K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-07-2011, 14:39   #1
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
opfølgning af FTP

hejsa jeg har lige et spørgsmål, som jeg kom til at tænke over

hvis man er blevet givet FTP efter de nye regler og uden opfølgning på ens henstilling efter nogle år.

også der sker ændringer i ens helbred, skal det så oplyses hos kommunen og at ens sag skal gen opfølges

er lidt svært at forklarer så i må lige sige til hvis spørgsmålet ikke er forståeligt
__________________
FØRTIDSPENSIONIST PR 1/10-2010
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2011, 15:17   #2
emks
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2009
Indlæg: 125
Styrke: 16
emks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nille60 Se meddelelser
hejsa jeg har lige et spørgsmål, som jeg kom til at tænke over

hvis man er blevet givet FTP efter de nye regler og uden opfølgning på ens henstilling efter nogle år.

også der sker ændringer i ens helbred, skal det så oplyses hos kommunen og at ens sag skal gen opfølges

er lidt svært at forklarer så i må lige sige til hvis spørgsmålet ikke er forståeligt
Ja hvis du er blevet arbejdsdygtig igen, så skal man vel give besked.Men tror nu ikke der er mange der får en pension som "lige pludselig" kan arbejde igen. Men mirakler er da sket, så hvem ved
emks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2011, 15:38   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du er blevet tildelt pension uden betingelser
ergo har du ikke noget med kommunen at gøre længere
hvis du alså ikke bor på bosted som jeg gør
de laver heller ikke nogen opfølgning af din sag omkring dit heldbred

godt nok er der en debat om FP og dem som bor i udlandet
men det gør du ikke

hvis miraklet sker og du bliver rask nok til flexjob eller andet
ja så har du pligt til at fortælle kommunen det

men det er så svært at få pension i dag, at miraklernes tid er fordi
for man har været en del i systmet før en FP og derved er man helt sikker på at der ikke er nogen behandlingsmuligheder.
samt ens arbejdsevne er ubetydelig.
mener du var i systemet i 10 år før en FP
man kan jo aldrig vide hvad videnskaben kommer frem til. men skulle man vente på det
var der jo ingen som kunne få pension. det kan være der kommer behandlingsmuligheder om 30 år
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2011, 18:06   #4
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa jo har været i systemmet i 10 år inden FTP

var bare lige nysgerrig for at høre fordi i mine papir stod der at jeg havde migræne og

det har jeg så ikke alligevel men skal til en masse scanninger osv med nakke,skulder og

ryg og muligvis hjernen også pga flimmerne for øjnene og søsyge.

så viste ikke lige om det skulle laves om i papirene hvis de finde en anden diagnose
__________________
FØRTIDSPENSIONIST PR 1/10-2010
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2011, 21:31   #5
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Jeg synes, at I skal tænke på jeres alder og samle alt relevant dokumentation om jeres helbred, selv om I har fået tilkendt FP. Jeg mener de unge under 40.

Som jeg læser alt det, så det er faktisk et fordel, at man fejler noget fysisk, fordi man har dokumentation for det i form af billeder og scanninger, derfor kommunen kan ikke kommer en dag og sige at man er blevet bedre.

Med psykiske lidelser så kan de altid kommer og påstår at man er blevet meget bedre, fordi man klare sig selv og fungerer.

Jeg er ikke i tvivl om, at på et tidspunkt ( om få år ), loven blive levet om, og alle førtidspensioner blive revurderet. Det gøre de i udlandet.

Derfor er det vigtigt hvad der står i afgørelsen om tilkendelsen af pensionen. Jo mere man fejlede( jo flere diagnoser på FP tilkendelses tidspunkt fik man) jo bedre, det er min beskeden mening.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2011, 21:48   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det er kommunen desværre ligeglade med

får jo udbetalt tab af erhvervsevne fra 2 forsikringer
netop på grund af det fysiske
godt nok har min sagsbehandler sagt pension og den ligger hos lægekonsulenten igen

men nu har min psykiater jo fået den gode ide og skrive i min E-jounal
så jeg ikke har noget valg og sige ja til at komme på "scientology" afdelingen
på bispebjerg hospital.

har været på
frederikssund
hillerød
hørsholm
rishospitalet
herlev
så kender snart alle hospitaler i nordsjælland
psykiatrien er jeg også tilkyttet

Ja jeg giver dig helt ret Karo, dog er det stadig ens arbejdeevne og ikke diagnoser som tæller.
selvom alle ved det er en fed løgn, når Vibeke manniche udtaler de ingen indflyelse har på tilkendelse af pension. De har nemlig indflydelse på om der overhovedet bliver rejst en FP sag
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2011, 22:15   #7
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
...Ja jeg giver dig helt ret Karo, dog er det stadig ens arbejdeevne og ikke diagnoser som tæller.
Ja, men kun så længe man har ikke fået tilkendt FP. Men nå man få den, så er det diagnoser som blive grunden til en evt. revurdering af pension, så længe man ikke arbejder ved siden af.

Men hvis man har et arbejde, så kommunen kan revurdere ens arbejdsevne.

Dem som har pension og har et arbejde blive de første som blive undersøgt på ny, hvis der kommer et nyt lov.
Allerede nu kommunen kan fratage pension på baggrund af stor antal timer man arbejder.
Det gælder pensioner som blev tilkendt efter 2003.

Men kommuner er på jagt efter pensionister som fik førtidspension før 2003, fordi det er dem så arbejder mange timer og tjener penge og det gøre ond på kommunen.
Og det blive netop deres arbejdsevne som blive undersøgt og ikke deres diagnoser.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2011, 07:21   #8
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
måske er det også ok, der bliver undsesøgt om folk kan arbejde igen, vi kender alle en pensionist der blev meget rask da pensionen , var i hus.


og hvis du kan arbejde mange timer burde det måske hedde fleks.

Jeg vil ikke sende alle over den kam men dem der er gør jo liver svære for de syge, er lige blevet tilbudt en rengøringshjælp, hun søger pension pga gigt, skal ikke arb prøves fordi hun er så syg men hun har 2 sorte job i forvejen.

Ved godt der ikke er mange af den slags men syntes de skal stoppes fordi det går ud over folk der virkelig er syge.

Skal lige siges jeg ved også godt for, at fange disse snylter vil det ramme andre sådan er det jo altid, virkelige syge bliver ramt dels fordi der er mennesker der udnytter systemet og dels fordi systemet skal sparre.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2011, 08:55   #9
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Se, problemet er, at det er myndigheder/kommunen som har fejlet og ikke dem som fik sin pension på en nem måde. Hvorfor skal vi andre betaler 2 gange for det, som allerede er blevet betalt for.

Hier mener jeg lønninger til kommunal ansatte, som har behandlet disse pensionssager og tilkendt FP til dem som burde ikke have den.

Kommunen har brugt flere hundrede tusinde kroner, hvis ikke over en million på at trække min sag i langdrag og for at gøre alt for ikke at give mig min pension som jeg fik alligevel fordi jeg var fuldt berettig til at få den.

For mig er det ikke noget retfærdighed eller trist, at nu vil de gå i flasken på dem som fik sine pensioner efter deres egen vurdering og på en nem måde, mit liv er udlagt og det blive aldrig det samme.

Jeg vil helst, at de penge som de vil bruge på klapjagten på disse førtidspensionister i stedet blive brugt til en forebyggende behandling eller en behandling som kan gøre mit og andres liv bedre.

Det første som jeg vil gøre, efter der kommer lidt ro over mit liv ( et år efter tilkendelsen af min FP er jeg stadigvæk totalt kørt ud og min økonomi er slået i stykker på grund af kommunens perfide løgne og manipulationer ), vil jeg tager til Tyskland for at være undersøgt og måske opereret, kun få at det blive ikke værre, bedre blive det nemlig aldrig.

Jeg vil aldrig mere ligger mig under kniv i Danmark, kvaliteten er for ringe fordi man økonomiserer pengene på en total uforsvarlig måde hier.

Bare tanken ved, at det skal ske mig noget, gøre mig hunde angst.

Hvis jeg i sin tid fik en forsvarlig behandling ville jeg slet ikke være på førtidspension i dag og ville engang drømme om, at være i denne her vanvittig system.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Manglende opfølgning. CHNEVIDE Alt det andet 36 10-12-2009 03:28
Opfølgning i løbet Susanne2412 Spørgsmål ang fleksjob 3 10-11-2009 19:15
Opfølgning af boligtillæg §34 nille60 Alt det andet 8 02-11-2009 13:53
Opfølgning Skovgård Er det overhovdet til at få fleksjob? 48 11-03-2008 13:45
Manglende opfølgning lena Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 20-01-2008 17:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension