http://www.madforlivet.com/bloggen/7...kkepiller.html

Fordelen ved perikon er, at der er ingen eller meget få bivirkninger, hvilket er en modsætning til traditionel antidepressiv medicin. For nogle er den dosis, som står angivet på perikon perikum pakningen ikke altid tilstrækkeligt til at kurere en regulær depression. Man skal i visse tilfælde op på det dobbelte – altså omkring 3-4 kapsler dagligt
http://www.depressioninfo.dk/perikon/

Perikum overtrumfer lykkepiller
http://www.vitalraadet.dk/304+M509ad...tml?&tx_ttnews

http://www.netdoktor.dk/interactive/....php?t=20849&f

I Zeitschrift für Allgemeinmedizin (Tidsskrift for almen medicin) fremhævede dr. Kugler, at behandlingen er problemfri i forbindelse med den mere og mere udbredte udmattelsesdepression, der ledsages af angst, uro, præstationsnedgang og søvnforstyrrelser. Grunden til at anvende perikon var, dels at stærke nervemidler kun bør bruges i undtagelsestilfælde, dels at benzodiacepin-terapien frem for alt i begyndelsen har betydelige bivirkninger. Perikon kapsler eller the er derfor en oplagt mulighed, når det gælder behandlingen af psykogene depressioner.

Resultaterne viste, at der i perikongruppen var en tydeligt stærkere forbedring i gruppen, der fik gængs medicin: symptomer som depressiv forstemthed, tvangsgråd, oplevelse af indre tomhed og mangel på personligt værd, håbløshed og selvmordstanker tog mærkbart af. Det samme gjaldt for præstationstab, træthed, forvirring, social tilbagetrukkenhed og irritabilitet.

I behandlingen af andre forstyrrelser var benzodiacepin-præparatet imidlertid bedre: det gælder depressive ledsagesymptomer som svimmelhed, omtågethed, hovedpine, forstærket appetit, trykken i maven og unaturlig hurtig hjertevirksomhed (takykardi).

I sin konklusion siger dr. Kugler, at begge typer præparater giver "en lige så stor forbedring hos ca. 20% af de 80 patienter", men statistisk kan man ikke påvise nogen forskel.

Men så hedder det videre: "Med hensyn til om patienterne kunne tåle præparaterne, havde perikonmidler en klar fordel. Såvel antallet af patienter med uønskede bivirkninger som antallet af uønskede virkninger pr. patient var større efter benzodiacepin-terapien end efter behandlingen med perikon".

http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cm.../grp=8/menu=3/
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2012, 21:18   #25
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
[QUOTE=Pedro;215332]JEG KAN NOK MÆRKE, AT JEG INDTAGER DISSE PRÆPARATER MTVRV1!
Jeg har taget dem i 14 år . Mener bare stadigvæk, at de piller er noget fanden har skabt. Jeg er aldrig mig selv mere, føler hverken glæde eller sorg. Det er sgu ikke et liv at ha´. Angst eller ej. Jeg er fyldt med angst. Har været det siden mit sekstende år, nu er jeg altså 54!
Jeg syntes, man har et "kunstigt" liv, når man er på SSRI.
Tak til dig Halse, det var bare dét, jeg ville vide.
[/QUOTE

så må det være noget forkert du får eller også kan du bare ikke tåle SSRI.

jeg kan alså ikke mærke forskel ud over min indre angst forsvinder

men får også en masse andet, og jeg har sagt nej hvergang jeg kunne mærke noget som jeg ikke kan tåle
det er blevet hørt med det samme.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2012, 21:22   #26
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis man begå selvmord er der nok en masse andet som er medvirkende til det
end lige SSRI.

når man starter med SSRI kan det faktisk gøre ens tilstand dårligere og hvis man har det rigtig dårligt i forvejen
så kan man måske komme ud over kanten
derfor skal man følges tæt når man starter op
grunden til egen læge faktisk ikke burde kunne udskrive dem
der skal en psykiater ind over først
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2012, 21:29   #27
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Det er meget vigtigt at huske og acceptere:
AT DISSE PILLER VIRKER FORSKELLIGT PÅ FORSKELLIGE MENNESKER.
Tak
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2012, 23:36   #28
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af amaranth Se meddelelser
Det er meget vigtigt at huske og acceptere:
AT DISSE PILLER VIRKER FORSKELLIGT PÅ FORSKELLIGE MENNESKER.
Tak
SELVTAK!

Citat:
Oprindeligt indsendt af nocturne Se meddelelser
Jeg har prøvet de andre ssri-produkter, og har nu brugt Perikon i et år.
Det har jeg været meget glad for, og jeg har ellers ikke været ret glad for noget i mange år! Jeg lægger nogle links:


Har vist sig at virke mindst lige så godt som egentlige lægemidler mod depression og har været brugt som første lægelige valg af tyske læger i mindst 30-40 år.
http://www.lykkepiller.info/alternativ.html

Perikon mod depression? Mere effektivt end lykkepiller!
http://www.madforlivet.com/bloggen/7...kkepiller.html

Fordelen ved perikon er, at der er ingen eller meget få bivirkninger, hvilket er en modsætning til traditionel antidepressiv medicin. For nogle er den dosis, som står angivet på perikon perikum pakningen ikke altid tilstrækkeligt til at kurere en regulær depression. Man skal i visse tilfælde op på det dobbelte – altså omkring 3-4 kapsler dagligt
http://www.depressioninfo.dk/perikon/

Perikum overtrumfer lykkepiller
[url]http://www.vitalraadet.dk/304+M509ad3d4b16.0.html?&tx_t
Overvejede faktisk at prøve Perikon på et tidspunkt, men kom så fra det igen. Måske skulle jeg overveje det på ny. Anyway, tak for dit indlæg og links Nocturne.
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2012, 00:46   #29
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
[QUOTE=MTVRV1;215350]
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pedro Se meddelelser
JEG KAN NOK MÆRKE, AT JEG INDTAGER DISSE PRÆPARATER MTVRV1!
Jeg har taget dem i 14 år . Mener bare stadigvæk, at de piller er noget fanden har skabt. Jeg er aldrig mig selv mere, føler hverken glæde eller sorg. Det er sgu ikke et liv at ha´. Angst eller ej. Jeg er fyldt med angst. Har været det siden mit sekstende år, nu er jeg altså 54!
Jeg syntes, man har et "kunstigt" liv, når man er på SSRI.
Tak til dig Halse, det var bare dét, jeg ville vide.
[/QUOTE

så må det være noget forkert du får eller også kan du bare ikke tåle SSRI.

jeg kan alså ikke mærke forskel ud over min indre angst forsvinder

men får også en masse andet, og jeg har sagt nej hvergang jeg kunne mærke noget som jeg ikke kan tåle
det er blevet hørt med det samme.

Vi er jo - heldigvis - forskellige... -men det er en helt normal konstatering Pedro gør...


http://www.b.dk/viden/lykkepiller-ae...s-personlighed



.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2012, 01:01   #30
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Sakset fra indlægsseddelen fra Cipramil:


Særlige advarsler

Der er set øget risiko for selvmordstanker og selvmordsadfærd hos unge under 25 år i starten af behandlingen. I de første uger skal man være opmærksom på tegn på evt. selvmordstanker eller selvmordsadfærd hos alle - særligt hvis der tidligere har været tilfælde af selvmordsadfærd.

Hos børn og unge under 18 år ses en øget risiko for både selvmordsadfærd og agressivitet. Midlet bør ikke anvendes til børn og unge under 18 år bl.a. pga. manglende erfaring.

Ved behandling mod panikangst kan angsten midlertidigt blive værre i starten af behandlingen.
Midlet skal anvendes med forsigtighed ved dårligt fungerende nyrer, lever, ved » epilepsi, nedsat krampetærskel og » mani.
Desuden forsigtighed ved hjerte-karsygdomme og i de første måneder efter en » blodprop i hjertet.
Antidepressive midler af SSRI-typen kan muligvis mindske knoglemassen og dermed øge risikoen for knoglebrud. Mindskning af knoglemassen er dog også set ved ubehandlet depression.
Ved tegn på allergisk reaktion, mani, kramper eller forværring af epilepsi skal behandlingen stoppes.
Ved ophør af behandling skal dosis nedsættes gradvis over 7-14 dage, idet der ved pludseligt ophør i sjældne tilfælde kan optræde rysteture, hjertebanken, almen utilpashed og feber.

http://min.medicin.dk/Medicin/Praeparater/1243


Sov godt


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Allerede dagen efter REFORMEN ... Helle Smith Fremtiden for fleksjob og førtidspension 27 26-01-2013 09:43
Mand kastede stol efter ansat på jobcenter buster Politik og Samfund 64 20-02-2011 00:17
Sygedagpengestop efter 618 dage? phhmw Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 16-03-2010 22:15
LO: Støjberg dumpet efter 100 dage bla-bla Politik og Samfund 4 16-07-2009 12:32
LO: Støjberg dumpet efter 100 dage Webmaster K10 Nyheder 0 15-07-2009 10:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension