K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-10-2013, 12:06   #1
benteh
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-10 2006
Indlæg: 57
Styrke: 18
benteh er ny på vejen
Fleksydelse

Hejsa.
Jeg er sygemeldt i fleksjob efter den gamle ordning. Hvis jeg ender med at blive fyret, hvor længe kan jeg så få fleksydelse? Jeg har ret til efterløn om 4 år.
På forhånd tak for svar :-)
benteh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2013, 12:22   #2
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af benteh Se meddelelser
Hejsa.
Jeg er sygemeldt i fleksjob efter den gamle ordning. Hvis jeg ender med at blive fyret, hvor længe kan jeg så få fleksydelse? Jeg har ret til efterløn om 4 år.
På forhånd tak for svar :-)
Jeg tror at du mener "ledighedsydelse" Fleksydelse er fleksjobbers efterløn..

Men da du ER tilkendt fleks, så vil du når du bliver fyret komme på ledigsydelse. Der kan du blive til du kan komme på fleksydelse (efterlønsalderen)

Nu er det ikke aktuelt for dig, men hvis du ikke havde ret til efterløn, så kunne du modtage ledighesydelse til folkepensionen. Dog ville du så komme på den laveste ledighedsydelse, når du havde haft 6 mdr´s samlet ledighed efter efterlønsalderen.

Dog kan du miste din ledighedsydelse hvis du ikke opfylder jobcenterets krav om fx. at søge job.

Men alt i alt.. Så rammes du IKKE af et udløb af retten til ledighedsydelse, som man kan på sygedagpenge. Fleksere er undtaget for den regel
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2013, 13:58   #3
benteh
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-10 2006
Indlæg: 57
Styrke: 18
benteh er ny på vejen
Det var da altid noget :-) Tak for svar!
benteh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2013, 16:55   #4
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Man bevarer retten til ledighedsydelse lige indtil man ikke står til rådighed for fleksjob længere.
Man er til rådighed for fleksjob, selvom man reelt ikke kan sendes ud i fleksjob under sygdom.

Jeg er på andet år sygemeldt og min ledighedsydelse bliver forlænget gang på gang til trods for at jeg er syg og jobcenteret selv siger jeg ikke skal tilbage i job igen.

Der er intet at være nervøs for !!!
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2013, 07:03   #5
benteh
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-10 2006
Indlæg: 57
Styrke: 18
benteh er ny på vejen
Tak for svar! :-)
benteh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2013, 22:11   #6
benteh
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-10 2006
Indlæg: 57
Styrke: 18
benteh er ny på vejen
Tvivl

Nu har jeg andetsteds fået at vide, at jeg kun får ledighedsydelse, til jeg er 60 1/2, så falder den til kontanthjælpsbeløb, til jeg når de 62 og kan gå på efterløn (flexydelse)...øv...
benteh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2013, 22:17   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Men man får samme ledighedsydelse helt frem til at man kan gå på fleksydelse...

Så det kommer lidt an på ens alder...men kan man først gå på fleksydelse når man er 62...ja så man samme ledighedsydelse som man har fået hele tiden helt frem til man er 62 og 6 måneder...

Håber jeg kan forklare dette...

Citat:
Stk. 7. Personer, der har nået fleksydelsesalderen som fastsat i lov om fleksydelse, kan højst modtage ledighedsydelse i sammenlagt 6 måneder.
Kilde: http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...esordning.aspx

Man kan se her hvornår man kan gå på fleksydelse her http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...esordning.aspx

Jeg har indtil nu gået rundt og troet at ens ledighedsydelse ville falde når man bliver 60½ år....men det var åbenbart på de gamle regler....

Det er der ihvertfald en som lige har fortalt mig på mail....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2013, 10:44   #8
benteh
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-10 2006
Indlæg: 57
Styrke: 18
benteh er ny på vejen
Dejligt svar!

Som jeg skrev i min anden tråd, er det et skønt svar
benteh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2013, 21:33   #9
MAKN1955
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2012
Indlæg: 71
Styrke: 13
MAKN1955 er ny på vejen
Hej
Jeg har lige læst i Ude og hjemme nr. 52 2013 læst det du skriver: at man højest kan få ledighedsydelse 6 mdr. efter man er fyldt 60 år.
Så er der kommet nye regler siden så har de gjort rigtig mange mennesker usikre på deres fremtid inklusive mig.
Jeg leder også efter dette svar ? Er der nogen som kan fortælle hvor jeg kan finde svaret ?

MVH
Marianne Nielsen
MAKN1955 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2013, 22:05   #10
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MAKN1955 Se meddelelser
Hej
Jeg har lige læst i Ude og hjemme nr. 52 2013 læst det du skriver: at man højest kan få ledighedsydelse 6 mdr. efter man er fyldt 60 år.
Så er der kommet nye regler siden så har de gjort rigtig mange mennesker usikre på deres fremtid inklusive mig.
Jeg leder også efter dette svar ? Er der nogen som kan fortælle hvor jeg kan finde svaret ?

MVH
Marianne Nielsen
Du har 2 tråde i gang om samme spørgsmål, se svar i din nyeste tråd.
Webmaster har også besvaret spørgsmålet højere oppe i tråden
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension