K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-09-2009, 16:47   #21
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
Futtefreja
jeg ved heller ikke meget derfor spørger jeg her, men kan da læse at der er faldet en afgørelse i ankestyrelsen, at man bare skal give besked en dag før man holder ferie når man er på ledighedsydelse, men ellers ved jeg ikke om de på kommunen kan sige at jeg ikke kan holde ferie, jeg er jo på ledighedsydelse
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2009, 18:23   #22
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej Hamselv

Hvis ankestyrelsen siger en dag før er okSå skulle det jo ikke være et problem
Skriv til din sagsbehandler og hør om begrundelsen for hvorfor du ikke kan hold ferie.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2009, 18:30   #23
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hamselv Se meddelelser
Hej
har netop fået afslag på ferie, har bestilt ferie i uge 47 og ugerne 51+52 med den begrundelse at en evt arbejdsgiver ikke kan eller vil give ferie på daværende tidspunkt,
jeg mente ellers at man bare skulle give besked dagen før
Hej, det undrer mig, at du ikke må holde ferie?

Prøv lige at se det her:

§ 74. Ledighedsydelse udbetales af kommunen til personer, der er berettiget til fleksjob. Ledighedsydelse kan udbetales

1) i perioden efter visitationen, indtil den pågældende ansættes i fleksjob,

2) ved ledighed efter et fleksjob,

3) i perioder med sygdom eller barsel,

4) ved afholdelse af ferie eller

5) ved midlertidige afbrydelser i arbejdet, som ikke kan tilregnes den pågældende.


Skulle din tidligere arbejdsgiver have betalt din ferie i dette ferieår? (har du feriepenge tilgode?) Hvis ikke, så skulle kommunen betale ledighedsydelse i din ferie.. hmm
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2009, 18:51   #24
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
futtefreja
det har jeg jo skrevet her på siden om hvorfor rådgiver giver afslag, det var jo faktisk derfor jeg spurgte til det her
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2009, 18:53   #25
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej Hamselv.

Undskyld mange gange
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2009, 18:58   #26
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
det er der da ikke noget at undskylde for det er da hellernot at jeg selv ser det hele he he
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2009, 21:45   #27
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
Hej jeg kender det desværre også det med at de skriver noget man ikke har sagt jeg vil varmt anbefale dig altid at have en ledsager med til samtalerne
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2009, 07:49   #28
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
hej Lillesigne

jeg har normalt en bisidder med, har haft det de sidste 4 år, men en gang her i fpråret var vedkommende blevet syg, jeg valgte at lade mødet afholde alligevel, dog til min store ærgelse, da det var der hun lavede det lille stunt den famøse rådgiver,
så aldrig mere møde med kommunen uden bisidder
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2009, 22:48   #29
wipo
Føler sig hjemme på K10
 
wipos avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-07 2009
Lokation: Assens
Indlæg: 31
Styrke: 15
wipo er ny på vejen
Hej
Dette er hvad loven siger.

Under ferie
Personer, der er ansat i et fleksjob, eller som modtager ledighedsydelse, har ret til udbetaling af ledighedsydelse under ferie på følgende måde i det ferieår (ferieåret går fra 1. maj til 30. april), hvor personen første gang ansættes i fleksjobbet, eller via visitation til et fleksjob opnår ret til ledighedsydelse:

Er ansættelsen sket i perioden 1. maj til og med 31. juli, har personen ret til 15 feriedage.
Er ansættelsen sket i perioden 1. august til og med 31. december, har personen ret til ti feriedage.
Er ansættelsen sket i perioden 1. januar til og med 30. april, har personen ret til fem feriedage.
I de efterfølgende ferieår har personen ret til 25 feriedage med ledighedsydelse.

Har personen allerede optjent ret til ferie med feriegodtgørelse eller løn til brug i samme ferieår, fradrages de i antallet af dage med ret til ledighedsydelse. Dette sker hvis den optjente ferie med feriegodtgørelse eller løn sammen med retten til ferie med ledighedsydelse overstiger 25 feriedage. Det kan være vigtigt at være opmærksom på, at eventuelle feriedagpenge ikke kan udbetales, når en person er ansat i et fleksjob.

En person, der holder ferie i en periode med ledighedsydelse, får udbetalt det samme beløb i ledighedsydelse under ferien som under ledigheden. Dog vil der ikke ske en modregning i ledighedsydelsen på grund af løn fra arbejdsgiver eller Lønmodtagernes Garantifond i forbindelse med ophør af ansættelse, sådan som tilfældet normalt er ved udbetaling af ledighedsydelse. Se ”Hvordan beregnes ledighedsydelse?”.

Personer, der ønsker at holde ferie, mens de er ledige, skal melde ferie til kommunen senest dagen før ferien ønskes afholdt. Personer, der er ansat i et fleksjob, men som ønsker ledighedsydelse udbetalt under afholdelse af ferie, skal rette henvendelse til kommunen, inden ferien afholdes.

Antallet af dage er opgivet i forhold til en “femdagesuge”.

Ferie med ledighedsydelse bortfalder, hvis den ikke er afholdt inden ferieårets udløb.

http://www.clh.dk/?id=1474#c3996


Så når du har været på ledighedsydelse i 2 år og endnu ikke har fået et flexjob,kan jeg da ved den søde grød ikke se hvorfor kommunen bruger den undskyldning.

Sidst redigeret af wipo; 10-09-2009 kl. 22:58. Årsag: glemte link
wipo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2009, 12:17   #30
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
Hej Wipo
Nej jeg fatter det heller ikke, men jeg skal se om jeg kan finde noget lovstof omkring dette emne,hvis man nu havde været i job og man kom ca.6 mdr,før og sagde at man ønskede ferie, så er jeg da ikke itvivl om at man fik lov til at holde ferie på den givende tid, men rådgiver skriver direkte at det kan ikke bevilges da min situation ser anderledes ud på på det tidspunk, men bliver indkaldt til 3 mdr. samtale, nu her vil jeg tro da det ved tiden
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
MIN ledighedsydelse 2013, modregning af egenpension i ledighedsydelse Fyret2011 Alt det andet 4 04-02-2013 19:38
Kan jeg få ledighedsydelse ???? Valde68 Spørgsmål ang fleksjob 3 21-03-2012 19:46
Ledighedsydelse Mikkel-Nakskov Alt det andet 5 30-12-2011 15:02
Ledighedsydelse - job - ? MxDK Spørgsmål ang fleksjob 2 15-11-2011 18:38
Ledighedsydelse sushjer 1 Spørgsmål ang fleksjob 0 30-06-2010 21:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension