K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-09-2009, 06:44   #1
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
På Ledighedsydelse i 2 år

hej
nogen der ved noget ang. dette, blev godkendt til fleksjob for 2 år siden, har været ved 2 aktører,og i div. jobpraktik, uden at det kunnne passe til mig
hvorlænge kan man blive på ledighedsydelse,
har for et lille år siden fået ny rådgiver, som ikke er faldet så heldig ud, har søgt at få en ny men uden det lykkeds, hun har skrevet ting i min journal jeg aldrig har udtalt mig om, hvordan skal man forholde sig til det,
og hvilke rettigheder har man når man har været på ledighedsydelse i 2 år
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 10:05   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hamslev til det første spørgsmål så prøv at læse den her tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=60%2C5 der har det lige været diskutteret .. men kort og godt til du er 60,5 år hvor du overgår til kontanthjælp eller fleksydelse alt efter om du har indbetalt til efterløn

Hvad det andet spørgsmål ang ..

Du skriver at hun har skrevet en masse ting som ikke passer i dine papir , har du set det og har du aktindsigt ?

Jeg kan kun svare for hvad jeg for min del ville gøre..

Jeg ville tage de papir hun har skrevet forkerte ting i og så ville jeg simpelthen korrigere dem , det ville jeg gøre ved at give dem punkter og så skrive ned hvordan det virkelig forholder sig ..

Så ville jeg sende det til hende og bede hende om at få rettet det til sådan at det passede og kunne eller ville hun ikke det så ville jeg forlange at få lagt mine rettelser ind i min sag, sådan at der ikke senere i forløbet er tvivl om hvem der har sagt hvad og skrevet og gjort hvad...

Havde jeg så sådanne erfaringer med en jobkonsulent (har jeg prøvet ) så ville jeg pr efterdags sørge for at optage samtalen have en bisidder med og bede om løbende aktindsigt sådan at det kunne blive rettet til med det samme ...
  Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 14:37   #3
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
Hejdien
Jeg har aktindsigt,det er ikke en jobkonsulent,men min rådgiver,men jeg vil prøve som du har sagt at få det ind i min sag. og for god ordens skyld så må man ikke optage samtaler
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 14:48   #4
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hamselv Se meddelelser
Hejdien
Jeg har aktindsigt,det er ikke en jobkonsulent,men min rådgiver,men jeg vil prøve som du har sagt at få det ind i min sag. og for god ordens skyld så må man ikke optage samtaler
med mindre loven er ændret må du til enhver tid optage en samtale du selv deltager i .............det er vel en ca. 3 uger siden netop det spørgsmål var med på tv2.dk i brevkassen
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 14:48   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Joo da, man må optage alle de samtaler man selv deltager i!! Vi opfordre skam ikke til ulovligheder her på k10 - vi prøver bare at forhindre dem, hehe....

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 14:52   #6
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
hvis man optager skal man så ikke oplyse at man ønsker dette
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 15:14   #7
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
så får du bare et nej....det er fuldt lovligt at optage samtaler du selv er part i - også uden at du informerer andre deltagere
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 16:10   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hamselv de andre har helt ret , og prøv at søge på det vi har diskutteret det i alle tonelejer her på siden før

For god ordens skyld så får du lige et link her så du ikke bare skal tro på det

http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...lte+optagelser

der kan du finde både loven og alt andet om det
  Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 16:21   #9
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Hvis du (ved hjælp af Google) finder straffeloven, så kig i kapitel 27, §263, stk. 3.
Deri står, at det ikke er lovligt at optage samtaler o.l., som man ikke selv deltager i.
Ergo må det være lovligt at optage møder, som man selv deltager i.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 21:00   #10
Helene57
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-08 2009
Indlæg: 5
Styrke: 0
Helene57 er ny på vejen
Erfaringen siger mig, at man skal ikke sidde til forhandlinger med kommunen om ens jobsituation, eller mangel på samme uden at have en bisider med

Ikke engang selv om du synes at det er ikke alverden du skal til møde om !

Er det ikke muligt at tage en bisider med, og udfaldet af mødet er utilfredsstillende, kan man forlange et nyt møde.

Husk at meddele kommunen at du tager en bisider med til mødet, og gerne hvem det er.
Helene57 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
MIN ledighedsydelse 2013, modregning af egenpension i ledighedsydelse Fyret2011 Alt det andet 4 04-02-2013 19:38
Kan jeg få ledighedsydelse ???? Valde68 Spørgsmål ang fleksjob 3 21-03-2012 19:46
Ledighedsydelse Mikkel-Nakskov Alt det andet 5 30-12-2011 15:02
Ledighedsydelse - job - ? MxDK Spørgsmål ang fleksjob 2 15-11-2011 18:38
Ledighedsydelse sushjer 1 Spørgsmål ang fleksjob 0 30-06-2010 21:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension