K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-09-2009, 21:32   #1
kbh
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-12 2006
Indlæg: 30
Styrke: 18
kbh er ny på vejen
Det kan betale sig at klage

Hej ville bare lige sige at jeg har klaget over en afgørelse og fået medhold.

Det vil sige at jeg kom på kontanthjælp efter fleksgodkendelse, da jeg blev godkendt DAGEN EFTER! mine sygedagpenge holdt op!!!

Jeg klagede med begrundelse at kommunen selv havde brugt for længe på sagen den har taget et par år og jeg derfor var uden skyld i at sagen trak ud til efter sygedagpengene var stoppede.

Det tog endag under et måned at behandle klagen hvilket vist er flot.

Så til andre prøv at klag hvis i ender uretfærdigt på kontanthjælp istedet for ledighedsydelse!
kbh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2009, 08:39   #2
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Kan forestille mig, at mange tror det ikke kan betale sig at klage, men hvis man mener man har ret, bør man gøre det... det KAN betale sig ja! også selv om det virker håbløst nogen gange.
  Besvar med citat
Gammel 12-09-2009, 13:38   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tillykke med afgørelsen og ja det kan svare sig at klage , det værste der kan ske er at man ikke får medhold men så er man jo ikke værre stillet og det bedste der kan ske er at man som du får medhold , så man kan lige så godt prøve

Jo flere der klager deres sag jo bedre på den måde vil det efterhånden gå op for kommunerne at den med at man bare giver afslag på ulovlige grundlag eller laver forkerte afgørelser ud fra devisen om at 90 ud af 100 ikke klager over deres sag, ikke holder mere , og så kan man jo håbe at de vil begynde at behandle sagerne med større seriøsitet
  Besvar med citat
Gammel 20-09-2009, 12:39   #4
joa
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2009
Lokation: københavn
Alder: 54
Indlæg: 29
Styrke: 15
joa er ny på vejen
klag

jeg har lært at man skal klage over alt inden for det off.
jeg klager selv over alt også selv om jeg ikke er sikker på at jeg har ret.
jeg har klaget over min sagbehandler og fik ret i alle 5 klage punkter
2 gange har jeg klaget over en boligsikringsgæld den ene gang fik jeg fuld medhold den anden gang satte de gælden ned.
jeg har også skrevet flere klager for venner og bekendte men stort held.
man behøver faktisk ikke skrive så meget jeg plejer at skrive at jeg hermed gerne vil klage over afg. i det første brev. de skal behandle sagen påny når de modtager en klage, hvis de fastholder deres afg. skal de sende den videre til ankestyrelsen som behandler den på ny, de kan så komme med en afg. eller hjemsende sagen til fornyet behanling i kommunen. men bliv ved men at klag det betaler sig mange gange. jeg er udd. i den sociale sikrings styrelse og var der i nævnet der behandler pensionsager og hvis i viste hvor mange der får medhold i deres klager. puha der lærte jeg at klage.
joa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2009, 23:57   #5
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
@joa

Du har et lidt romantisk billede af klageprocessen; men tjo. Det bedste ville nok være hvis kommunerne sanktioneredes, hvis de tabte en sag. Dette ikke for personlig vendetta, men det ville nok bedre sagsbehandlingen, hvis sagsbehandler i højere grad skulle mærke efter om man kunne holde til en efterprøvning
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ekspert: Det kan ikke betale sig at klage Webmaster K10 Nyheder 0 19-08-2013 18:50
Kan en §17 betale sig? Lunise Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 05-09-2011 18:17
Det kan betale sig at klage Tukaer Alt det andet 5 18-08-2011 18:15
at klage over komunen kan godt betale sig extra Spørgsmål ang fleksjob 26 23-03-2011 15:10
Det kan betale sig at klage over Kommunernes afgørelser. Anna Nyt om loven 8 19-09-2008 10:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension