K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-08-2009, 00:12   #1
wipo
Føler sig hjemme på K10
 
wipos avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-07 2009
Lokation: Assens
Indlæg: 31
Styrke: 15
wipo er ny på vejen
Kroniske smerter

--------------------------------------------------------------------------------

Jeg er ny her, men har luret herinde længe og fundet mange gode råd og links.
Jeg er lige blevet godkendt til flexjob pr. 1- 7 efter 3 år med (usynlige smerter ) dvs. slidte muskler, der giver konstante smerter.Efter 30 år med fysisk hårdt arb. i et hospitalskøkken, måtte jeg give op pga hvad jeg troede var min iskias, men ingen behandling hjalp.
Deltids-sygemeldt fra Juni til November 2006, fuld sygemelding fra November 2006, da afprøvningen med kun administrativt arb ikke hjalp på smerterne. Rygcenter,Fys,Kiropraktor, ja alt er prøvet uden held.Har været alle mulige scannere igennem uden at finde grund til smerterne og for hver gang røg jeg længere og længere ned , håbede jo på at der kunne findes en grund.Røg ind i kommunesammenlægningen med flere skift af sagsbehandlere (nåede op på 5) og ikke nok med det ,så ramlede jeg også ind i sygeplejestrejken, hvilket gav mig en ekstra ventetid på 5 mdr (bare på en scanning).
Har været i arb.prøvning 2 gange, den først endte med 9 timer om ugen på revalideringsydelse i 6 mdr 2007/2008, ny omgang sygedagpenge i 1 år, hvor den sidste læge i Feb. 2009 så fandt ud af, at der var intet at gøre ved mine smerter.Må indrømme, at da jeg fik den besked røg jeg i kulkælderen,"for filern,du skal leve med disse smerter resten af dit liv".Har i 1½ år levet på Dolol og Kodimagnyler.
Da jeg fik den endelige besked, forlangte jeg at blive henvist til en smerteklinik, som jeg selv fandt på nettet.Vejle smerteklinik havde på det tidspunkt kun 4-5 ugers ventetid,og den blev overholdt med 4 uger,spørg lige hvem der var henrykt,da brevet dumpede ind så hurtigt.

Jeg startede på 2. arb.prøvning April 2009, inden jeg havde tid på Vejle,så det var med en vis spænding jeg gik igang.Heldigvis var det et super sted jeg var og jeg klarede mig rimeligt i de 4 timer jeg var der hver dag,når jeg fik lov at ta det i mit eget tempo.
Jeg var i Vejle en Torsdag og skulle starte ny medicin Fredag.Blev ændret til Tremadol og Panodil, begger depotmedicin.Jeg har aldrig i de 3 år oplevet en så befriende weekend som denne.At få lov til at sove en hel nat uden at skulle op og trave rundt pga.smerter var så befriende, at det næsten ikke kan beskrives.
Selv på min arb.plads kunne de Mandag morgen se, at der var en forandring.Men jeg måtte acceptere at min arb.tid ikke kunne hæves,jeg kunne simpelt hen ikke holde til mere end 4 timer om dagen,hvis jeg skulle have bare en lille smule ud af resten af dagen hjemme.Blev indstillet til flexjob og håbede at kunne blive ansat samme sted,men da det jo drejer sig om kroner og deres normerede timer,havde de ikke råd til at beholde mig,da det ville gå ud over deres vikartimer.

Har de sidste 2 år haft 2 super gode, søde sagsbehandlere og en jobkonsulent, der har hjulpet mig igennem hele dette forløb med at rykke de forskellige steder, når det var nødvendigt, og ikke mindst troet på mig. (Det har været guld værd, for hvor kan det være svært at beskrive, hvor ondt man har.
Så her var det ikke sagsbehandlingen, der tog tid, men ventiderne på behandlingsstederne.

Så nu er jeg igang med at skrive ansøgninger og kigge efter jobs.

Tak for mange gode råd og links her på K10
wipo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2009, 00:31   #2
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Dejligt at høre at du er har mod på livet og at det ikke går så "træg" (langsomt) Ikke mindst at du har fået den rigtige beh.

Jeg vil ønske dig held og lykke med dit liv fremover

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2009, 01:30   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tillykke med at det er lykkedes for dig at blive visiteret nu håber jeg at du også finder dig et job, desværre hænger de jo ikke på træerne men det lykkedes da for nogen af os ..

Jeg ved ikke om du kender siden i job nu .. men det er netop job til flekser og førtidspensionister der bliver opslået der .-.

Her er linket til job til flekser http://www.ijobnu.dk/sw44788.asp det ser lidt sølle ud lige nu ,men kan kun anbefale dig at holde øje med den , ind i mellem sker det da at der kommer lige det job man kan søge

Har du husket at få dit fleksjob bevis ?

med venlig hilsen
Hejdien

PS hvis nogen af jer kigger efter job til førtidspensionister så er linket her http://www.ijobnu.dk/sw44790.asp
  Besvar med citat
Gammel 17-08-2009, 01:57   #4
wipo
Føler sig hjemme på K10
 
wipos avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-07 2009
Lokation: Assens
Indlæg: 31
Styrke: 15
wipo er ny på vejen
Takker mange gange (kan jo se det halter ved mange bare at nå dertil)

Tak for linket, jo den er lagt ind på foretrukne og jeg har også lavet mig en ansøgning på jobindex.

Da jeg har fået ny jobkonsulent,har jeg pr. email bedt om at få et flexjob bevis, da jeg 2 gange er blevet ringet op af ham og fået anvist mulige job,uden han har set på min sag overhovedet,mht til mine skånehensyn.
Begge steder blev jeg frarådet (af cheferne) at begynde ,da de slet ikke kunne opfylde min skånekrav.Så nu skal al kommunikation foregå pr.mail.
Finder mange gode råd her

Sidst redigeret af wipo; 17-08-2009 kl. 02:10.
wipo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kroniske smerter nullertrold Alt det andet 5 11-10-2013 20:35
Kroniske smerter pedo Alt det andet 22 31-08-2011 17:19
Ung med kroniske smerter TylerGirl Hjælpemidler til handicappede 21 17-06-2011 09:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension