K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-11-2009, 08:59   #1
L. Hagenau
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Lokation: Sønderjylland- er der andre herfra
Indlæg: 51
Blog Indlæg: 14
Styrke: 15
L. Hagenau er ny på vejen
Smile Fagforeningen med på banen

Talt med min fagforening i går og de anbefalede mig, at få aktindsigt, så de hurtig kunne rykke ud, hvis min sagsbehandler ikke har fået søgt om forlængelse af mine sygedagpenge som udløber her den 30.11.09.
Den 24 skal jeg tale med min sagsbehl. om hun har fået søgt og fået gang i at lave min res.prof. hvis ikke ville de gå ind og søge for mig.
Er der andre der har været i lign. situationer???
Knus
L. Hagenau er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2009, 10:17   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af L. Hagenau Se meddelelser
Talt med min fagforening i går og de anbefalede mig, at få aktindsigt, så de hurtig kunne rykke ud, hvis min sagsbehandler ikke har fået søgt om forlængelse af mine sygedagpenge som udløber her den 30.11.09.
Den 24 skal jeg tale med min sagsbehl. om hun har fået søgt og fået gang i at lave min res.prof. hvis ikke ville de gå ind og søge for mig.
Er der andre der har været i lign. situationer???
Knus
Hej, den 30.11.09 er meget snart. De burde allerede, når de har meddelt dig, at de stopper dine sygedagpenge den 30/11 give dig begrundelsen på hvorfor de gør det. Det er da lidt sendt at få ordnet ressourceprofil, hvilket undrer mig, at de kan tillade sig at sige, de vil stoppe sygedagpengene uden at få vurderet dig efter § 28, som man netop kan gøre ud fra en ressourceprofil.

Det er bare om at rykke dem! Jeg kender ikke din historie. Du kan selv se om nogen af punkterne i § 27 passer ind i din situation, så du kan få forlængelse:
http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop


Der er mange herinde, der oplever sygedagpengestop. Brug søgefunktionen.

Bed om skriftligt begrundelse på, hvorfor de stopper sygedagpengene...
Fortæl dem også, at du har ret til partshøring! Du har ret til at give kommentarer, inden de bare stopper dine sygedagpenge, dvs. at partshøring kan give dig mulighed for at få lov at ændre deres afgørelse.

Sidst redigeret af curls; 18-11-2009 kl. 10:21.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2009, 11:12   #3
L. Hagenau
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Lokation: Sønderjylland- er der andre herfra
Indlæg: 51
Blog Indlæg: 14
Styrke: 15
L. Hagenau er ny på vejen
svar til sygedagpengestop

Hej
De stopper mine sygedagpenge fordi jeg har været syg igennem lang tid faktisk siden 5.1.09 ligesom jeg fik en skulderoperation i juli 08 så de går tilbage og tæller det med. Det er min sagsbehandler som ikke har fået lavet min ses.profil færdig og søgt om forlængelse, så det er der den halter. Jeg gav min sagsbehl. besked allerede for 3 mdr. siden da jeg fik besked på at de her pr. 30.11 stoppede min udbetaling. Fik den 9 okt. at vide at hun ville indstille mig til førtidspension, men der er ikke sket noget. Inden jeg blev syg var jeg i flexjob i 2 år, samt været ude i arbejdsprøvning som jeg heller ikke kunne klare. Så alle papirerne og div. speciallægererklæringer er på plads, så ......vente, vente....
L. Hagenau er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2009, 14:33   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Ok, måske skal vi lige vente til den 24. og høre, hvad hun har at sige, om de vil søge at indstille dig til førtidspension eller ej.
Hvis de mener, de ikke har fået afklaret dig nok til det, kan du prøve at få sygedagpengene forlænget efter § 27 stk. 4, hvor de skal have afklaret dig, om du skal på førtidspension. I forlængelsen kan man måske få ressourceprofilen færdiglavet.

Du har også selv mulighed for at søge førtidspension INDEN de stopper sygedagpenge den 30/11 2009. Hvis du gør det, må de ikke stoppe sygedagpengene. Så det kan du overveje til den tid, hvis sagsbehandleren ikke vil indstille dig til førtidspension.

Ressourceprofilen skal være på plads.
Du kan søge aktindsigt: http://www.k10.dk/index.php?pageid=aktindsigt
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2009, 21:33   #5
L. Hagenau
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Lokation: Sønderjylland- er der andre herfra
Indlæg: 51
Blog Indlæg: 14
Styrke: 15
L. Hagenau er ny på vejen
Hej Curls

Tak for dine svar. jeg har i går søgt om aktindsigt. Både skriftligt og pr. brev.
Alle papirer skulle være i orden til at lave min res.profil færdig hun har bare ikke fået det gjort. Afv. den 24 hvor jeg skal have besked om hun har fået det fjort samt søgt forlængelse af sygedagpengne, hvis ikke søger jeg selv i samråd med min fagforening.
Knus
L. Hagenau er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2009, 01:10   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af L. Hagenau Se meddelelser
Tak for dine svar. jeg har i går søgt om aktindsigt. Både skriftligt og pr. brev.
Alle papirer skulle være i orden til at lave min res.profil færdig hun har bare ikke fået det gjort. Afv. den 24 hvor jeg skal have besked om hun har fået det fjort samt søgt forlængelse af sygedagpengne, hvis ikke søger jeg selv i samråd med min fagforening.
Knus

Dejligt at høre, at du har fagforeningen til at hjælpe dig.

Vær opmærksom på, at jobcentret ifølge retssikkerhedslovens § 7a senest 2 uger før ophør af udbetalingen af sygedagpenge skal tage stilling til, om der er behov for iværksættelse af yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage på arbejdsmarkedet.
Så det er lidt sent, hun indkalder dig til samtale den 24. nov., når de har sat til at sygedagpenge skal ophøre den 30/11 2009.

Der er lavet en praksisundersøgelse om bla. retssikkerhedens § 7a:
http://www.ast.dk/Page_Pic/pdf/Besk%...2009_10_18.pdf

Lad os høre, hvordan det ender.

Held og lykke med det hele.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Rådgivning i fagforeningen - er det så dyrt ? Max123 Alt det andet 2 05-01-2013 23:05
Så er Foa på banen - men er det for sent? KLUMPFODEN Politik og Samfund 1 30-06-2012 09:49
M-Power er på banen.... phhmw De Unge 2 03-12-2010 17:33
Er fagforeningen stadig med efter flere år? V_Brask Dit og Dat 2 10-09-2010 21:47
Hjælp fra fagforeningen? rts Dit og Dat 14 22-12-2008 12:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension