K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-10-2013, 14:00   #11
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det står der faktisk ikke..

Der står op til 17008 kr...

Jeg tænker at hvis det gælder for 37 timer.. så kan det være at man kun får 13790 kr ved 0 timer og tidligere 30 timers job.. medmindre man kommer under de nævnte undtagelser..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2013, 14:07   #12
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Jeg tolker det så som om at det tilskud man kan få måske er mindre end de 17008,-

Og de er jo kendt for at spare hvor de kan slippe afsted med det..
Man beregner udfra effektive timer i et fleksjob.

Se lidt mere HER
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2013, 14:13   #13
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Man beregner udfra effektive timer i et fleksjob.

Se lidt mere HER
De effektive timer er dem arbejdsgiveren betaler til..

Men det er tilskuddet fra det offentlige jeg mener vil være afhængigt at de timer man har haft inden bevilget fleksjob. Sådan at forstå at man ikke vil kunne komme op på de maks 17008,-
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2013, 14:20   #14
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
De effektive timer er dem arbejdsgiveren betaler til..

Men det er tilskuddet fra det offentlige jeg mener vil være afhængigt at de timer man har haft inden bevilget fleksjob. Sådan at forstå at man ikke vil kunne komme op på de maks 17008,-
Citat:

Hvis du er ansat i et fleksjob fra 1. januar 2013
Du får løn for den arbejdsindsats, du reelt yder. Derudover får du et tilskud til lønnen fra kommunen, som kan udgøre op til cirka 17.000 kr. om måneden (2013). Det svarer til 98 procent af højeste dagpengesats.

Tilskuddet fra kommunen bliver reguleret på baggrund af din lønindtægt, og aftrappes med en modregningssats på 30 pct. af lønindtægten, indtil den samlede indtægt i 2013-niveau udgør 13.208 kr. pr. måned. Derefter er modregningssatsen 55 pct. Kommunen indbetaler 5 pct. af det beregnede fleksløntilskud, dog max 500 kr. om måneden til ATP.

Tilskuddet og lønnen kan tilsammen højst udgøre niveauet for den løn, du får udbetalt, når du er ansat på fuld tid i den pågældende stilling.

Din arbejdstid og aflønning i fleksjob påbegyndt den 1. januar 2013 eller derefter
Ved oprettelsen af fleksjobbet skal jobcenteret komme med en vurdering af din arbejdsevne i fleksjobbet. Dvs hvor mange arbejdstimer du kan arbejde i fleksjobbet og arbejdsintensiteten. Vurderingen skal danne grundlag for aftalen om ansættelsen i fleksjobbet mellem dig og din arbejdsgiver, herunder om arbejdstid og aflønning.


https://www.borger.dk/Sider/Fleksjob.aspx
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2013, 16:55   #15
blæst
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2013
Indlæg: 23
Styrke: 11
blæst er ny på vejen
Indtægt inden fleks

Hej igen - jeg har nu talt med en prof som arbejder med fleks og førtidsp - han siger det samme som PIP - at hvis du har arbejdet deltid inden du søger fleks, så får du kun suppleret op med flekstilskud til det tilmetal du arbejdede inden fleksjobbet blev bevilget. Jeg fik ikke spurgt om man skulle ha arbejdet fuld tid i 12 måneder inden - som PIP siger. Det er åbenbart en dobbelttydig lovgivning - man burde få et svar fra socialministeriet ; )
blæst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2013, 17:24   #16
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg har prøvet at skrive til styrelsen for fastholdelse og rekruttering...om dette emne..

For der står godt nok i gældende lovgivning at man kan få deltid hvis man har arbejdet i deltid inden man blev visiteret til fleksjob...

Men det kan ikke rigtigt passe...at det stadig burde være der....

For der er mange ting som ikke vil passe i love og regler hvis man stadig kan tilbydes deltids fleksjob...

Hele ideen med at det skal kunne svare sig for en flekser at gå lidt op i tid...ja den falder til jorden...

Men jeg håber de snart vil svare mig..så vi kan finde ud af hvad der passer...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2013, 23:23   #17
blæst
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2013
Indlæg: 23
Styrke: 11
blæst er ny på vejen
Det lyder jo logisk at i disse sparetider, så er det indtægten et vist antal måneder INDEN man søger fleks , som blir brugt til beregning af fleks tilskuddet. Hvis man kun har kunnet klare at komme op på fx 22 t efter en sygdomsperiode - og man ender med et fleksjob på 12 timer ugentligt - så skal man leve af 12 ugentlige timers løn plus 10 t tilskud -- det kan man jo ikke ....jeg ser frem til at få et klart og utvetydigt svar fra ministeriet - AMS eller Besk. Ministeriet. Tak til forrige K10 medlem for at spørge.
blæst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2013, 00:17   #18
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg har oprettet en selvstændig tråd om lige det med deltids fleksjob om det stadig findes eller ej

Tråden er her http://www.k10.dk/showthread.php?t=28226
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension